Gå til innhold

Import


juandavid

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har tenkt å kjøpe meg en Powerbook G4, jeg skal flytte til Spania over jul og det er der jeg kommer til å bruke maskinen. Så jeg har orientert meg litt om priser og jeg har funnet ut at den dyreste maskinen i Spania koster ca 37.000 kr. Men hvis jeg kjøper den samme maskinen i USA koster den 28.000 kr(nesten 10.000 mindre).

Så mitt spørsmål til deg er om jeg sparer noe på å importere en Powerbook G4 fra USA til Norge for å så ta den med til Spania.

Hvor mye toll avgifter og andre avgifter man på påroper seg når man importere en slik datamaskin? Også lurer jeg på om en Powerbook fra USA vil fungere uten feil i Europa, med hensyn til europeiske systemer (hardware - software osv) og strømforsyning.

 

mvh

David Myrann

 

mail. [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestiller du fra USA må du regne med ca 25% tillegg i prisen. Moms + tollgebyr + frakt.

 

Det du trenger i tillegg er en adapter til stikkontakten (maks 100,- på clas ohlson)

 

Men du får amerikansk tastatur og software, og det er det ikke alle som liker. Garantiordninger er også ofte litt dårligere i USA, og det blir tungvint å sende den dit hvis det skjer noe.

 

Jeg ville ikke importert fra USA, men mindre produsenten har verdensgaranti, dvs at du kan levere maskinen til reperasjon hos en forhandler nær deg.

 

Nå vet ikke jeg åssen toll og momsregler som gjelder i Spania, men jeg blir ikke overrasket om du sparer mange tusen på å importere direkte til Spania.

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-17 11:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...