Froddien Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei! Har en golf 3. 1.8 GL 93 modell kjørt 220 000 km. I det siste har den begynt å rykke eller nykke ved hurtig akselerasjon og jeg håper noen har et godt tips på hva dette kan skyldes. Bilen oppfører seg fint om jeg øker farten sakte og ungår høye turtall. Kan nevne at det er byttet fordeler, plugger og tenningskabler nylig, men uten at dette har hjulpet. Nå er jeg litt blank på hvor jeg skal lete etter feilen henne. Noen som har opplevd det samme eller har noen gode tips?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har samme problem på min bil, man må bare lære seg å kjøre bilen, ett par 100 mil så er det ikke noe stort problem lenger. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 det første som faller meg inn, er tett drivstoff filter. men jeg er langt fra sikker. Lenke til kommentar
Froddien Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 det første som faller meg inn, er tett drivstoff filter. men jeg er langt fra sikker. 6494267[/snapback] Hei! Har ikke sjekket filteret enda, men det skal jeg gjøre. Skiftet det for 2 måneder siden, men skader ikke å se etter. Lenke til kommentar
Froddien Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg har samme problem på min bil, man må bare lære seg å kjøre bilen, ett par 100 mil så er det ikke noe stort problem lenger. 6492433[/snapback] Hei! Går forsåvidt å kjøre med bilen men håpet jeg kunne finne ut hva årsaken var. Blir litt irritert når jeg ikke finner utav sånne ting. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 det første som faller meg inn, er tett drivstoff filter. men jeg er langt fra sikker. 6494267[/snapback] Hei! Har ikke sjekket filteret enda, men det skal jeg gjøre. Skiftet det for 2 måneder siden, men skader ikke å se etter. 6494989[/snapback] Grunnen til at jeg mistenkte filteret, er at det kan høres ut som motoren får for lite drivstoff. Men hvis du skifta det for bare to måneder siden, kan det vel ikke være det. Har problemet vart lenge? Lenke til kommentar
Froddien Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 det første som faller meg inn, er tett drivstoff filter. men jeg er langt fra sikker. 6494267[/snapback] Hei! Har ikke sjekket filteret enda, men det skal jeg gjøre. Skiftet det for 2 måneder siden, men skader ikke å se etter. 6494989[/snapback] Grunnen til at jeg mistenkte filteret, er at det kan høres ut som motoren får for lite drivstoff. Men hvis du skifta det for bare to måneder siden, kan det vel ikke være det. Har problemet vart lenge? 6495120[/snapback] Hei igjen. Nå er filteret skiftet uten at det hjalp Kan det være tenningen eller bensinpumpen som lager problemer? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Er det voldsom nykking som om motoren kutter pleier det å være overslag i tenningsanlegget.Sjekk fordelerlokk om de er noen svarte striper i det(overslsag) Du kan også skru av plugghettene og sette ledningen rett på pluggen for å sjekke om det er problem med overslag i de. Lenke til kommentar
Osien Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kan noen forklare meg eksakt hvor bensinfilteret ligger på golf 3 1.8 l motorene ? Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Min golf 3 '95 GL reagerer likedan ved kaldstart i fuktig vær. Tror den har fått astma Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kan noen forklare meg eksakt hvor bensinfilteret ligger på golf 3 1.8 l motorene ? 6537236[/snapback] Ligger ikke det i bagasjerommet, i nærheten av reservehjulet..? Har litt samma problem på min.. Om jeg slipper gassen når bilen er i fart, så er det av og til den rykker når jeg trykker på gassen igjen. Merker faktisk dette på forhånd ved at gasspedalen kommer noen cm lenger ut (bevegelse i gasspedalen), av en ellerannen grunn.. Noen forslag til hva som kan være feil..? Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Den også har jeg, så: 1: Bilen rykker ved kaldstart i fuktig vær 2: Bilen "hugger" ved normal kjøring, dvs: gasspedalen går 1-2 cm innover av seg selv uten at det merkes på farten/akselerasjonen ( hadde tenkt å bruke gasspådrag her, men er ikke så godt inne i teknisk terminologi). Dette inntreffer som regel når jeg ikke har trykk på gasspedalen fra før. Dersom foten min ubevisst følger etter hugger bilen etter et par sekunder. For å unngå dette har jeg ikke funnet noen annen metode enn å lette foten fra pedalen til den kommer ut av seg selv. Skulle gjerne funnet ut hvorfor dette skjer, det kan da ikke være sunt for motoren å hugge til slik støtt og stadig ?? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde samme problemet på en 92 mod Seat Toledo med 2.0 bensin... det var mest når den hadde gått en stund og motoren var varm. Da hugget den og rykket fælt når jeg gasset fra start... og noen ganger bare stoppet den da jeg ga litt gass. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 2: Bilen "hugger" ved normal kjøring, dvs: gasspedalen går 1-2 cm innover av seg selv uten at det merkes på farten/akselerasjonen ( hadde tenkt å bruke gasspådrag her, men er ikke så godt inne i teknisk terminologi). Dette inntreffer som regel når jeg ikke har trykk på gasspedalen fra før. Dersom foten min ubevisst følger etter hugger bilen etter et par sekunder. For å unngå dette har jeg ikke funnet noen annen metode enn å lette foten fra pedalen til den kommer ut av seg selv. Skulle gjerne funnet ut hvorfor dette skjer, det kan da ikke være sunt for motoren å hugge til slik støtt og stadig ?? 6628361[/snapback] Jepp, nettopp den der har jeg også.. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tja. lista er lang. hadde de samme problemene med 2'ergolfen min.. den har samme innsprutet som mange av golf 3 har.. dvs.. monojetronic.. uansett... det jeg bytta var: bensinfilter blå tempsensor lambda ny topp ny toppakning ny monojetinnsprutsystem nå skal det nevnes at toppen var det siste jeg bytta.. og jeg hadde en defekt eksosventil.. den lukka ikke 100% hele tiden, dermed mista jeg kompresjon og bilen blei dass enkelte ganger (ikke konsekvent) nå er bilen gulle god å kjøre igjen. sett bort i fra litt myk og vinglete gummi på hjula Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Volkswagen er noe av det dårligste bilmerket som noen sinne er laget! Ryker en del på bilene kommer det garantert til å ryke noe kort tid etterpå. Kjente feil på VW: Servopumpe Drifstoffpumpe Elektriske Vinduer som begynner for seg selv Motortrøbbel/Havari Bakrute knuses eller spretter ut på vinteren Styrestag Drivknuter (Naboen måtte skifte drivknuter på sin 2004 mod) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258284 Endret 8. august 2006 av david_almli Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Volkswagen er noe av det dårligste bilmerket som noen sinne er laget!Ryker en del på bilene kommer det garantert til å ryke noe kort tid etterpå. Kjente feil på VW: Servopumpe Drifstoffpumpe Elektriske Vinduer som begynner for seg selv Motortrøbbel/Havari Bakrute knuses eller spretter ut på vinteren Styrestag Drivknuter (Naboen måtte skifte drivknuter på sin 2004 mod) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258284 6633216[/snapback] nååååååååå vel.. vil ikke si det men.. ta f.eks en golf III disse har ikke noe kjente problemer med: servopumpe drivstoffpumpe elektriske vinduer motorhavari knuste ruter styrestag drivknuter kommer ann på hvordan du kjører det golf 3'n er mest kjent for er rust.. spes i kanaler og bakluke golf IV og V derimot.. de har fler problemer! men mercedes har fler problemer enn det vw har.. enten du vil det eller ikke Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Volkswagen er noe av det dårligste bilmerket som noen sinne er laget!Ryker en del på bilene kommer det garantert til å ryke noe kort tid etterpå. Kjente feil på VW: Servopumpe Drifstoffpumpe Elektriske Vinduer som begynner for seg selv Motortrøbbel/Havari Bakrute knuses eller spretter ut på vinteren Styrestag Drivknuter (Naboen måtte skifte drivknuter på sin 2004 mod) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258284 6633216[/snapback] nååååååååå vel.. vil ikke si det men.. ta f.eks en golf III disse har ikke noe kjente problemer med: servopumpe drivstoffpumpe elektriske vinduer motorhavari knuste ruter styrestag drivknuter kommer ann på hvordan du kjører det golf 3'n er mest kjent for er rust.. spes i kanaler og bakluke golf IV og V derimot.. de har fler problemer! men mercedes har fler problemer enn det vw har.. enten du vil det eller ikke 6633803[/snapback] Det var bare generelt om feil på vw sine merker, ikke bare golf Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Volkswagen er noe av det dårligste bilmerket som noen sinne er laget!Ryker en del på bilene kommer det garantert til å ryke noe kort tid etterpå. Kjente feil på VW: Servopumpe Drifstoffpumpe Elektriske Vinduer som begynner for seg selv Motortrøbbel/Havari Bakrute knuses eller spretter ut på vinteren Styrestag Drivknuter (Naboen måtte skifte drivknuter på sin 2004 mod) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258284 6633216[/snapback] nååååååååå vel.. vil ikke si det men.. ta f.eks en golf III disse har ikke noe kjente problemer med: servopumpe drivstoffpumpe elektriske vinduer motorhavari knuste ruter styrestag drivknuter kommer ann på hvordan du kjører det golf 3'n er mest kjent for er rust.. spes i kanaler og bakluke golf IV og V derimot.. de har fler problemer! men mercedes har fler problemer enn det vw har.. enten du vil det eller ikke 6633803[/snapback] Det var bare generelt om feil på vw sine merker, ikke bare golf 6634856[/snapback] Har en Skoda Superb 1,9 TDI 130 HK ( 4 sylindra ) Er en Audi motor i den.. og den går enna hvertfall.. Men av de bilene jeg har sett mest som har stått veien er mercer og vw.. tror de begge ligger på topp når det gjelder motorhavari.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hvis man ser nøye etter på redningsbiler og langs motorveien er det mange caraveller som står parkert med nødblinkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå