Gå til innhold

GeForce 4 med pentium 3?

xerxes

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nytt GeForce 4 ATI 4200, men har bare en pentium 3 prosessor.. Er det mulig å fikse det slik at prosessoren blir kompatibel med GF 4? Eller må jeg ha ny prosessor? Det virker ikke som om kortet funker som et GeForce 2 kort heller.. Hva er rådene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått noen betydelig økt ytelse, og så var det en kamerat av meg som så at pentium III ikke er kompatibel med GeForce 4 serien.. Jeg klarer fortsatt ikke å kjøre Mafia perfekt.. Soldier of Fortune funket greit, men ikke noe mirakuløst.

Lenke til kommentar

Kompatibelt er det nok, ellers ville det jo ikke ha virket. :smile: Men det er nok resten av systemet ditt som er for tregt. På min PIII (500MHz)fikk jeg litt over 2000 i 3DMark. Når jeg satte kortet inn i den nye pc'n (XP2000+,Abit KX-333, osv) fikk jeg litt over 10000. Så problemet er nok at resten av maskinene din ikke klarer å fore GF kortet med nok data.

Lenke til kommentar

Testet POV ti4200SE på en Pentium3 400mhz og fikk ca. 4000 i 3dMark2001. Prøvde samme kortet på en Pentium3 800mhz og fikk nesten 9000 i 3dmark2001, kontra ca. 1000 med mitt GF2. Det er jeg svært fornøyd med, og jeg vil absolutt si at maskina fikk mer "fres" etterpå. Pentium 3 er helt klart kompatibel med GeForce4 og bortimot alt som ellers er av skjermkort på markedet.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 13:18, skrev Judaz:

Testet POV ti4200SE på en Pentium3 400mhz og fikk ca. 4000 i 3dMark2001. Prøvde samme kortet på en Pentium3 800mhz og fikk nesten 9000 i 3dmark2001, kontra ca. 1000 med mitt GF2. Det er jeg svært fornøyd med, og jeg vil absolutt si at maskina fikk mer "fres" etterpå. Pentium 3 er helt klart kompatibel med GeForce4 og bortimot alt som ellers er av skjermkort på markedet.

- Judaz -

Judaz, jeg tror du lyger så det renner, aldri i livet om du faktisk har fått 4000 med 400 mhz! og samme med 800, det er _helt_ umulig hvis du ikke kan bekrefte dette. Dette er dagens latter for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...