Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Jeg har installert alle de gamle datakomponentene mine i et nytt kabinett (Thermaltake Soprano). Eneste jeg har byttet i tillegg er PSU (500W). Når jeg trykker på powerknappen så skjer det ikke noe på skjermen. Viftene begynner å snurre, DVD-ROM'ene og harddiskene lyser. Skjermen er fortsatt svart med LED-lampa blinkenede, akkurat som når den ikke er koblet til noen maskin. Hva kan være feil? Jeg har en teori om at CPU'n kan være ødelagt på grunn av for stor varme i det forrige kabinettet. Da delene var i det forrige kabinettet så fikk jeg signaler på skjermen. Bootinga startet og jeg kunne gå inn i Bios, men da den skulle starte windows skrudde den seg av. Nå har jeg null signal på skjermen. Eller kan det være noe annet feil? Kontaktene til powerknapp, powerlys og harddisklys og slikt var lagd slik at det var en og en pin som skulle settes på hovedkortet. Kan jeg ha gjort noe feil i koblingen her? Endret 14. juli 2006 av Slettet+98128394 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har du koblet P4-kontakten og 4-pins-delen på ATX-kontakten riktig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har du koblet P4-kontakten og 4-pins-delen på ATX-kontakten riktig? 6492483[/snapback] Søkte litt på nettet og fant denne: P4-kontakt Det er samme strømforsyningen som jeg har kjøpt. Det vil si uten P4-kontakt. Jeg har ikke så mye greie på akkurat dette... Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det kan nok ikke være LED- og Power ledingene (o.l) som er koblet feil, for maskinene starter jo! Vær sikker på at den 4-pin tilkoblingen på HK er koblet til, mange som har glemt det, og fått svart skjerm. Hvis du er uheldig, kan det nok være skjermkortet som har tatt kvelden. Har du mulighet til å eventuelt prøve et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Den 8-pin tilkoblingen kan deles i 2 hvis jeg vil, men er det meningen? der den sitter nå sitter den fast som en enhet. Jeg har et PCI-express-kort nå og de andre eldre skjermkortene jeg har liggende er AGP. Så det blir vanskelig å teste.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Det var selvfølgelig ikke 8-pin'n som kunne deles i to, det var den svære (veit ikke hvor mange pins det er, men det er mange flere enn 8). Den store kunne deles slik at jeg fikk en 4-pin, men den passer jo slik den sitter nå også. Jeg fant også en ledning med 8-pin. Den har jeg ikke festet til hovedkortet, hvor skal jeg det? Jeg kan vel ikke feste den der det er plass til en 4-pin? Endret 14. juli 2006 av Slettet+98128394 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har installert alle de gamle datakomponentene mine i et nytt kabinett (Thermaltake Soprano). Eneste jeg har byttet i tillegg er PSU (500W). Når jeg trykker på powerknappen så skjer det ikke noe på skjermen. Viftene begynner å snurre, DVD-ROM'ene og harddiskene lyser. Skjermen er fortsatt svart med LED-lampa blinkenede, akkurat som når den ikke er koblet til noen maskin. Hva kan være feil? Jeg har en teori om at CPU'n kan være ødelagt på grunn av for stor varme i det forrige kabinettet. Da delene var i det forrige kabinettet så fikk jeg signaler på skjermen. Bootinga startet og jeg kunne gå inn i Bios, men da den skulle starte windows skrudde den seg av. Nå har jeg null signal på skjermen. Eller kan det være noe annet feil? Kontaktene til powerknapp, powerlys og harddisklys og slikt var lagd slik at det var en og en pin som skulle settes på hovedkortet. Kan jeg ha gjort noe feil i koblingen her? 6491558[/snapback] Det kan vere den samme feilen som jeg gjorde, jeg satte sjerm - kabelsen i printer innganger Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er nettop det du skal, ihertfall følge den linken du kom opp med. Kan den deles? Gjør vel ikke noe om den ikke kan det heller men. Bare du får festet den slik at den sitter godt fast skal det nok holde. Hvilket hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er nok ikke det siden jeg har koblet skjermledningen til skjermkortet. Og der er det vel ingen printerkabel Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 jaja...jeg bygde ikke daten selv, så jeg viste ikke helt hva som lå hvor men lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er nettop det du skal, ihertfall følge den linken du kom opp med. Kan den deles? Gjør vel ikke noe om den ikke kan det heller men. Bare du får festet den slik at den sitter godt fast skal det nok holde. Hvilket hovedkort har du forresten? 6492672[/snapback] Dele den store? Jeg har et MSI 915P Neo2 Platinum hovedkort (socket 775). Kjøpte det for litt over ett år siden. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Dele den store? Jeg har et MSI 915P Neo2 Platinum hovedkort (socket 775). Kjøpte det for litt over ett år siden. 6492691[/snapback] Dele P8 kontakten ja. Men det er nok ikke nødvendig. Bare finn riktig vei å stappe den nedi P4 kontakten på HK. (Rød runding hvis du lurte, går ut ifra at hovedkortet ser slik ut?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ja, det er riktig kort. Og det var den kontakten jeg tenkte var p4-kontakten. Så jeg får prøve å putte på p8-kontakten på den. Hvilke side av kontakten skal jeg bruke da venstre, høyre eller er det det samme? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det skal vel komme på det samme ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det skal vel komme på det samme ja 6492770[/snapback] Takk for hjelpa. Nå har jeg skjermbilde igjen. Jeg slapp til og med å dele kontakten. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det var da endelig bra at det virker! Bare hyggelig å hjelpe (Det er et bra kabinett du har anskaffet forresten, er veldig bra, har det nemlig selv ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå