AllFather Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg bestilte XFX 7950gx2 XXX hos shg.no, og dette ble sendt 28.06.06 til meg. Fikk det ca 3 dager etterpå, og alt gikk fint helt frem til tirsdag denne uken. Begynte med at maskinen hengte seg opp i spill, for så å henge seg opp når man kom inn i windows. Tenkte kanskje at det var et virus eller lignende (har både kaspersky av og zonealarm pro og maskinen ble reinstallert med orginalt windows forrige uke), men var litt skeptisk til det. Kom meg etter my om og men inn i sikkerhetsmodus, men fikk samme feil (etter endt scanning uten virusfunn). Ved nye omstarter ble skjermen helt "rosa" og "stripete", noe som jeg kjente igjen etter at mitt 9700Pro kort røk for mange år siden. Ringte inn til shg.no på telefonen, snakket med en hyggelig nordbagge (Tom?), og han sa at det bare var å levere retursøknad på hjemmesiden deres, og så ringe han opp igjen når jeg hadde gjort dette, så skulle han ordne nytt kort. Siden jeg ikke orket å dra skjerm ut til server på lageret, eller bruke htpc i stua, tok jeg dette når jeg kom på jobb. Ringte inn, men han var ikke tilgjenglig og ble satt over til en danske som desverre ikke kunne hjelpe (viste forresten ikke at shg.no var i flere land en Norge). Han tok imot jobbtelefonnummer og sa at nordbaggen skulle ringe opp igjen. Det gjorde han etter en lille stund og etter en kort telefonsamtale sendte han meg et nytt kort uten at jeg hadde sendt det gamle inn for test først. Fikk også beskjed om at jeg kunne holde på det andre kortet til det nye kom Nå har jeg delvis gjort det, men fordi jeg ikke har hatt tid til å gå ned i posten (står fortsatt her innpakket på kontoret), og nytt kort har nå ankommet Oslo, som vil tilsi at jeg har det her på mandag Så jeg vil si at jeg er meget fornøyd med kundeservicen til shg.no, som sendte meg et helt nytt skjermkort uten å ha fått testet det gamle først. Kravet var at jeg hadde alt med, og at alt så fint ut (jeg hadde bare tatt kortet ut og resten lå i esken). Ikke så værst med tanke på at skjermkortet kostet nesten 6000kr Så for å summere: shg: Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Nordbagge er vell en svensk betegnelse av en nordmann? Dvs at du snakket med svenske? Har selv gode erfaringer med denne bedriften, og kan trygt anbefales. Kan til tider være litt treg på mailer. Greiest å ringe om du skal ordne noe. Endret 16. juli 2006 av rikkmund Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Neh, snakket med en nordbagge (nordmann), synes det bare høres bedre ut med nordbagge Pakken lå fortsatt i Oslo idag morges, håper den er her snart Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Pakken lå fortsatt i Oslo idag morges, håper den er her snart 6505997[/snapback] Posten er kjent for å være glad i å sitte og nappe seg etter pakker nå om sommeren, men håper du får den snart ja... Ellers høres det ut som SHG har vært greie her, Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Kortet ankom igår, smekket det i, og det fungerte utmerket (faktisk 5-6 gradere kaldere en det gamle). Fyrte i, overklokket litt (da jeg hentet vannkjøling samtidig, og voila: 8600i 3dmark06 Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Kortet ankom igår, smekket det i, og det fungerte utmerket (faktisk 5-6 gradere kaldere en det gamle). Fyrte i, overklokket litt (da jeg hentet vannkjøling samtidig, og voila: 8600i 3dmark06 6518087[/snapback] Du klokker kortet så mye at du ødelegger det og my bytte det inn, pass på at ikke "Tom" hos shg.no leser denne posten da. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Har ikke overklokket kortet, det kommer da ferdig klokket? Jeg overklokket cpu fra 2,2 til 2,7 Står om det i den der amd overklokkingstråden (Har aldri overklokket et skjermkort før, og ser ikke helt vitsen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå