FpsStu Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Tok den NRK testen når det gikk på TV. Resultatet var 142, men det kan ikke stemme. Så smart som jeg er, burde min IQ vært målt til over 160! 6493518[/snapback] Ja.... høres nesten som det... Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Har tydeligvis blitt dummere siden sist jeg tok en IQ-test, da fikk jeg 115 eller noe sånt. 6492391[/snapback] Det kan godt være du har blitt dummere eller smartere siden sist, men det får du ikke påvist med en IQ-test. En IQ-test er nemlig ikke en måling på hvor intelligent du er, det er en måling på hvor stor IQ du har ut fra den testen. Intelligens går på mer enn det IQ som regel gjør. En slik test gir bare visse spørsmål, og en person som allerede kan mye om akkurat slike ting har en mye større sjanse for å oppnå en større IQ enn en som slettes ikke har peiling på akkurat slike ting, men det er ikke dermed sagt at verken den ene eller andre er smartere. Fredrik. Endret 15. juli 2006 av warpig Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har tydeligvis blitt dummere siden sist jeg tok en IQ-test, da fikk jeg 115 eller noe sånt. 6492391[/snapback] Det kan godt være du har blitt dummere eller smartere siden sist, men det får du ikke påvist med en IQ-test. En IQ-test er nemlig ikke en måling på hvor intelligent du er, det er en måling på hvor stor IQ du har ut fra den testen. Intelligens går på mer enn det IQ som regel gjør. En slik test gir bare visse spørsmål, og en person som allerede kan mye om akkurat slike ting har en mye større sjanse for å oppnå en større IQ enn en som slettes ikke har peiling på akkurat slike ting, men det er ikke dermed sagt at verken den ene eller andre er smartere. Fredrik. 6494406[/snapback] Mye av det du sier her er riktig. Du kan dessuten gå på biblioteket, låne en bok med IQ test oppgaver og løsninger, pugge deg til en høy IQ rett og slett. Gjør det deg mye smartere? Tror ikke det. Kjenner mange med høy IQ som mangler andre egenskaper som f.eks. empati og sosiale antenner, rett og slett idioter.. Lenke til kommentar
Vero86 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har tydeligvis blitt dummere siden sist jeg tok en IQ-test, da fikk jeg 115 eller noe sånt. 6492391[/snapback] Det kan godt være du har blitt dummere eller smartere siden sist, men det får du ikke påvist med en IQ-test. En IQ-test er nemlig ikke en måling på hvor intelligent du er, det er en måling på hvor stor IQ du har ut fra den testen. Intelligens går på mer enn det IQ som regel gjør. En slik test gir bare visse spørsmål, og en person som allerede kan mye om akkurat slike ting har en mye større sjanse for å oppnå en større IQ enn en som slettes ikke har peiling på akkurat slike ting, men det er ikke dermed sagt at verken den ene eller andre er smartere. Fredrik. 6494406[/snapback] Mye av det du sier her er riktig. Du kan dessuten gå på biblioteket, låne en bok med IQ test oppgaver og løsninger, pugge deg til en høy IQ rett og slett. Gjør det deg mye smartere? Tror ikke det. Kjenner mange med høy IQ som mangler andre egenskaper som f.eks. empati og sosiale antenner, rett og slett idioter.. 6495038[/snapback] Var da enda bra at det er sånn det er! Jeg fikk nemlig bare noen å 90 Men mange av spm måtte jeg tippe på, hadde nemlig ikke peiling Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Gjennomsnittet er nok 70 - 100 , om jeg har lest rett.. Hvor eller nå jeg leste det vet jeg ikke Jeg har en IQ på 118, jeg er 15 6492347[/snapback] Hvorfor er aldri IQ-gjennomsnittet 100? *skjønner det aldri* 6492920[/snapback] Snittet er per definisjon 100. Om snittet på en test er noe annet enn 100 så er det enten fordi de som har tatt testen ikke er representativ, eller fordi testen ikke er korrekt normert. Ang. trening på IQ-tester så har det vel lenge blitt sagt at det er meget begrenset hvor mye flinkere man blir ved trening.... ...kanskje det kan sammenlignes med å tegne streker høyt på en vegg mens man står med beina i bakken. Om jeg øver meg mye klarer jeg kanskje en centimeter eller to ekstra, men uansett så det høyden min som avgjør om jeg klarer en høy eller lav strek...uavhengig av trening... edit: når det er sagt så er jeg ikke så stor fan av denne NRK-testen da jeg mener den måler en del mer enn bare IQ. F.eks. hukommelse, språk og matte. Og dette er ting som kan trenes. Testen jeg har mest tro på finner man på iqtest.dk Endret 15. juli 2006 av krister461 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 IQ er noe piss, sist jeg sjekket hadde jeg 138. Testen som blant annet militæret har, er en mye bedre indikator på en persons ferdigheter (språk, figurkombinatorikk og matematikk). Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 IQ er noe piss, sist jeg sjekket hadde jeg 138. Testen som blant annet militæret har, er en mye bedre indikator på en persons ferdigheter (språk, figurkombinatorikk og matematikk). 6495210[/snapback] Tja...jeg kan være til dels enig da IQ-score i seg selv sier ikke stort mer enn hvor god en person er til å løse IQ-tester... ...men, jeg synes det virker som at personer med høy IQ ofte deler andre egenskaper også...f.eks. synes jeg det virker som om personer med høy IQ ofte lærer fortere og oftere sliter på skolen av den grunn at de blir lite stimulert...noen kompenserer for dette med å underyte...... ...dette kan forsåvidt leses mer om her: barn.ystenes.com Lenke til kommentar
Vero86 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Likte testen på iqtest.dk bedre jeg... fikk 108 der, på grensa til høy iq Hehe! Ifølge resultatene etterpå, var det høyere enn snittet Lenke til kommentar
Sink Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 tok den i går kveld, fikk 99, etter å ha vært oppe i noen og 30timer. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Dagsformen har selvfølgelig mye å si når man tar slike tester.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) fan hvor mange oppgaver det i denna testen da??!?!, begynner å bli lei. tar aldri slutt jo EDIT: Din IQ er 112 var mektig lei på slutne så bare trykte ivei de siste 5 spm Endret 15. juli 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 en annen morsom test: http://intelligence-test.net/part1/ Lenke til kommentar
Vero86 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 en annen morsom test: http://intelligence-test.net/part1/ 6495969[/snapback] Jeg suger i engelsk, så den ble værre for min del Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 det var feil pA den sist jeg prQvde ( ca halvt Ar siden) fikk da 87 i IQ og trodde jeg var retard men tok den nA gidder ikk uploade bilde, men fikk 119 sA ikke sA verst nei Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Tok en test hos en psykolog da jeg var rundt 10-12.. da fikk jeg over 130 tror jeg. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 108 Språk 16/17 Hukommelse 4/4 Logikk 14/23 Regning 3/6 Teknikk og romforestilling 7/18 Ble ganske gæren i hodet etterhvert, klarte ikke konsentrere meg. Har vel noe å gjøre med at det er sommerferie, og hjernen er innstilt på å ikke tenke på slike ting Merket også dette, da jeg skulle regne noe for pappa i forrige uke... Jeg har foresten 5 i matte. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 117 ... målt en gang i tiden! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Søka rundt og fant ikke lignende tråd. 6491347[/snapback] Det gjorde jeg. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg