sKRud Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei Som kjent skal det (er det(?) ) komme opp trådløstnett i trondheim sentrum for oss studenter. Jeg sitter å vurdere å bestille meg en N61, med WIFI.. Da er altså spørsmålene mine som følger. 1) Hva skal til for at jeg kan ringe via WIFI, da tenker jeg på programvare, evt klienter.. 2) Er det noen problemer med at browser/nettleseren i Nokiaen ikke støtter denne typen VPN tilkobling? 3) Er det noen som har testet dette på NTNU / HIST i trondheim? Om mine spørsmåle over lar seg løser har jeg et bonus spørsmål: Bonus (4) ) Hva er det beste alternativet, mtp på både pris og kvalitet når det gjelder ip/ internett snakking..? Bonus 5 ) Hva er den beste WIFI telefonen per dags dato? Trenger ikke kamera.. Men det er litt viktig at den ikke er diger og veier mye.. ( <170gram) Hvis du har noen som helst slags erfaring med dette så håper jeg at du tar deg tid til å svare.. På forhånde takk.. - Morten Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/603724-bruk-av-wifi-og-ip-telefoni-i-trondheim-sentrum/
Road2Hell Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei Som kjent skal det (er det(?) ) komme opp trådløstnett i trondheim sentrum for oss studenter. Jeg sitter å vurdere å bestille meg en N61, med WIFI.. Da er altså spørsmålene mine som følger. 1) Hva skal til for at jeg kan ringe via WIFI, da tenker jeg på programvare, evt klienter.. 2) Er det noen problemer med at browser/nettleseren i Nokiaen ikke støtter denne typen VPN tilkobling? 3) Er det noen som har testet dette på NTNU / HIST i trondheim? Om mine spørsmåle over lar seg løser har jeg et bonus spørsmål: Bonus (4) ) Hva er det beste alternativet, mtp på både pris og kvalitet når det gjelder ip/ internett snakking..? Bonus 5 ) Hva er den beste WIFI telefonen per dags dato? Trenger ikke kamera.. Men det er litt viktig at den ikke er diger og veier mye.. ( <170gram) Hvis du har noen som helst slags erfaring med dette så håper jeg at du tar deg tid til å svare.. På forhånde takk.. - Morten 6491340[/snapback] Jeg har en Nokia N91 med WLAN og noe som heter SIP innstillinger, men aner ikke hvordan, eller om, det er mulig å bruke til IP telefoni. Skal du ha noe som funker problemfritt og er enkelt å sette opp ip telefoni på ville jeg anbefale Windows Mobile, der har flere IP telefoni selskaper Softphone løsninger, programvare som installeres på telefonen, har brukt det mye på tidligere versjoner av Windows Mobile, og det har vært problemfritt. Personlig ville jeg anbefalt en Qtek/i-Mate telefon, er du ute etter noe lettvint, enkelt og smått er Qtek 8310/i-Mate SP5 både rimelig og liten, bare 106 gram. Qtek 9100 / i-Mate K-jam er mer avansert, og har også fullt tastatur, bare 150 gram. Tror det blir lenge til "ordinære" telefoner, eller telefoner med Symbian kan måle seg med Windows Mobile når det gjelder brukervennlighet ifht. ting som IP telefoni. Håper dette var til noe hjelp Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/603724-bruk-av-wifi-og-ip-telefoni-i-trondheim-sentrum/#findComment-6493500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå