Gå til innhold

Fridykking: holde pusten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driver du med svømming på høyt nivå? (en del fridykkere etc har forhistorie/bakgrunn som profesjonelle svømmere.)

6522049[/snapback]

Nope.... aldri gjort. Har kun trent på å holde pusten siden jeg var liten, og vært mye i og under vann.

Lenke til kommentar
145 (137) sekund har passert (Du ligger på en 2. (2) plass) (Du er blant de 1.31% beste)

146 (138) sekund har passert (Du ligger på en 1. (2) plass) (Du er blant de 1.31% beste)

147 (139) sekund har passert (Du ligger på en 1. (2) plass) (Du er blant de 1.31% beste)

Du holdt pusten i 148.625 sekunder. (17:56:59 > 17:59:28) Rekord> 148.625 sekunder. Satt Thu Jul 20 17:59:28 2006. NY REKORD! Gratulerer ;)

Klarte det!

*scripte sånn at jeg ser hvor mange sekunder jeg økte rekorden med*

Neste mål må jo være 150 sekunder? :)

edit: jeg -> jo, som man kan se på det siterte innlegget :)

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Jeg har svømt 60 m under vann i basseng. Greier kanskje 70 hvis jeg absolutt må sette en rekord en eller annen dag.

Jeg liker å dykke jeg også, og i ferien var jeg mange ganger nede på ca. 15 m (var ikke vits i å gå lenger ned pga. lite liv). Da blir tungt å utlikne trykket etter hvert.

Scriptern: Hvor gammel er du? Jeg tror voksne kan holde pusten en god del bedre enn unge.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Blir du sjeldent anpusten, eller er det lite sammenheng mellom lungekapasitet og kondisjon (hjertekapasitet)?

6547434[/snapback]

Hmm... litt vanskelig å svare på. Blir andpusten som alle andre, men merker at jeg greier meg med lite oksygen selv om jeg er andpusten. Dersom jeg er andpusten trenger jeg ikke nødvendigvis puste så fort, men relativt sakte likevel. Dette kan kanskje tyde på at oksygenopptaket er veldig bra.

Lenke til kommentar
kan jo også være at kroppen din har vendt seg til lite oksygen  :hmm:

ser også at du ikke er arnie, og muskler trenger oksygen, perfekt kropp for å holde pusten ;)

6550650[/snapback]

Kroppen har nok vendt seg til lite oksygen ja. Du har rett i at jeg ikke er Arnie. Jeg trener kun for å holde meg i form - ikke for å bli en Arnie. Hehe :!:

Lenke til kommentar
kan jo også være at kroppen din har vendt seg til lite oksygen  :hmm:

ser også at du ikke er arnie, og muskler trenger oksygen, perfekt kropp for å holde pusten ;)

6550650[/snapback]

Kroppen har nok vendt seg til lite oksygen ja. Du har rett i at jeg ikke er Arnie. Jeg trener kun for å holde meg i form - ikke for å bli en Arnie. Hehe :!:

6550728[/snapback]

der har vi to gode grunner for at du er flink :)

Lenke til kommentar

Men siden vi først nevner fridykking. Vet dere om noen veldig fine plasse å fridykke der det er masse å se? Noen plasser i Norge, eller er det for kaldt for livet?

Middelhavet med sine sandsteinsområder er greie. Var i Hellas i år og så mye fint, men det ble litt ensformig etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...