Gå til innhold

Fridykking: holde pusten

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan du holde pusten?

Jeg har helt siden jeg var liten trent på å holde pusten, og har drevet veldig mye med fridykking. Elsker å være under vann, og presse kroppen litt. Lungene har vel fått bra med trening oppigjennom, noe som gjør at jeg kan oppholde meg ganske lenge under vann uten å puste.

Jeg har endt opp med følgende rekorder, satt for ikke så lenge siden:

Over vann, i senga: 4:50

Under vann, sittende på bånn: 3:20

Andre som har noe artig å fortelle om fridykking og det å holde pusten, eller er det bare en slags "fetish" som jeg har? Hehe... :D

Endret av scriptern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må kunne svømme under vann 25 meter her, det blir et drøyt halvminutt med mitt tempo. Dog er det bevegelse, så det er nok litt vanskeligere enn å sitte stille.

6498767[/snapback]

Jepp. I bevegelse under vann klarer jeg sjelden mer enn maks 2:50.

Lenke til kommentar
14.07 klarte jeg 89.219 sekunder (link til post), nå nettopp klarte jeg 107 sekunder.

Mål: jeg skal sette ny rekord snart. Den er foreløpig på 145.297 sekunder tatt "Fri Dec 02 23:05:49 2005".

6499826[/snapback]

Kjør på! :) Du får oppdatere oss på hvordan det går, og om du får progresjon på dette.

Lenke til kommentar
holdte i 2min og 30sek istad. synet begynte å føkke seg så turde ikke holde lengre. men følte egentlig ikke no trang for å slippe. tror jeg kunne holdt en god stund til.

6499994[/snapback]

Ja, synet kan fort begynne å tulle litt. Hehe... har ikke opplevd det ofte heldigvis, men har skjedd et par ganger etter jeg har passert 4 minutter. Er ikke farlig så lenge du begynner å puste igjen med en gang du merker noe med synet.

Lenke til kommentar
14.07 klarte jeg 89.219 sekunder (link til post), nå nettopp klarte jeg 107 sekunder.

Mål: jeg skal sette ny rekord snart. Den er foreløpig på 145.297 sekunder tatt "Fri Dec 02 23:05:49 2005".

6499826[/snapback]

Kjør på! :) Du får oppdatere oss på hvordan det går, og om du får progresjon på dette.

6499846[/snapback]

Har klart over 120 sekunder 2 eller 3 ganger i dag. Jeg er 19.5 sekunder bak rekorden, og kom på en 10. plass av alle hold-pusten-takningene mine.

*lese log*

125.797 sekunder ble dagens beste. (Jobber nattskift, så dagen min slutter om ikke så altfor lenge.)

Lenke til kommentar
Hvordan har du trent deg opp til å holde pusten på lenge? Jeg klarer maks 1.30 min :(

6517904[/snapback]

Har trent på det helt siden jeg var liten. Har vært mye i vannet, og dermed blitt vant til å holde pusten. Forøvrig merker jeg at bedre kondis hjelper også.

Lenke til kommentar
Du holdt pusten i 134.813 sekunder. (19:43:42 > 19:45:57) Rekord> 145.297 sekunder. Satt Fri Dec 02 23:05:49 2005. 10.484 sekunder bak. Du kom på en 3. plass av 153
Bare 10.5 sekunder bak. Det nærmer seg :)

Jeg holder pusten hele tida, jeg siver ikke ut luft underveis. Riktig måte å gjøre det på, sant?

For det er ikke luftmangel som er problemet, det er vel kullosen som bygger seg opp i kroppen. Tror jeg leste det en plass, så ikke ta det for god fisk :)

Kommer til å plage dere når jeg nærmer meg nærmere rekorden min :)

Lenke til kommentar

HURRAAAAAA!

Jeg har for søren satt rekord på 8:45 idag!

Tror dere meg ikke?? Legger ut video på youtube.com snart!

Etter grundige forberedelser gikk det helt fint! Spiste ikke på over 6 timer før jeg satte rekorden, og lå en halvtime og roet ned kroppen i senga først.

Nærmer jo jaggu meg verdensrekorden, men jeg har jo ikke gjort det så lenge under vann da... Bare over vann. :D

PS: man skal vel egentlig ikke sive ut luft underveis nei. Jeg holder all luften inne hele tiden jeg også. Men jeg vil egentlig ikke kalle det juks å slippe ut litt luft, da, hvis noen føler for det.

Endret av scriptern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...