Gå til innhold

Holder 1gb minnekort til Canon Ixus 800IS? Bump

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Canon Ixus 800 IS

Lurer på om SANDISK SD ULTRA II 1024MB vil holde hvis jeg tar en del bilder på den høyeste kvaliteten ?

Hvordan er det med video og slik ? (tar ikke mye,og om jeg tar video så havner de på harddisken min kjapt)

Hvor mange bilder får jeg plass til sånn ca ?

Bør jeg heller ta 2 gb ?

Håper på svar ;)

Edit :

Dette minnekortet, er det kvalitet ?

Hvordan er kjappheten iforhold til det linket over ?

Minnekort

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twinmos kort ville jeg aldri kjøpt. Hold deg til Sandisk eller Lexar hvis du ønsker driftsikkerhet. Standard Sandisk kort holder lenge, Ultra II er overkill. Du får mellom 3 og 400 bilder som Sportive sier, men det avhenger av bildene du tar, de tar forskjellig plass alle sammen. Hvis du tar video i 640x480 pixler med 30 bilder i sekundet får du 13.5 minutter video på 1 gb.

Lenke til kommentar
Twinmos kort ville jeg aldri kjøpt. Hold deg til Sandisk eller Lexar hvis du ønsker driftsikkerhet. Standard Sandisk kort holder lenge, Ultra II er overkill. Du får mellom 3 og 400 bilder som Sportive sier, men det avhenger av bildene du tar, de tar forskjellig plass alle sammen. Hvis du tar video i 640x480 pixler med 30 bilder i sekundet får du 13.5 minutter video på 1 gb.

6491244[/snapback]

Ok så da kan jeg kjøpe Standard Sandisk 2 gb da :) ?

Så blir det bra ^-^

Lenke til kommentar

6491244[/snapback]

Jeg bruker kun Lexar, men må innrømme at jeg har hatt to kort som har gått til dundas kort tid etter ay jeg kjøpte de.

Nå har jeg 2 x 2GB Lexar 133x og 2 x 1GB 80x og 1 x 512MB 80x.

Reklamasjon på Lexar er jo ingen problemer, fikk nye kort uten å blunke :)

Så Lexar anbefales og det samme med Sandisk.

Lenke til kommentar

6491244[/snapback]

Så blir det bra ^-^

6491290[/snapback]

Jepp, da har du et skikkelig kvalitetskort som du får plass til 6 - 800 bilder på. :) Men det kan noen ganger være sikrere å kjøpe to mindre kort, som 2 x 1gb istedet for 2 gb, for hvis du er uheldig og kortet klikker (har aldri skjedd meg med Sandisk), så har du ett backup. Når du skal tømme kortet ditt, ikke velg "Slett alle bilder" funksjonen, velg heller "Formater" funksjonen. Da sletter du rubbel og bit på kortet, og øker driftsikkerheten. Mindre sjans for krøll på kortet.

Vurder å kjøpe en god veske til kameraet ditt også, den billigste forsikringen som finnes. Men det kan du altids kjøpe senere. ;)

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

6491244[/snapback]

Så blir det bra ^-^

6491290[/snapback]

Jepp, da har du et skikkelig kvalitetskort som du får plass til 6 - 800 bilder på. :) Men det kan noen ganger være sikrere å kjøpe to mindre kort, som 2 x 1gb istedet for 2 gb, for hvis du er uheldig og kortet klikker (har aldri skjedd meg med Sandisk), så har du ett backup. Når du skal tømme kortet ditt, ikke velg "Slett alle bilder" funksjonen, velg heller "Formater" funksjonen. Da sletter du rubbel og bit på kortet, og øker driftsikkerheten. Mindre sjans for krøll på kortet.

Vurder å kjøpe en god veske til kameraet ditt også, den billigste forsikringen som finnes. Men det kan du altids kjøpe senere. ;)

6491417[/snapback]

Det står vel som tilbehør på mange nettbutikker ?

Du har vel ikke noe spesielt å anbefalle ?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du velge en mini-SD når kamera bruker vanlig SD. Da er det bedre å spandere en bayer på en boms i parken. Regner med at det er ytelse vs pris som opptar deg, og ikke om du kan bruke samme kort som i mobiltelefonen.

For å bruke et slik kort i et vanlig kamera må man bruke adapter. Hvorfor vil du bruke adapter, når det ikke er behov for det? Det blir jo en svakere mekanisk løsning. Jeg ville heller kikket på de kortene som har innebygget usb-plugg, hvis du ikke har kortleser allerede.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:) Ja, jeg har et Kingston ultimate til min Panasonic. Har ikke hatt noe trøbbel med det,men har heller ikke brukt det mer enn 2 måneder.Nå kjøpte jeg meg et SanDisk i tillegg, for å være på den sikre siden.

Etter det jeg har lest i de forskjellige forumer er det ytterst få som har hatt problemer med Sandisk, uansett kameramodell.Så SanDisk er nok et trygt kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...