Gå til innhold

Test: Nokia 6233


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6233 har et kamera på to megapiksler, og har en maksoppløsning på 1600 x 1200 piksler.

 

Dette begynner å bli vanlig på flere telefoner, men fortsatt ikke på alt for mange nye telefoner i samme prisklasse som 6233. Blant konkurrentene finner du BenQ-Siemens S88 og Sony Ericsson K750i.

 

Er litt skeptisk på om jeg ville kalle K750i for ny. Den begynner jo å dra på "månedene".

 

Men ellers en super test! :thumbup: God og utfyllende, og nå fikk jeg nesten lyst på telefonen. :scared:

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

SE k750 runder vel faktisk året nå !!

 

etter vel en mnd med telefonen har jeg ingen problemer med støv under skjermen.

 

Har ikke opplevd at batteridekslet løsner og faller av (og jeg går med gode romslige "hiphop" bukser :)

 

lyden på mp3 spilleren er helt grei, man blir ikke bortskjemt med bassen nei, men det er helt greit, jeg lar ipod`en ligge hjemme.

 

når det gjelder frontkamera så er jo det selvsagt en helt individuell greie, men personlig har jeg lite eller ingen nytte av det ( tror jeg brukte det 3 ganger på 4 mnd med min N70...)

 

men som amobil sier: anbefalt :D (absolutt)

Lenke til kommentar

Syntes denne egentlig også hadde fortjent en 6'er. Dan har både edge OG 3G. I tillegg har den et kamera som det faktisk går an å bruke til noe. Legg merke til kvaliteten på videoen so fort håndbevegelsen på ha som filmer roer seg litt, helt klar og tydelig. Hadde han som filmet hat litt roligere bevegelser hadde effekten av jukse fokusen kommet til sin rett. Kan noen filme en litt roligere filmsnutt og legge ut kanskje? Jeg kjøper denne fremfor K800i. Prisen på 6233 er jo latterlig lav sammenliknet med K800i og hadde også her gjort at mobilen burde hatt en 6'er. Tanken går heller fort dithen at 6233 er for billig i forhold til k800i. Der tar man faktisk grundig feil. Grunnen til at k800i er at merket cybershot koster en formue å bruke, og at telefonen blir unødig dyr.

Ellers en grei test denne gang, saklig og på kanten til proff.

Lenke til kommentar

Eg las ikkje heile testen, men har ein n6233 som erstatta ein sliten n6230. Telefonen er grei, men med tre negative sider:

 

- Kontaktregisteret er strupa ned til 500 kontakter (trur det var 1000 før). Eg måtte slita litt for å få sletta 170 kontaktar, så eg kom ned under den idiotiske 500-grensa.

 

- Bilhaldaren passa ikkje lenger :-(

 

- Nokia brukar no ein mindre kontakttype for lading. Upraktisk for oss som stadig må låna straum av andre, mens vi er på tur...

 

..er det forresten nokon som har testa Nokia Wireless Presenter?

Eg installerte det, men får liksom ikkje installert programvaren som skal inn i sjølve telefonen. Klarte ikkje å finna den, liksom... Hjelp?

Lenke til kommentar
Har 1 problem jeg og.. Skjermspareren vil ikke på.. Uansett hva jeg gjør, om jeg setter den til analog/digital klokke eller bilde så kommer den aldri på. Har satt tidsavbrudd på 5 sek, men ingenting skjer.. Irriterende da det spiser opp batteriet mitt!

6494684[/snapback]

 

har du slått av slumremodus? dette må gjøres

6494740[/snapback]

 

 

Har prøvd med både slumremodus på og av.. Ikke skjermsparer uansett hva jeg gjør :(

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefon omtrent 1 måned nå. Aldri opplevd noe knirking eller at batteridekslet faller av, i eller utenfor lommen. Tror nok kamera og problemene med ringetoner blir løst i nyere firmware (mp3 som ringetone så starter den med å ringe lavt en liten stund).

Lenke til kommentar
Wi-Fi er ikke vanlig i denne prisklassen, men hadde 6233 vært utstyrt med dette, kunne du koblet deg til internett via trådløst nett hjemme og på jobb, og tatt i bruk for eksempel IP-telefoni på mobilen.
Neineinei og atter nei: 6233 kunne absolutt ikke bli brukt til IP-telefoni hvis den hadde wifi. Får å benytte seg av IP-telefoni på en mobil, trenger man en langt kraftigere prosessor. Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Var på expert i dag og lekte med utstillingsmodellen. Syntes at tekst og klokke i displayet var vanskelig å lese. Spesiell skrift. Er det mulig å endre skrifttype, og gjøre klokken øverst til høyre om til større og annerledes skrift?

 

Et annet spørsmål jeg har er om det er mulig å søke i kaldenderen på gamle og nye avtaler. På SE-modellene har de lenge hatt denne muligheten.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne i går. Virker veldig lovende! Rask og fin, ligger godt i hånden, og har akkurat de funksjonene man/(jeg) har behov for.

Operativsystemet er i tillegg blitt mye mer avansert enn f.eks 6230/6230i, og man kan tilpasse funksjoner og utseende i langt større grad.

 

Så langt: 5.5/6!

Lenke til kommentar
Er det mulig å endre skrifttype, og gjøre klokken øverst til høyre om til større og annerledes skrift?

Eg har aktivert aktivt ventemodus (eit slags skrivebord), og har spsifisert svart skrift med kvit kant rundt. Då blir alt litt enklare å lesa.

 

Et annet spørsmål jeg har er om det er mulig å søke i kaldenderen på gamle og nye avtaler. På SE-modellene har de lenge hatt denne muligheten.

6515727[/snapback]

Søking i kalendaren?

Det har vi ikkje sett...

Nokia kan ikkje ein gong søka på mellom- eller etternamn i kontaktlista.

Begrederleg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...