Gå til innhold

Den hyggelige Musikkskapnings-konkurransen


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gratulerer til Eyvind med første seier. Han bestemmer vel da neste sang. Satt fristen til 13/8, det er to uker. Trengs det lenger tid?

6586544[/snapback]

Siden ingen har postet noen bidrag, se det vel kanskje ut som vi trenger det, ja. Selv var jeg godt igang med å terpe på låta, men har tilbrakt uken med å legge gulv i juniors leilighet, så det har ikke blitt tid til noen spilling.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kekk, jeg bare tokk den siden det er kjekt med en sang alle har hørt, det er jo dere som skal lage den spennende. Jeg bytter ikke sang siden det virker som Geir allerede har brukt tid på å forbredring til denne sangen.

 

Og det er jo bare å lage et forslag, sånn at dere muligens vinner, og dermed kan komme med en spennende låt å covre :)

Lenke til kommentar

Et forslag til denne tråden..

 

Må denne musikkskapings-konkurransen nødvendigvis handle om coverlåter for alltid?

Hva med å liste opp noen kriterier, og (av og til) la konkurransen gå ut på å lage egen musikk..?

F.eks. "ta utgangspunkt i fargen blå" (helt tilfeldig eksempel), så strømmer tolkningene på..?

Lenke til kommentar
Et forslag til denne tråden..

 

Må denne musikkskapings-konkurransen nødvendigvis handle om coverlåter for alltid?

Hva med å liste opp noen kriterier, og (av og til) la konkurransen gå ut på å lage egen musikk..?

F.eks. "ta utgangspunkt i fargen blå" (helt tilfeldig eksempel), så strømmer tolkningene på..?

6673917[/snapback]

Det kunne man sikkert gjort. Problemet er at bedømmingen da blir veldig sjangeravhengig. Av typen "Hva er best av Kraftwerk og Led Zep?", som nødvendigvis blir et spørsmål om smak og behag. Hvordan skulle man vurdert to bidrag opp mot hverandre dersom det ikke fantes noen konkret fellenevner? Med en låt som utgangspunkt blir det i hvertfall noe å sammenligne.

 

Nå er ikke jeg så opptatt av konkurranseaspektet, synes bare det var en morsom vri. Og så er det litt lettere å sette igang å snekre når man har en tegning av huset, jeg tviler på at jeg ville ha tid til å skrive og spille inn en ny låt på et par uker...

 

Noen andre som har synspunkter på dette?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Problemet er at bedømmingen da blir veldig sjangeravhengig. Av typen "Hva er best av Kraftwerk og Led Zep?", som nødvendigvis blir et spørsmål om smak og behag.

6678975[/snapback]

Dette er vel noe av tilfellet nå også vil jeg tro. Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er spesielt fan av hardmetall og vil da aldri kunne synes at en cover gjort i den sjangeren er fin uansett.

Lenke til kommentar
Da må vi enten begrense oss til en sjanger, eller bare forsette som det allerede er.

 

Men siden denne tråden bare faller mer og mer ned vil jeg foreslå at en kommer med et nytt forslag til en sang som kan covres(da det ikke virker som min slo an på noen slags måte).

6705105[/snapback]

Det tror jeg kan bli problem uansett sang. Smak og behag kan være så ymse.

 

Jeg synes Wonderwall var et greit forslag jeg, men hvis det ikke er noen andre som har tenkt å forsøke seg er det vel ikke noe vits i at jeg kaster bort mer tid på det heller. (Kanskje jeg gjør det allikevel, for moro skyld.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis du gidder hadde det vært kjekt.. synes dette er kjekt å se hva andre klarer å få ut av en annen sin sang.

6706368[/snapback]

Er igang. Men gitaren (det akustiske riffet) ble forvrengt når jeg kjørte Fishman-pickupen rett i inngangen på opptageren, så jeg må eksperimentere med å ta den opp med mikk på vanlig måte. Eventuelt kjøre gitaren til Mesa-comboen, og mikke opp den. Min micro-cube pleier å gi bra akustisk lyd, men den har jeg lånt bort til junior (sammen med en gitar.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...