Gå til innhold

Den hyggelige Musikkskapnings-konkurransen


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eyvindr - I Will Survive

 

Utstyr brukt under prosessen:

Karaokemikrofon, pris: ca 50 kr

Innebygget lydkort i XC Cube

Kassegitar, pris: 700

Sonar, pris: ukjent

 

Endel som gikk feil under prosessen, og jeg fant selv ut at midi er noe tull som jeg aldri skal rote meg borti igjen. Men uansett en morsom erfaring for en trommis som hverken kan synge, spille gitar, eller har kunnskaper innenfor musikkteori :)

 

Hadde mest lyst å kjøre en type hardcore vokal gjennom sangen, men grunnet at melodien i "I Will Survive" er såpass bærende for lydbildet som den er i denne sangen fant jeg ut at en mer ekstrem metall vokal ville passe inn, men fikk likavel hevet inn litt hardcore på slutten, så sørg for at dere får med dere alle de 81 sekundene sangen varer i :p

 

Eyvindr - I Will Survive

 

Fantastisk låt omarbeidet i timene ved dagsskiftet for en dag siden. I en koselig stund i glede. I lyden av ethundre manns gledesrop(over nokk en dag å leve). Skrevet i varme og kjærlighet - og godskap! (Fritt skrevet om etter Greven selv)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Hehe, tid og tid, eneste jeg brukte tid på var å gjøre noen midi filer om til wav filer, innspillingen av vokal og gitar, gikk rimelig fort. Og Søppeldunker? Ikke mye av de der nei, men bråk er det, og det låter forferdelig. Det er det som er sjarmen :)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Vil klage på dårlig låtvalg :p midi filen inneholder 10 spor, og hver for seg så høres det meningsløst ut. Eneste som holder låta sammen er vokalen, den styrer låta. Og da er det lett å få det veldig nakent, eller for mye stash på  :hmm:

6517856[/snapback]

Det er jo lov å legge til understemmer, fete soloer. Det finnes intet dårlig låtvalg, kun en dårlig innspiller.

 

Tenker jeg skal lage en "The Real Group" sang av denne jeg. Veldig trist sang :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...