tom waits for alice Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Dette høres gøy ut. Vet ikke om jeg klarer å finne nok tid til å delta, men kanskje. En uke på hver oppgave kan bli litt knapt tror jeg. Det kan bli få bidrag hver gang fordi folk ikke blir ferdig. Kanskje vi kunne vurdere å ha to uker på hver runde? Da får man også helgen i midten til å jobbe med bidraget, for oss som har lange arbeidsdager ellers i uken. Bare en ide. Det går jo an å prøve seg frem. Ellers er det vel mange som har/skal ha ferie akkurat nå. Selv reiser jeg mandag. Var det en ide å sett første frist til litt ut i august? Geir Endret 15. juli 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg også er for to ukers intervaller, og kanskje enda mer i disse ferietider. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Abonnerer på denne tråden jeg. Får nytt lydkort om tre-fire uker. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 2 uker høres bra ut, da blir det også mer prestisje over arbeidet Tom, er du kyndig med opptaksteknikker? Vurderer å lage en FAQ for folk som vil ta opp med analoge instrumenter (gitar, bass etc). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Tom, er du kyndig med opptaksteknikker? 6496234[/snapback] Nei, jeg kan ikke si det. Drev litt med PC/Mac-basert software før, men det er snart 20 år siden. Da var det bare til sequencerbruk, noteskrivning og og enkel sampling. Harddisk opptak var kun en drøm den gangen, det kostet ca 300 000 for en opptager. Idag bruker jeg en Yamaha AW-16G, primært fordi PC'en jeg hadde når jeg kjøpte den ikke var kraftig nok til musikkformål. Men jeg har planer om å bytte ut AW'en med en PC-løsning senere. Lyden på den er bra nok, men jeg savner å kunne redigere opptakene på en skikkelig skjerm. En FAQ hadde vært kjekt, men jeg tror ikke jeg kan bidra med så mye der... Geir Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Dette her kan bli veldig artig Hadde vrt fint med en FAQ ja Det stod på hw.no om den der usb->till->6,3, for å ta opp lettere til datamaskinen, orsker ikke lete etter link, bare nevner det Må man synge her også, eller bli bare instrumental av musikken også godtatt? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg vil si at en intstrumental er godtatt viss det ikke bare er en backing track man laster ned fra nettet Da er det også fint å ha med "stemmen" i form av gitar eller synth f.eks. viss stemmen har en bærende melodi. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hmm, jeg får ikke satt sammen gitaren, før om en 14dagers tid++ Venter på en del godsaker, skal moddes en del, og nye ledninger... Kan jo godt hende at jeg bare blir ivrig tilskuer av denne posten Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 En viktig ting å få med er at denne tråden er for at folk skal få utløp for sin egen kreativitet, hvilket nivå man er på teknisk er uvesentlig Viss man vil kan man lage en morsom cover/parodi. Dette er mer en konkurranse for en selv en mot hverandre. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 En viktig ting å få med er at denne tråden er for at folk skal få utløp for sin egen kreativitet, hvilket nivå man er på teknisk er uvesentlig Viss man vil kan man lage en morsom cover/parodi. Dette er mer en konkurranse for en selv en mot hverandre. 6496358[/snapback] Er ganske lavt på teknisk nivå, men er ganske så oppfinsom Dette her høres jo bare ut som et genialt konsept Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Mhm, kjøre oldschool black metal versjon av en gammel schlager? Høres rett og slett kjekt ut Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Det er noe sånt jeg håper som kommer til å skje At det blir skikkelig sjangerklæsj Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Vet det finnes mange som er flinke på instrumentene sine her, men vokal-folk ser det dårligere ut med? To forumbrukere kan jo også sammarbeide litt, ser ikke noe problem i det, så lenge det kommer greit frem hvem som har gjort hva. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Vet det finnes mange som er flinke på instrumentene sine her, men vokal-folk ser det dårligere ut med?To forumbrukere kan jo også sammarbeide litt, ser ikke noe problem i det, så lenge det kommer greit frem hvem som har gjort hva. 6497737[/snapback] Ja, "gruppearbeid" hørtes jo utrolig spennende ut. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) De fleste klarer vel å hive på en rimelig habil vokal? Var det autotune(eller ka no det heter) noen sa? Edit: Men selvfølgelig, "gruppearbeid" blir sikker spennende som skate sa. Endret 15. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Viss Aylar klarer en habil vokal klarer nok vi det Jeg er rimelig habil innenfor ekstremmetall-vokal, så viss noen har lyst å lage en mer "rocka" versjon av ymse låter som blir posta her og trenger vokal så stiller jeg opp! For de som ikke husker hvordan Gloria Gaynor - I will survive var og trenger litt inspirasjon : http://www.lemonzoo.com/funny_videos/15092...he_Musical.html Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Eller her: Alien Song - I will survive Geir Lenke til kommentar
embark Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Dette ser meget interessant ut. Tror jeg må følge med her, og kanskje bidra litt også. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Når blir første deadline da..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå