Gå til innhold

Den hyggelige Musikkskapnings-konkurransen


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Dette høres gøy ut. Vet ikke om jeg klarer å finne nok tid til å delta, men kanskje. En uke på hver oppgave kan bli litt knapt tror jeg. Det kan bli få bidrag hver gang fordi folk ikke blir ferdig. Kanskje vi kunne vurdere å ha to uker på hver runde? Da får man også helgen i midten til å jobbe med bidraget, for oss som har lange arbeidsdager ellers i uken. Bare en ide. Det går jo an å prøve seg frem.

 

Ellers er det vel mange som har/skal ha ferie akkurat nå. Selv reiser jeg mandag. Var det en ide å sett første frist til litt ut i august?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tom, er du kyndig med opptaksteknikker?

6496234[/snapback]

Nei, jeg kan ikke si det. Drev litt med PC/Mac-basert software før, men det er snart 20 år siden. Da var det bare til sequencerbruk, noteskrivning og og enkel sampling. Harddisk opptak var kun en drøm den gangen, det kostet ca 300 000 for en opptager.

 

Idag bruker jeg en Yamaha AW-16G, primært fordi PC'en jeg hadde når jeg kjøpte den ikke var kraftig nok til musikkformål. Men jeg har planer om å bytte ut AW'en med en PC-løsning senere. Lyden på den er bra nok, men jeg savner å kunne redigere opptakene på en skikkelig skjerm.

 

En FAQ hadde vært kjekt, men jeg tror ikke jeg kan bidra med så mye der...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
En viktig ting å få med er at denne tråden er for at folk skal få utløp for sin egen kreativitet, hvilket nivå man er på teknisk er uvesentlig :)

Viss man vil kan man lage en morsom cover/parodi. Dette er mer en konkurranse for en selv en mot hverandre.

6496358[/snapback]

 

Er ganske lavt på teknisk nivå, men er ganske så oppfinsom :D

Dette her høres jo bare ut som et genialt konsept :D

Lenke til kommentar
Vet det finnes mange som er flinke på instrumentene sine her, men vokal-folk ser det dårligere ut med?

To forumbrukere kan jo også sammarbeide litt, ser ikke noe problem i det, så lenge det kommer greit frem hvem som har gjort hva.

6497737[/snapback]

Ja, "gruppearbeid" hørtes jo utrolig spennende ut.

Lenke til kommentar

Viss Aylar klarer en habil vokal klarer nok vi det ;)

 

Jeg er rimelig habil innenfor ekstremmetall-vokal, så viss noen har lyst å lage en mer "rocka" versjon av ymse låter som blir posta her og trenger vokal så stiller jeg opp!

 

For de som ikke husker hvordan Gloria Gaynor - I will survive var og trenger litt inspirasjon : :)

 

http://www.lemonzoo.com/funny_videos/15092...he_Musical.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...