Gå til innhold

Retur, garanti når det har gått over 1år...?


Anbefalte innlegg

Når vi kom hjem fra ferie nå så dukket det opp en grønn stripe rett nedover hele LCD skjermen (19" Acer), 1-3pixler bred litt til venstre for center, loddrett... fryktelig irriterende......

 

Uansett..

 

Sjekket når jeg kjøpte skjermen, og det er nå 1år og 14dager (selvfølgelig) siden...

Har jeg fortsatt rett på gratis rep/ny skjerm (-frakt seff)...?

 

Hvordan skal jeg sende den tilbake? "Returner produktet innenfor garanti"..?

Må vel kontakte webshop først også..?

 

Aldri gjort dette før, og aldri når det har gått over 1 år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk om et returnummer på webshopen..

Når du har fått det gjør du som beskrevet og skriver på kontonummer og legger med kopi av frakten...

 

Mulig skjermen skal sendes en 3.part da tar du kontakt med dem og får tilsendt en frakt lapp..

 

 

Så er det bare å vente på at den blir fixet eller ny skjerm...

 

Det er minimum 2 års reklamasjon på skjermen..

 

Hvilken nettbutikk er det..?

Endret av taz
Lenke til kommentar

komplett.

Vært kunde i mange år og aldri sendt noe på garanti før, så har ikke satt meg inn i det...

 

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen.

 

er den som gjelder altså....

 

og jeg må bruke den "Retur av produkt (3 steg) "...?

 

EDIT: der får jeg beskjed om å kontakte acer direkte....... *sukk*

 

EDIT2: stripen...

 

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

står jo vitterlig...

 

 

Alle produkter

 

Ved feil eller repararasjon på produkt fra Acer tar du kontakt med deres service partner. De vil hjelpe deg med alt av garanti service på ditt produkt.

 

Acer Support og Service

 

Du vil finne all info du trenger under denne linken.

Lenke til kommentar
EDIT: der får jeg beskjed om å kontakte acer direkte....... *sukk*

6490470[/snapback]

Nå kan faktisk ikke Komplett nekte deg å reklamere direkte til dem. Men det vil sannsynligvis gå raskere å kontakte Acer. Vet ikke helt hvordan de er på reklamasjoner.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så har de fleste Norske webshopene avtale med INFOCARE når det gjelder rep av pcskjermer. Så når min gamle samsung 19`crt tok dagen for 1år siden så fikk jeg infocare til å reparere den.

6490548[/snapback]

 

Heller produsentene som har avtaler.

 

Når det gjelder denne saken ville jeg ha hørt med Acer direkte først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...