Gå til innhold

Svarthvitt på LCD fra PC


Anbefalte innlegg

Jeg sliter bigtime! Jeg har imedlertid et Radeon 9600 og en Samsung LE40M61B. Jeg har prøvd å koble til med s-video til scart men jeg får også svart/hvitt med dårlig oppløsning og skeivt størrelseforhold. Jeg tror jeg har prøvd alt. Og jeg vurderer nå å gå på Clas Ohlson å bruke 1300 kr på DVI til HDMI-kabeler + kabelkanaler og audiokabler for så å begynne å strekke hele dritten fra kontoret og ut i stua. Om noen kjenner til dette problemet og bor i Trondheim så er de hjertelig velkommen på besøk. Det vanker bonus til den som får dette til å funke optimalt!

 

-T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du bruker s-video til scart vil du aldri få fargebilde fordi TV-en ikke støtter s-video over scart (ref. bruksanvisningen side 6). Du kan jo bruke en vanlig s-videokabel, men du vil få et temlig dårlig bilde. Tror heller ikke den støtter PC via HDMI.... Men hvorfor bruker du ikke VGA-inngangen på TV-en?

 

 

Ser at du har posta det samme i skjermkategorien. Det holder med en gang. Jeg svarer på begge, så kan en moderator stenge en av dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Så lenge du bruker s-video til scart vil du aldri få fargebilde fordi TV-en ikke støtter s-video over scart (ref. bruksanvisningen side 6). Du kan jo bruke en vanlig s-videokabel, men du vil få et temlig dårlig bilde. Tror heller ikke den støtter PC via HDMI.... Men hvorfor bruker du ikke VGA-inngangen på TV-en?

 

 

Ser at du har posta det samme i skjermkategorien. Det holder med en gang. Jeg svarer på begge, så kan en moderator stenge en av dem.

6491017[/snapback]

 

Hvis man kjøper en RCA-adapter som man setter på S-videokabelen, som man igjen setter inn i scart-adapteren. Vil det da funke?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

funket det med en slik adapter? Har selv et gammelt bang&olufsen-tv med scart, og kjøpte en slik kabel med s-video og jack-plug til skjermkortet og lydkortet, og scart i andre enden. Men får bare svart-hvitt. Virker en slik adapter? Hva med colorfix fra sandberg. Hvor får jeg tak i en slik? Bor i Trondheim.

 

tusen takk

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om den støtter S-video signal over scart, hvis den gjør det er det bare på scart nr. 1. Hvis den ikke støtter det hjelper det ikke med et rca adapter, det blir det samme som å ha kabel med svideo i ene enden og scart i andre. Hvis du skal kjøre s-video så er det greise med en s-video > s-video kabel og koble den da til s-video inngangen.

 

Men absolutt å anbefale å bruke en vga kabel, det blir med en gang mye bedre! Noe helt annet!

Lenke til kommentar
Så lenge du bruker s-video til scart vil du aldri få fargebilde fordi TV-en ikke støtter s-video over scart (ref. bruksanvisningen side 6). Du kan jo bruke en vanlig s-videokabel, men du vil få et temlig dårlig bilde. Tror heller ikke den støtter PC via HDMI.... Men hvorfor bruker du ikke VGA-inngangen på TV-en?

6491017[/snapback]

Hvordan kan man vite om en LCDTV støtter å vise PC-signaler via HDMI-inngangen?

Har selv en Samsung 46" og kjører signalene fra DVI på PC til VGA-inngangen på TV-en. Har også prøvd å kjøre DVI-signalene inn i HDMI-inngangen på TV-en, men det blir bare tull (jeg ser PC-bildet, men får ikke justert oppløsningen optimalt i kontrollpanelet (Catalyst)).

Er det noen som vet om de nye skjermkortene med HDCP-støtte og HDMI-utgang vil løse problemet? Er det ikke slik at bildene blir enda bedre med digital overføring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...