Gå til innhold

Hvordan ligger jeg an i denne saken? Krasj....

kremt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror faktisk du slipper unna.

Årsaken til det er en hendelse jeg selv opplevde.

I et -l kryss stoppa en bil midt i krysset på høyre side av veien.

Mens jeg kjørte forbi åpna dama som kjørte bilen døra som jeg naturligvis bøyde forrover.

Hadde en gammel bil med stålstøtfanger så jeg fikk ingen merker av hendelsen.

Vi var enige på stedet om at det var hennes feil og fylte derfor ikke ut skademelding, men et par uker senere fikk jeg brev og skademelding som jeg måtte fylle ut, noe jeg gjorde.

I følge forsikringsselskapet var dama skyldig, ikke jeg på tross av at jeg hadde kjørt forbi henne i et kryss.

Er forresten begge parter som er ansvarlige under en forbikjøring og ikke bare den som kjører forbi, og viser det seg at den som ble forbikjørt oppførte seg klanderverdig så blir det enten skylddeling eller motparten som får skylda litt avhengig av om dere har samme selskap.

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke skylddeling? Er jo klart bil A som ikke har sett etter at veien er klar da han endrer retning, etter at bil B har lagt seg ut korrekt. Dette er jeg så sikker på, for det spurte jeg om på teorikurs samt kjørelæreren min sa det da vi var ute på forbikjøring. Fult lov å kjøre forbi forran kryss på forkjørsvei, så santreglene ikke har blitt forandret på de 4 årene jeg har kjørt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tror faktisk du slipper unna.

Årsaken til det er en hendelse jeg selv opplevde.

I et -l kryss stoppa en bil midt i krysset på høyre side av veien.

Mens jeg kjørte forbi åpna dama som kjørte bilen døra som jeg naturligvis bøyde forrover.

Hadde en gammel bil med stålstøtfanger så jeg fikk ingen merker av hendelsen.

Vi var enige på stedet om at det var hennes feil og fylte derfor ikke ut skademelding, men et par uker senere fikk jeg brev og skademelding som jeg måtte fylle ut, noe jeg gjorde.

I følge forsikringsselskapet var dama skyldig, ikke jeg på tross av at jeg hadde kjørt forbi henne i et kryss.

Er forresten begge parter som er ansvarlige under en forbikjøring og ikke bare den som kjører forbi, og viser det seg at den som ble forbikjørt oppførte seg klanderverdig så blir det enten skylddeling eller motparten som får skylda litt avhengig av om dere har samme selskap.

6491908[/snapback]

Du beskriver at dama STOPPET i et kryss på høyre siden, du moderniserer døra hennes. And so what? ...Det har vel ingen relevans til denne konkrete hendelsen eller? Dessuten var dere enig om hendelsesforløpet, og sannsynligvis har den gamle dama vært så ærlig at hun har tatt på seg blamen, selv om du egentlig skulle hatt den.

Lenke til kommentar

Du må jo ha skiftet felt når du kjører forbi, og hvis du ga tegn til dette, la deg ut, kjørte opp og var på vei forbi, da bil A svingte for å komme seg inn på den andre veien, skal bil A settes opp med ansvaret da du har gjort en korrekt forbikjøring og bil A er den som endrer retning.

Lenke til kommentar

Desværre er teori og praksis litt forskjellig og spesielt om forsikringsselskapets advokater skal vri seg ut av situasjonen uten at noen penger blir skadet i prosessen.

Var borti en annen hendelse da jeg satt på en kompis.

Var et T kryss hvor man kunne enten svinge til høyre eller venstre nmed 12 felt inn i krysset.

Kompisen min skulle til høyre og holdt derfor høyre.

Bilen forran blinket til venstre, holdt venstre og vingte til høyre rett i sia på kompisen min.

Ble skylddeling ettersom de hadde samme forsikringsselskap.

Kompisen min svingte febrilsk unna for å ikke få den andre bilen i sida og han stod derfor halveis på fortauet da de stoppa.

Det var nok til å forlange skylddeling.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men det er jo ikke skylddeling? Er jo klart bil A som ikke har sett etter at veien er klar da han endrer retning, etter at bil B har lagt seg ut korrekt. Dette er jeg så sikker på, for det spurte jeg om på teorikurs samt kjørelæreren min sa det da vi var ute på forbikjøring. Fult lov å kjøre forbi forran kryss på forkjørsvei, så santreglene ikke har blitt forandret på de 4 årene jeg har kjørt.

6491970[/snapback]

For noe jævla bullshit. Sålenge man overholder høyreregelen så kan man cruise inn i avkjørselen (motgående trafikk), og evnt. de som har det travelt og på død og liv vil forbi ved en avkjørsel har ikke overholdt samme regel. De som vil forbi får vel skade på høyre side eller?

Lenke til kommentar
Du beskriver at dama STOPPET i et kryss på høyre siden, du moderniserer døra hennes. And so what? ...Det har vel ingen relevans til denne konkrete hendelsen eller? Dessuten var dere enig om hendelsesforløpet, og sannsynligvis har den gamle dama vært så ærlig at hun har tatt på seg blamen, selv om du egentlig skulle hatt den.

6492017[/snapback]

Var jo fortsatt forbikjøring i et kryss hvor jeg måtte kjøre på venstre sida av veien for å komme forbi.

Lenke til kommentar
Desværre er teori og praksis litt forskjellig og spesielt om forsikringsselskapets advokater skal vri seg ut av situasjonen uten at noen penger blir skadet i prosessen.

6492037[/snapback]

Trist, men sant... Har fått fortalt om mange slike tilfelle av vener og kjende.

Var borti en annen hendelse da jeg satt på en kompis.

6492037[/snapback]

Var det nokon spesiell grunn til at du sat på han? Var han uroleg av seg...? :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ingen som oppdaget my little flaw ...hiver meg på, hvorfor må folk sitte på hverandre. Ikke rart ulykker skjer :!:

Lenke til kommentar

Jeg synes jo egentlig den andre burde ha skylden om ikke han har blinket. Det kan nok være at vil lønne seg å snakke med noen som har litt mer greie på trafikkjuss om ikke det går din vei.

Ang. skylddeling betyr det at begge betaler for den andres skader, som igjen betyr at begge deler går på forsikringen. Grunnen til at det er en fordel for forsikringsselskapet er at da får begge bonustap. Om du ikke har kasko kan det likevel være en fordel om det koster mye å erstatte skadene på din bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...