General Musa Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) ok, dette er litt stress å forklare, men følg med meg..(premie for de som kommer med løsning) jeg har ett eldre Creative DTT3500 digital anlegg. Jeg ønsker å kjøre digital fra Audigy2nx(usb) til anlegget. men jeg får ikke mer enn to kanals lyd på NOE annet enn Dolby digital. Jeg jobber som it tekniker\Support tekniker til daglig så JA strømmen er koblet i. Jeg har koblet både Optisk og Coaxinal. har prøvd alle muligheter på programvaren(tror jeg da) og alle på forsterkeren. er det noen som har ei løsning? analog er helt uaktuelt, har jeg digitalt system skal det være det om så helvete må fryses ned først... Jeg har tenkt på om kansje det finnes ett program som dekoder all lyd til DD on the fly? men det må vel uansett kreve for mye? forslag? magnus edit: jeg har også ett Audigy4 internt kort, som jeg ei heller får mer enn 2kanals lyd på med digital.... Endret 14. juli 2006 av general musa Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har koblet både Optisk og Coaxinal. har prøvd alle muligheter på programvaren(tror jeg da) og alle på forsterkeren. edit: jeg har også ett Audigy4 internt kort, som jeg ei heller får mer enn 2kanals lyd på med digital.... 6490172[/snapback] Kjapt forslag: Gjelder dette både spill og DVD, eller bare DVD? Jeg vet at minst ett av programmene for å spille av DVD finnes i flere versjoner. Det som vanligvis er bundlet med DVD spillere er den enkleste som bare kan dekode to-kanals lyd. Ønsker du 5.1 må du kjøpe en større versjon. Det kan faktisk være noe så enkelt som stopper deg Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 dvd gir flerkanals lyd.. er spill o.l. som er problemet. selv ikke creative sin programvare klarer å gi lyd i mer enn to. Nå fikk jeg av en eller annen grunn også lyd i midt høyttaleren, aner ikke hvorfor, men det er nå så... magnus Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 jeg må innrømme at dette var ikke den responsen jeg hadde håpt på... mangus Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Problemet ditt er at Dolby Digital eller DTS er et must for å få lyd i mer enn 2 kanaler på digitalutgangen. S/PDIF (digitalutgangen) har ikke båndbredde til å kunne overføre mer enn 2 kanaler med ukomprimert lyd av gangen, derfor må man bruke en algoritme som f. eks DD for å komprimere lyden, slik at den krever mindre båndbredde. Filmselskapene bruker egne enkodere til å komprimere lydsporene til filmene sine til DD eller DTS før de legger dem på DVD, slik at PCen din bare trenger å hente dette lydsporet fra plata og sende det rett ut gjennom digitalutgangen. Et spill, derimot, mixer lydsporet på direkten, og er avhengig av en enkoder for å komprimere lyden hvis den skal overføres digitalt. De fleste spill og lydkort, deriblant ditt Audigy2, mangler en slik enkoder, derfor vil du ikke få flerkanals lyd i annet enn filmer. Lenke til kommentar
Snorre_TM Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) For å kunne få flere enn to kanaler i spill må du benytte deg av Digital Din inngangen på DDT3500 dekoderen. Vet ikke hvordan det er med Audigy2 NX, men mitt gamle Audigykort hadde en egen utgang og kabel som måtte benyttes. Endret 15. juli 2006 av Snorre_TM Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Audigy 2NX har ikke samme type digitalutgang som de andre kortene, stereo PCM eller multikanals DD/DTS er eneste valgmulighet. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Konklusjonen min etter å ha jobbet med dette i flere uker: for å få flerkanals lyd må jeg enten bruke analoge signaler, som gir meg 4.1 lyd. Eller jeg kan degradere til ett Audigy2 kort som har den korrekte utgangen. Jeg har ett audigy4 kort, helt kliss nytt(fikk nytt på retur for en uke siden), er det noen som er interresert i ett bytte? musa Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Etter hva jeg har forstått er det bare ett lydkort som kan sende surround i spill gjennom digital I/O, og det er HDA Digital XMystique 7.1. Foruten de gamle nforce 2 hovedkortene, som hadde ett integrert lydkort som kunne gjøre det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå