Xmir Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Skal ha meg ny laptop nå til høsten og har drevet og snust rundt. Har fått litt interesse på Dell d620 og lurer da på et par ting. Det står i konfigurasjonsteksten at den har "D620 with Intel® Core™ Duo T2500 (2.0GHz) with NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB [inkludert i prisen]" Hvaslags kort er dette? Er det bedre enn intels gma 950? Kan det brukes til spill? Ellers så kan dere gjerne komme med forslag til andre laptopper, men fint om den er nogenlunde lik i specs (kanskje bortsett fra skjermkort) Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg tror det er det samme kortet som nVidia 7400, og at det sannsynligvis kun har 64MB fysisk på kortet, resten er systeminnet som brukes. Ut fra tester jeg har sett scorer det ca. 1800 i 3DMark 05, altså er det en god del bedre enn GMA 950. Om det er helt likt 7400 kortet slik at det har samme støtten i spill er jeg litt usikker på, men jeg ser at brukere med Nvidia 7400 kortet har fått dette registrert som Quadro NVS 110M i Windows, altså at det sannsynligvis er snakk om samme kortene. Et alternativ kan være Asus W3J som har 14', T2400, 1GB, ATI X1600 og vekt ca 2.2 kg. Pris ca. 15k. Ulempen i forhold til Dell'en er kortere batterilevetid, ca. 3 timer ved vanlig bruk, men mye kraftigere skjermkort, ca 4000 i 3DMark 05. Den har óg glossy skjerm som jeg tror D620 ikke har. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hva med oppløsninga på skjermen? d620 har wxga+, er dette mye bedre? Vil jeg se forskjell? Skal bli en del filmseing på den så skjermen må være god. For min del så holder det dersom man kan kjøre litt eldre spill som cs og sims2 uten lagg. Vil det komme noe nytt integrert skjermkort når merom kommer til bærbare? Vil det lønne seg å vente til da? Endret 14. juli 2006 av Xmir Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Den større oppløsningen på skjermen til D620 vil gjøre det enklere å arbeide med flere programmer samtidig og gi plass til mer informasjon på skjermen ved bruk av f.eks. en web browser. Noen sider utnytter jo den ekstra plassen til en ws skjerm med høy oppløsning. Likevel lurer jeg litt på om 1440*900 ikke vil gi litt vél liten skrift på en 14". Sitter nå med en 19" med 1440*900 og synes det er akkurat passe. Når det gjelder å se DVD på maskinen spiller ikke den høye oppløsningen noen rolle. En PAL DVD plate har så vidt jeg vet en oppløsning på 1024*576, altså langt lavere enn oppløsningen til både Asus og Dell maskinen. Viktigere da er det at skjermen er av glossy typen som fremhever fargene og kontrasten ekstra. Ulempen med glossy er jo gjenskinn da. Tror at skjermkortet i D620 er kraftig nok til å kjøre eldre spill greit. Usikkerhetsmomentet vil i så fall være driverstøtten. Hvis du går inn på www.notebookforums.com og scroller ned til Dell seksjonen kan du kanskje finne brukere med erfaring med D620. Mener å ha lest noe om nye integrerte skjermkort fra Intel i forbindelse med Merom som skal være en god del kraftigere enn dagens 950. Tipper disse utvikles spesiellt med henblikk på Vista som 950 kortet sannsynligvis vil slite en del med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå