Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seier! :D

Jeg er overglad nå!

6882331[/snapback]

 

Jeg bare spør, hvordan føltes det å spille i ENGELSK Premier League uten en eneste brite i deres antatt beste førsteellver?...

For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke. Men du spør bare fordi nederlag smaker dritt. ;)

6882563[/snapback]

 

Du bryr deg ikke at en klubb har gjort så store utskiftninger på 10 år? Jeg spilte Soccer 97 hos en kompis, sjekket laget til Arsenal; Seaman, Dixon, Adams, Winterburn, Parlour , Wright etc....

 

Du er altså likegyldig til at dere mister hele essensen av å spille i engelsk liga?

Lenke til kommentar
Du bryr deg ikke at en klubb har gjort så store utskiftninger på 10 år? Jeg spilte Soccer 97 hos en kompis, sjekket laget til Arsenal; Seaman, Dixon, Adams, Winterburn, Parlour , Wright etc....

 

Du er altså likegyldig til at dere mister hele essensen av å spille i engelsk liga?

6882582[/snapback]

Vel, hva kan jeg si? Slik ble det bare, Wenger klarte ikke å forutse dette og plutselig hadde han et lag fullt av utlendinger. Det er jo litt synd, men jeg satser på at det blir flere engelskmenn i fremtiden. Det er bare det at de beste engelske spillere er umulige å signere, mens de som er mulige å få er overpriset så det holder.

Lenke til kommentar
Seier! :D

Jeg er overglad nå!

6882331[/snapback]

 

Jeg bare spør, hvordan føltes det å spille i ENGELSK Premier League uten en eneste brite i deres antatt beste førsteellver?...

 

Grattis med seiern forresten, men vi kommer tilbake....

6882516[/snapback]

Det er vel strengt tatt ikkje opp til han om Arsenal har ein tropp med briter eller utlendingar? Om Newcastle (mitt lag) skulle finne på å ha ein stall full av utlendingar vil ikkje eg bytte klubb av den grunn. Antar det same gjeld for deg?

Lenke til kommentar
Kommer ikke til å skje, jeg er sjeleglad for at klubben satser britisk. Men hadde det skjedd så hadde jeg fortsatt holdt med klubben, men hadde vært misfornøyd med tingens tilstand.

6882659[/snapback]

Du har ingen garanti for at det ikkje kjem til å skje, om laget hadde gjort det bra med ein førsteelvar (korleis skal ein skrive det ordet?) med utlendingar trur eg ikkje du hadde blitt sur når laget vant ein kamp.

 

Eg synest det er artig med britar, det er noko spesielt med Premier League og synest ikkje noko om at det er så mange utlendingar der, men det er uunngåelig.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Vel, hva kan jeg si?

 

Du kan for eksempel si at Arsenal har blitt slik fordi at engelske spillere er overpriset. Wenger nekter å kjøpe et bra talent til flere millioner, når han kan få en bedre spiller til 1/24 av prisen.

 

Chelsea, som forøvrig var det første laget til å stille et lag uten engelskmenn, kjøpte Glen Johnson for rundt £6.000.000, mens Wenger valgte å kjøpe Toure til £250.000.

 

En kan også si at fotball på høyt nivå har utviklet seg til å bli noe helt annet en det det var for bare 15-20 år siden. Klubber i England er nå bedrifter på lik linje med f.eks IBM (bare et helt tilfeldig eksempel). Arbeidskraft fra utlandet er vanlig i alle bedrifter, og fotballklubber er intet unntak.

 

Man pleier å argumentere med at en klubb skal representere det området klubben hører hjemme. Jeg var faktisk i Islington for en uke siden, og jeg føler at Arsenal gjør nettopp det. I N5 er det svært mange innvandrere, og mange av de er svarte.

 

Jeg mener selv at fotballen i England hadde vært bedre med ståtribuner, basketak og kun lokale spillere på laget, men sånn er det ikke lenger (med mindre du holder deg til conference og league2). For meg er det forresten ikke noe tema om en spiller er brite eller ikke. Er han kjøpt inn, er det et fett om han er fra Newcastle eller Gambia.

 

Innvandring og innleid arbeidskraft er en del av det internasjonale samfunnet vi lever i. Lev med det, eller finn dere en annen sport dere kan bry dere om.

Lenke til kommentar

Men når man kjører en første elver uten en jævla engelskmann, og kun TO i troppen totalt, er det noe riv ruskende galt..

 

Lehmann, Eboue, Djourou, Toure, Gallas, Rosicky, Ljungberg, Silva, Fabregas, Hleb, Adebayor.

Reserver:

Almunia, Julio Baptista, Flamini, Hoyte, Walcott.

 

Dette er troppen til arsenal idag, med Hoyte og Walcott som eneste engelskmenn.. Det blir jo for dumt, det må du være enig i, samme hvor godt du liker arsenal eller ikke...

 

I premier league vil vi se mest mulig engelske (ihvertfall britiske) spillere OG managere!

Lenke til kommentar

Vel, hva kan jeg si?

 

Du kan for eksempel si at Arsenal har blitt slik fordi at engelske spillere er overpriset. Wenger nekter å kjøpe et bra talent til flere millioner, når han kan få en bedre spiller til 1/24 av prisen.

6883293[/snapback]

 

Akkurat! Engelske talent er så grådig overprisa at det kun er Chelsea, United og Tottenham som har råd til å kjøpe dei beste. Om Arsenal skulle satsa engelsk istadenfor å støtte Wenger i hans innkjøpspolitikk hadde dei aldri klart det dei har dei siste 3-4 åra.

 

Før var eg veldi for at Arsenal skulle satse meir engelsk, men etterkvart innser eg at Wenger har heilt rett.

 

Herleg siger over ManUtd! YESS! :thumbs:

Lenke til kommentar

Husker at det var noe snakk om at BBC skulle sende en dokumentar i disse dager. Denne dokumentaren skulle sjokkere hele verden ved å vise hva som skjedde i kulissene hos tre Premier League lag.

 

Desverre er det ikke lenger slik at BBC er et kvalitetsstempel for god TV. Like tabloide som The Sun har 'em blitt (nesten).

 

edit: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5357822.stm

Endret av tom watt
Lenke til kommentar

I premier league vil vi se mest mulig engelske (ihvertfall britiske) spillere OG managere!

6884021[/snapback]

 

Ikke glem eiere! Det ville jo ha vært dumt om disse britene spiller fotball og pengene de genererer forsvinner til Russland, eller enda værre, Amerika!

6884580[/snapback]

 

Hva ville vært så dumt med det? Er vel det samme om en kar blir rikere i England enn på et annet kontinet for den saks skyld. Så lenge klubben kan være med å kjempe titler er det vel ikke så nøye hvem som eier klubben. Eller det er jo så populært å prate om "sjela" til klubben for tiden. Er man redd for at den forsvinner? Hva er egentlig sjela til en klubb? Personlig heller jeg mot supporterene, de er der på stadion kamp etter kamp, og suksess betyr bare at det strømmer flere supportere til klubben og stadion. Noen vil kanskje påstå at disse bare er medgangssupportere, men tenk på alle 40-50 åringer som enda holder med Leeds selv om det er år siden klubben hadde storhetstiden sin. Så om eieren er engelsk, norsk, russisk eller araber spiller liten rolle. Supporterene på stadion vil fortsatt være de samme, og vil nok fortsatt føle samme lykke når laget vinner og samme sorg når de taper.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...