Gå til innhold

Premier League 2006/2007

Anbefalte innlegg

Midtstopper 2:

Vidic vs. Carradona/Palletta(?)

Uansett hvem Liverpool ønsker å bruke er jeg ikke så veldig i tvil her. De er nok bedre enn Vidic uansett.

6653254[/snapback]

For det første er vel Carragher Liverpools førstevalg på denne plassen. For det andre kan jeg ikke se at du har noe grunnlag for å anta at Vidić vil være noe klart førstevalg for United i den kommende sesongen. Wes Brown storspilte tross alt forrige sesong sammen med Ferdinand, og disse bør utgjøre klubbens midtstopperpar neste sesong. Sammenliknet med Liverpools Hyypiä og Carragher, blir det etter mitt syn helt klart 2–0 i Uniteds favør.

Hvis vi samtidig skal gi ut poeng for back-up må nok det poenget gå til Liverpool, som wh1te helt riktig påpeker, har dekning i nesten alle ledd.

6653254[/snapback]

I hvilke posisjoner mener du at United ikke har god dekning? Med et mulig unntak for midtbanen, kan jeg ikke se at Liverpool har bedre dekning i noen posisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis vi samtidig skal gi ut poeng for back-up må nok det poenget gå til Liverpool, som wh1te helt riktig påpeker, har dekning i nesten alle ledd.

6653254[/snapback]

I hvilke posisjoner mener du at United ikke har god dekning? Med et mulig unntak for midtbanen, kan jeg ikke se at Liverpool har bedre dekning i noen posisjoner.

6654530[/snapback]

Hvem er reservekeeperen til United?

Lenke til kommentar
Hvem er reservekeeperen til United?

6654543[/snapback]

Tomasz Kuszczak.

Redigert: Målvaktplassen er for øvrig en plass der United har svært god dekning om man ser det i et større perspektiv. Tim Howard og Ben Foster -- som er på utlån til henholdsvis Everton og Watford denne sesongen -- er begge habile og unge målvakter som kan ta over for van der Sar når han legger opp.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Liverpool kommer seg etter Benitez, men jeg synes fortsatt Man Utd på papiret (som langt ifra betyr noe som helst i praksis) er et hakk bedre, noe á la den spillervurderingen. Men Man Utd har et godt angrep med Rooney, Saha og Solskjær. Der mangler vi dessverre litt. Bellamy er en god tilvekst og vil nok bli god, men Crouch er ikke allverdens annet enn en grei hodespiller. Fowler er den smarteste angriperen av alle, men han drar på årene nå og vil nok oppleve en god del skader i løpet av året. Liverpool er helt avhengig av å hente en god spiss som kan score 15+ mål, tror jeg. Ellers er det ganske likt - forsvaret er ca. 50/50, mens den sentrale midtbanen til Liverpool er bedre. Men vi så også i fjor at det er angrepet til Liverpool som er den store svakheten, og det MÅ komme inn en spiss til. Jeg tror Kuyt er typen vi trenger.

For øvrig synes jeg Liverpool har Premier Leagues beste sentrale midtbane med Alonso, Gerrard og Sissoko, uten tvil. Makelele, Lampard og Ballack blir kanskje bra, men Ballack har ikke vist noe som helst i Premier League og dermed går det ikke an å ta med ham. For alt vi vet kan han få problemer med å omstille seg PL, slik mange spillere opplever, og kanskje spesielt når det er høye forventninger til dem.

Lenke til kommentar
Liverpool kommer seg etter Benitez, men jeg synes fortsatt Man Utd på papiret (som langt ifra betyr noe som helst i praksis) er et hakk bedre, noe á la den spillervurderingen. Men Man Utd har et godt angrep med Rooney, Saha og Solskjær. Der mangler vi dessverre litt. Bellamy er en god tilvekst og vil nok bli god, men Crouch er ikke allverdens annet enn en grei hodespiller. Fowler er den smarteste angriperen av alle, men han drar på årene nå og vil nok oppleve en god del skader i løpet av året. Liverpool er helt avhengig av å hente en god spiss som kan score 15+ mål, tror jeg. Ellers er det ganske likt - forsvaret er ca. 50/50, mens den sentrale midtbanen til Liverpool er bedre. Men vi så også i fjor at det er angrepet til Liverpool som er den store svakheten, og det MÅ komme inn en spiss til. Jeg tror Kuyt er typen vi trenger.

For øvrig synes jeg Liverpool har Premier Leagues beste sentrale midtbane med Alonso, Gerrard og Sissoko, uten tvil. Makelele, Lampard og Ballack blir kanskje bra, men Ballack har ikke vist noe som helst i Premier League og dermed går det ikke an å ta med ham. For alt vi vet kan han få problemer med å omstille seg PL, slik mange spillere opplever, og kanskje spesielt når det er høye forventninger til dem.

6655329[/snapback]

Lampard - Makelele - Essien - Cole - Ballack - Robben... Bare de tre første der knuser LFCs midtbane. Jeg tror også at Ballack vil storspille, så da kan LFC bare gå å legge seg. Blir spennende å se i Community Shield.

Lenke til kommentar

Moro. :D

Jeg mener LFCs sentrale midtbane (altså uten vinger) er bedre enn Chelseas. Gerrard > Lampard. Makelele < Alonso. Sissoko >< Essien (per dags dato synes jeg disse er noenlunde like gode, men Sissoko vil bli bedre). :)

Community Shield blir spennende, ja, men Liverpool ser ikke ut til å være i storform enda, hvilket for så vidt bare gjør kampen enda mer spennende.

Lenke til kommentar
Jeg mener LFCs sentrale midtbane (altså uten vinger) er bedre enn Chelseas. Gerrard > Lampard. Makelele < Alonso. Sissoko >< Essien (per dags dato synes jeg disse er noenlunde like gode, men Sissoko vil bli bedre). :)

6655877[/snapback]

Når ble Gerrard bedre enn Lampard? Lampard er helt klart Englands beste sentrale midtbanespiller. Makélélé og Essien er dessuten bedre enn henholdsvis Alonso og Sissoko.

Lenke til kommentar

6655877[/snapback]

Når ble Gerrard bedre enn Lampard? Lampard er helt klart Englands beste sentrale midtbanespiller. Makélélé og Essien er dessuten bedre enn henholdsvis Alonso og Sissoko.

6656090[/snapback]

Word

Lenke til kommentar
Jeg mener United ligger foran eller likt på de fleste posisjonene med Liverpool UNTATT den sentrale midtbanen til Liverpool som er MEGET god.

Jeg heier på dere (Liverpool) i Community, men that's it liksom  :p

6656312[/snapback]

United supporter som holder med pool i en kamp?... Interessant :hmm:

Lenke til kommentar

6655877[/snapback]

6656090[/snapback]

Da sier det vel sitt om hvor uenige vi er i denne saken, jeg mener helt motsatt av deg på alle punktene, kanskje med unntak av Sissoko-Essien, hvor jeg mener det er ganske likt, men Sissoko har fremtiden.

Gerrard er en mer komplett spiller enn Lampard, spør du meg. Han har alt. Han har en fantastisk pasningsfot, han har overblikket til å sende spillere alene igjennom, han er taklingssterk, han jobber godt defensivt og tar flere tunge løp tilbake hver eneste kamp, han kan brukes både på midten, høyrekanten, hengende spiss og spiss, han har en av verdens beste skuddføtter, han er en smart spiller med fotballforståelse, osv. Synes ikke Lampard kan matche Gerrard, og han har fordelen av å ha et helt lag med verdensstjerner til å hjelpe seg.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan det har noe med saken å gjøre ... Poenget mitt var at Lampard spiller på et lag hvor det alltid er 11 verdensstjerner på banen, og det sier seg vel selv at det hjelper mye. Ikke noe vondt om Lampard altså, han er tross alt Englands nest beste midtbanespiller ... ;-)

Lenke til kommentar
Dere har et bedre lag enn Liverpool på papiret, ja, og det er også litt av grunnen til at jobben til Benitez så langt er fabelaktig.

6652808[/snapback]

Fabelaktig? Hva da? At United kom foran dere på tabellen med en gammel venstreving og en middelmådig back/stopper på sentral midtbane?

Og btw, Vidic er mye bedre enn Paletta, noen som så Serbias VM-kvalikk eller? Slapp inn et mål med Vidic som forsvarssjef. Såklart skal Vidic danne stopperpar med Rio. Ligaens beste forsvar sammen med Chelsea..

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Dere har et bedre lag enn Liverpool på papiret, ja, og det er også litt av grunnen til at jobben til Benitez så langt er fabelaktig.

6652808[/snapback]

Fabelaktig? Hva da? At United kom foran dere på tabellen med en gammel venstreving og en middelmådig back/stopper på sentral midtbane?

6660974[/snapback]

Fabelaktig at vi på to sesonger vinner Champions League og FA Cupen, i tillegg til litt mindre Supercupen, og at vi leverer en stabilt bra sesong ni poeng bak Chelsea året etter at vi hadde en dårlig og ustabil sesong og var et hav bak Chelsea, når vi i tillegg spilte 3/4 av sesongen uten spisser som scoret. :)

Lenke til kommentar
Jeg mener United ligger foran eller likt på de fleste posisjonene med Liverpool UNTATT den sentrale midtbanen til Liverpool som er MEGET god.

Jeg heier på dere (Liverpool) i Community, men that's it liksom  :p

6656312[/snapback]

United supporter som holder med pool i en kamp?... Interessant :hmm:

6656345[/snapback]

Når det står mellom pool og chelsea er det ikke vanskelig å velge, per dags dato...

Lenke til kommentar

6652808[/snapback]

6660974[/snapback]

Fabelaktig at vi på to sesonger vinner Champions League og FA Cupen, i tillegg til litt mindre Supercupen, og at vi leverer en stabilt bra sesong ni poeng bak Chelsea året etter at vi hadde en dårlig og ustabil sesong og var et hav bak Chelsea, når vi i tillegg spilte 3/4 av sesongen uten spisser som scoret. :)

6661258[/snapback]

Fa-cupen? :roll: Hvilket som helst PL-lag kan vinne Fa-cupen. Handler om å ha gode kamper 7-8 ganger på rad.

Vinn ligaen, så kan dere begynne å snakke.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt, så lenge Man Utd ikke vinner FA Cup er den helt betydningsløs. :!: Regner med at du mener det samme om Champions League? Det er jo bare en cup, du trenger bare spille noen gode kamper på rad liksom.

Ditt Liverpool-hat skinner dessverre så utrolig igjennom at jeg kan ikke ta deg seriøst, men jeg skal likevel prøve å forklare deg en ting og to om Liverpool, som du tydeligvis ikke har fått med deg. Før Benitez kom var det full krise i Liverpool. Houllier hadde skakkjørt hele laget ved å kjøpe inn dyyyyyre spillere som en etter en viste seg å være elendigheten sjøl. Liverpool kjempet om femteplasser ... Så kom Benitez, og i hans første sesong vinner han Champions League. Ligaen gikk ikke så bra det året, femteplass og sikkert 20-30 poeng bak Chelsea, men det er fullt og helt Houllier sin feil. Deretter gjør han en del smarte kjøp, gradvis siler ut søppelet etter Houllier og begynner å bygge et storlag. Neste sesong vinner Liverpool FA Cup og leverer en stabilt bra ligasesong, og havner på tredjeplass - ett poeng bak Man Utd og ni poeng bak Chelsea. Hvis du ikke kan se arbeidet til Benitez, hvordan han har forbedret hele Liverpool FC og gradvis bygger et storlag som etter min tro vil herje i England om noen år, har du store problemer.

Sorry, men du viser her at du enten ikke tør si noe positivt om Liverpool, eller virkelig ikke har greie på fotball.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...