Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Og hvem bryr seg egentlig om ligacupen, supercupen, community shield liksom?

6649501[/snapback]

 

Eh, det handler om å vinne. Det handler om den rette ånd. Mestring, seire. Det er ikke bare PL som betyr noe, selv om det er gjevest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masse trofeer.

6645885[/snapback]

 

Hei, dere kan vinne så mye dere vil. Først og fremst så er det Premier League /ligaen som er det viktigste. Og den har dere ikke vunnet siden 89/90.

 

Og hvem bryr seg egentlig om ligacupen, supercupen, community shield liksom?

6649501[/snapback]

 

 

Liverpool fans?

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg rett så var det alle Man Utd-supportere som skrek hele sesongen gjennom om at ligacupen var bra å vinne osv. :D Verken Ligacupen, Supercupen eller Community Shield er direkte stort å vinne, men klart man vil vinne det om man har sjansen. Supercupen og Community Shield må man tross alt også vinne store titler for å komme til. Heldigvis har Liverpool overlatt Ligacupen til lag som Man Utd, og tatt seg av de større sakene selv. ;)

Lenke til kommentar

Hehehe men skjer nok ikke på de neste 10 åra at Liverpool vinner CL igjen. Samme er det vel med PL. Man U, Chelsea og Arsenal kommer nok til å dominere PL en stund til.. Og forhåpentligvis dominerer engelske lag CL i framtia, en liten stund til.

Endret av Deemer
Lenke til kommentar
Hehe, husker jeg rett så var det alle Man Utd-supportere som skrek hele sesongen gjennom om at ligacupen var bra å vinne osv. :D Verken Ligacupen, Supercupen eller Community Shield er direkte stort å vinne, men klart man vil vinne det om man har sjansen. Supercupen og Community Shield må man tross alt også vinne store titler for å komme til. Heldigvis har Liverpool overlatt Ligacupen til lag som Man Utd, og tatt seg av de større sakene selv. ;)

6650095[/snapback]

 

Jeg har aldri ment Ligacupen er noe bra å vinne, har gjennom mange år på div. fora omtalt den som Mikke Mus-cupen. Regner med at det siste du skrev der var et dårlig forsøk på ironi, for hvor lenge siden er det ikke Liverpool vant ligaen. Ligaen er det gjesveste man kan vinne, mye gjevere enn CL, men lev på den der CL-triumfen deres, dere...

Lenke til kommentar

Jeg lever slett ikke på CL, jeg lever på at Liverpool for tiden vinner mer enn Man Utd, og det irriterer ALLE Man Utd-fans, om de ikke vil innrømme det eller ei. :D At PL er det gjeveste trenger du ikke fortelle meg, men det finnes ingen tvil om at CL er nest gjevest, og sett med europeiske øyne er CL større. Men klart, jeg håper vi vinner PL snart, og som jeg skrev i en annen post tidligere her så tror jeg også Rafa er mannen til å føre oss til det i løpet av de neste tre årene.

Lenke til kommentar
Jeg lever slett ikke på CL, jeg lever på at Liverpool for tiden vinner mer enn Man Utd, og det irriterer ALLE Man Utd-fans, om de ikke vil innrømme det eller ei. :D

6651232[/snapback]

Personlig foretrekker jeg å fokusere på mitt eget lags prestasjoner istedenfor å være så opptatt av at andres lag skal mislykkes. Hva Liverpool finner på, det være seg å vinne Mesterligaen eller å rykke ned fra Premier League, bryr meg ikke i det hele tatt.

 

Når det er sagt, kan jeg vanskelig se at du har belegg for din påstand om at Liverpool «for tiden» (hva nå enn det betyr) «vinner mer enn» United. På denne siden av årtusenskiftet, har United vunnet fire store trofeer (ligaen 1999/2000, 2000/01 og 2002/03 samt FA-cupen 2003/04), mens Liverpool kun har vunnet tre (Mesterligaen 2004/05 samt FA-cupen 2000/01 og i fjor). Tar man kun med ligaen og Mesterligaen, er det 3–1 i Uniteds favør. Ligacup, supercup og andre trofeer er selvsagt artig å vinne, men de betyr ingenting i den store sammenheng.

 

Ser man kun på de to siste sesongene, kan man med en viss berettigelse hevde at Liverpool har hatt en større troféfangst, men det bekymrer meg svært lite all den tid United er midt i et generasjonsskifte. Dersom man sammenlikner United og Liverpool, er det liten tvil om hvem som er best rustet med tanke på fremtidige utfordringer. Ferguson er midt inni prosessen med å utvikle et nytt (tredje) storlag, mens Liverpool stort sett kjøper inn aldrende, middelmådige spanjoler og lange, hengslete spisser med skåringsvegring. Men for all del, hver sin smak.

Lenke til kommentar

Tja, spør du meg ser den posten ut som at du bryr deg, men men. ;) Jeg fokuserer heller ikke stort på andre lag, men jeg må si det er knalldeilig å erte halvsinte Man Utd-supportere når Liverpool gjør det bedre enn Man Utd. Merker godt at det irriterer. Men jeg får det selvsagt igjen fra alle kanter når det motsatte skjer, så det går nok opp i opp.

 

Med «for tiden» snakker jeg om nuet, altså 1-2 sesonger tilbake.

 

Hehe, du legger iallfall ingen skjul på at du er Man Utd-supporter, og da Liverpool-"hatet" som medfølger. Kjøp som Reina, Carson, Paletta, Agger, Pennant, Gonzalez, med flere, som alle er 24 år eller yngre, viser vel at Benitez absolutt kjøper inn for fremtiden. Selvsagt moro at du liker å bare trekke frem det som kan kalles bomkjøp (Crouch er ikke noe bomkjøp, dog, men heller ikke noe kanonkjøp). ^^ Benitez liker dog å kjøpe mer ukjente spillere som passer inn i hans system, enn store navn som sluker den allerede lille pengesekken. Ellers er det verdt å nevne at Benitez måtte rydde opp etter rotet til Houllier ... der kan du faenmeg snakke tullekjøp.

Lenke til kommentar

SELVOM Liverpool vant CL og FA cupen har United et bedre lag. Nå har vi Scholes og Heinze tilbake. Vi har et solid forsvar med spiller som Neville, Rio, Heinze, Brown, Vidic og Evra. På midtbanen har vi Ronaldo, Carrick, Scholes, Giggs og Park. I Angrep er vi også fullrustet med Rooney, Saha, Smith, Rossi og Solskjær.

 

På papiret har vi et bedre lag enn hva Liverpool, og jeg er sikker på det vil slå ut i praksis også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fortell meg hvorfor Man. Utd. har et bedre lag en Liverpool på papiret. Jeg ser det ikke. Det jeg ser er et Liverpool med en vanvittig sterk midtbane, kanskje den beste sentrale midtbanen i ligaen. Jeg ser unge talenter i flere ledd og jeg ser dobbel sikring på nesten alle plasser. Jeg kan innrømme at mange mener (inkl. meg selv) at vi mangler en spiss, men LFCs taktikk krever ikke mer enn en spiss, så Benitez vet hva han gjør. Så før jeg driter meg ut så ber jeg noen fortelle meg hvorfor Man. Utd. sitt lag er bedre på papiret, for jeg ser det virkelig ikke.

Lenke til kommentar

Vi kan jo sette det opp ledd for ledd.

 

Keeper:

VDS vs. Pepe Reina

Her ville jeg nok foretrukket Reina. En glimrende ung keeper. VDS er også en glimrende keeper, for all del. Men ikke noen unggutt lenger.

 

0-1

 

 

Høyreback:

G.Neville vs. Finnan/Kromkamp/?

Jeg vet virkelig ikke hvem dere vil bruke på høyrebacken. Det jeg vet er at Neville er bedre enn dem. Neville har virkelig vist seg fram som en glimrende spille de siste sesongene, og det jeg har sett fra Finnan har ikke vært like stabilt. Tidvis bra, men ikke stabilt.

 

1-1

 

Midtstopper 1:

Rio vs. Hyypiä

Rio er topp 10 i verden. Det er ikke Hyypiä. Jeg vet at det kan høres ut som et patetisk argument, men Rio er rett å slett en mye bedre spiller i mine øyne.

Men det kan virke som om Liverpools stoppere fungerer bedre sammen. Derfor må jeg gi United et poeng på Rio, mens Liverpool får et poeng på nestemann.

 

2-1

 

Midtstopper 2:

Vidic vs. Carradona/Palletta(?)

Uansett hvem Liverpool ønsker å bruke er jeg ikke så veldig i tvil her. De er nok bedre enn Vidic uansett.

 

2-2

 

Venstreback:

Heinze vs. Aurelio/Riise

Nok en gang ser vi at jeg ikke kjenner så godt til Liverpool at jeg kan bestemme meg for hvem de ønsker å bruke. Men Heinze er (muligens sammen med Ashely Cole) PLs beste venstreback. Ulike momenter som kan endre på min mening her er at Heinze ikke kommer tilbake med samme kraft som før skaden, eller at Aurelio virkelig slår til. Han var i allefall meget god i La Liga. Inntil videre sier vi:

 

3-2

 

Høyreving:

Ronaldo vs. Pennant

Kanskje ville dere satt Garcia her? Jeg vet at han brukes i denne posisjonen, men han får ut sitt potensiale som offensiv midtbane/spiss, og brukes der av meg. Når det kommer til denne duellen snakker vi her om to ustabile supertalenter, hvorav den ene har blitt superstjerne, mens den andre har spilt i Birmingham i 2 år. Begger har et utrolig lavt dårligst-nivå. Men Ronaldo har et høyere topp-nivå, og er en bedre spiller en Pennant. Men hvis Pennant viser seg fram i år, samtidig som Ronaldo fortsetter å være like lite taktisk kan dette fort endre seg.

 

4-2

 

Sentral midtbane:

Carrick & Scholes vs. Gerrard & Alonso/Garcia

Her ser vi hvorfor Liverpool vant CL. Gerrard er i mine øyne PLs beste midtbanespiller, og en fantastisk kaptein for laget sitt. Hvis Liverpool vil spille sikkert og "safe" inn 1-0 (slik de gjorde store deler av sist høstsesong), bruker de Alonso som makker. Trenger de mål setter de inn Garcia. Fantastisk midtbane.

United har endelig noe på gang her, med Scholes tilbake i form og Carrick hentet inn. Allikevel er de langt unna nivået til Liverpool. Får et 1/2 poeng til sammen, mens resten forsvinner til Liverpool.

 

4,5-3,5

 

Venstreving:

Giggsy vs. Mark González/Kewell

Giggs er fortsatt utrolig god på sitt beste, men bærer sterkt preg av å være gammel. Det er ikke den samme gnisten som i glansdagene. González var bra mot Haifa (av det jeg så), og Kewell er en spiller jeg liker godt når han er i form. Hadde han bare gjort noe med håret...

Poeng til Liverpool.

 

4,5-4,5

 

Spisser:

Rooney & Saha vs. Bellamy & Crouch

Jeg vil tro at dette blir spissparene i år med mindre United henter Adriano eller Bellamy flopper. Jeg tror minst på det siste. Kommer Adriano vinner United denne duellen 2-0. Men slik det er nå blir det ikke like lett. Rooney er helt klart den som skiller seg ut. Slått av Henry og Sheva er han PLs beste spiss. Men så legger han da også inn en fantastisk arbeidsinnsats over hele banen, og dermed hadde jeg valgt Roon foran Sheva (minst). Bak Shrek havner Bellamy. Bellamy har sørget for at Liverpool nå har PLs styggeste spisspar, men vil også sørge for at de blir mye farligere foran mål. Har spilt noen virkelig glimrende kamper for Blackburn, og kan virkelig slå til for Liverpool. Crouch mot Saha er faktisk litt vanskelig. Saha er en bedre målscorer, men utrolig skadeplaget. Crouch har noen ekstreme ferdigheter pga. sin høyde, men er allikevel ikke den målscoreren Liverpool trenger der oppe. I fjor fikk Saha 19 opptredener for United. Det førte til 7 mål. Crouch scoret 8, men trengte 32 kamper for dette. Dermed vinner Saha på den viktigste oppgaven som spiss. Nemlig evnen til å score mål.

Liverpool-fans kan virkelig ikke si at de har bedre spisser enn United. Men de får 1/2 poeng på Bellamy.

 

Dermed blir sluttstillingen:

6-5

 

Dette her er min oppfatning av hvordan det ligger an foreløpig. Men, som dere kan se har Liverpool stor muligheter til å skifte ut på laget, og det kan fort vise seg at jeg tok feil. Slik ser jeg i det minste på det inntil videre.

 

Jeg beklager skrivefeil eller evt. feil i lagoppsett. Finner du noen feil må du gjerne si i fra, så skal jeg endre det snarest.

 

EDIT: Hvis vi samtidig skal gi ut poeng for back-up må nok det poenget gå til Liverpool, som wh1te helt riktig påpeker, har dekning i nesten alle ledd. Da blir stillingen 6-6. Dette blir en utrolig spennende sesong :)

 

Jeg tar også forbehold for feil i kilder.

Endret av GBD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er stort sett enig med deg, GBD, sett bort i fra den sentrale midtbanen hvor Liverpool helt klart er mye sterkere enn Man. Utd. med Gerrard, Alonso og Momo. Dessuten er bredde i stallen viktig. Jeg tror i likhet med deg at det kommer til å bli en spennende sesong med tanke på begge lag, men at Liverpool vil trekke det lengste strået og kommer høyere på tabellen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...