Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Sånn jeg forstod det, er det Chelski som eier Mascherano og Tevez, men de har signert en ett-årig låneavtale med West Ham (Som har en opsjon på kjøp (som på begge spillerne er over £15 mill. The Hammers har mao aldri råd til å kjøpe de neste sesong)) for å få PL erfaring. En kan jo gjette hvor de havner neste sommer, dersom de slår til..

6780296[/snapback]

jeg visste det var noe slik!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er litt mere om MSI og Tevez-Mascherano overgangene.

 

January 10, Chelsey owner Roman Abramovich is behind expensive transfer operations between Argentina and Brazil this off-season. Media Sports Investment (MSI), which belongs to Iranian businessman Kia Dzhurabchan, but behind which there is Roman Abramovich, has purchased 30 million euro worth of soccer players for Brazilian Corinthians.

 

Les mere om det her.

 

Og litt om West Ham.

 

West Ham are engaged in 'exploratory discussions' over a possible takeover, but the club insist talks are at a very early stage.

 

Kia Joorabchian, the owner of Media Sport Investment, has long been linked with a possible takeover of the East London club.

 

Hier.

 

Blir topp 3 i PL i 07/08 slik?

 

1. Chelsea

2. West Ham

3. Portsmouth

 

:(

Lenke til kommentar

Her er forøvrig en ganske oversiktelig sak over det hele. Hvorvidt det er sant.. Hele greia er vel egentlig basert på antagelser.

 

Ville kjøpe West Ham

MSI forsøkte å kjøpe West Ham United i fjor. For 1,1 milliard kroner, skriver The Guardian, 900 millioner ifølge Daily Telegraph, eller 540 millioner ifølge The Independent.

 

MSI knyttes til de russiske oligarkene Boris Berezovsky og Roman Abramovitsj, Chelsea-eieren.

 

Kia Joorobchian hevder han ikke lenger styrer MSI, som han benekter at eies av Berezovsky. Joorobchian sier han ga seg i forbindelse med farens bortgang nylig, men at han har beholdt eierinteresser i Tevez og Mascherano, skriver Daily Telegraph.

 

Dette ved siden av oppkjøpsforsøket i fjor og den mulige tilknytningen til Abramovitsj, fører til to hovedspekulasjoner i britisk presse:

 

• Joorobchian planlegger et nytt forsøk på å kjøpe opp West Ham. MSI har sagt de ikke vil kjøpe en klubb utenfor Sør-Amerika, men det trenger ikke hindre Joorobchian, skriver Daily Telegraph.

 

• De to argentinerne skal tilpasse seg engelsk fotball i West Ham før de selges videre til Chelsea eller en annen storklubb.

 

 

Får lite ved videresalg

Det antas også at West Ham har gått med på meget spesielle betingelser for videresalg. Det antas at dersom det kommer bud over en grense på omkring 400 millioner kroner for en av spillerne, må West Ham selge - eller betale MSI/Corinthians et tilsvarende beløp for å beholde dem.

 

Skittent spill, noen? :shrug:

Endret av aero^^
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her nå.

 

Som jeg sa ifjor, og før starten i år. Arsenal sin stall er altfor tynn. Kan ikke vinne ligaen med unger, de mangler stabilitet og erfaring. Nå fikk de to nye spillere inn, å fikk to grusomme ut så det hjelper på. Men fortsatt syns jeg det er litt vel tynt i rekkene. Jeg skjønner ikke at folk tipper dem så høyt, var vel 20poeng som skilte dem og Chelsea ifjor...

 

Chelsea, har ikke imponert i starten. Men de kommer vel hardt og brutalt. Selv om byttet av Cole og Gallas skjønte jeg lite og ingenting av. Kanskje United kan plukke oppe Bridges :hmm:

 

Liverpool. Vel som vanlig kjøper LFC "spennende" spillere, som ender med og bli solgt neste sesong for en slikk og ingenting. Er kun lagmoralen og Gerrard som redder dem.

 

United, jeg tror enda ikke helt på at united har vunnet alle 3 åpningskampene. Har jo ikke skjedd på flere år, og det verste er at vi nesten ikke har skader! Vanligvis starter vi med 5-10 mann på venteværelset til fysioen. Å snart er både Heinze og Smith klar, i tillegg har vi fått tilbake Solskjær og Scholes. Så kjøpte vi Carrick, som jeg tror blir stor. Å når man ser hva United gjorde ifjor i siste halvdel av sesongen med så mange skader og en midtbane som jeg ærlig talt aldri helt hadde troen på så lover det godt for denne sesongen.

 

Jeg gleder meg til å glise på slutten av sesongen til alle som dømte United nord og ned. De kommer kanskje ikke på første, men de som tippet Arsenal og LFC før dem får seg nok en på trynet.

Lenke til kommentar

Får lite ved videresalg

Det antas også at West Ham har gått med på meget spesielle betingelser for videresalg. Det antas at dersom det kommer bud over en grense på omkring 400 millioner kroner for en av spillerne, må West Ham selge - eller betale MSI/Corinthians et tilsvarende beløp for å beholde dem.

 

Saken er den at West Ham ikke på noen måte eier disse spillerene. Kontrakten sier at dersom noen kommer med et tilbud på £35 mill, blir det slag uten at et eneste pund går til West Ham.

 

Siden det er West Ham som betaler lønnen, er det for meg et under at folk ikke ser at West Ham blir utnyttet her.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan West Ham blir utnyttet her. Dette er jo noe alle parter tjener på. West Ham får disse spillerne gratis, investorene får tilbake pengene sine dersom spillerne blir solgt, og spillerne får muligheten til å spille fast og tilpasse seg engelsk fotball istedenfor å slite benken i en av storklubbene. (Det siste tror jeg for øvrig er svært lurt av Tevez og Mascherano; se for eksempel på hvordan Forlán blomstret opp i Villarreal da han fikk spille fast.)

Lenke til kommentar
Liverpool. Vel som vanlig kjøper LFC "spennende" spillere, som ender med og bli solgt neste sesong for en slikk og ingenting. Er kun lagmoralen og Gerrard som redder dem.

6787594[/snapback]

Tar selvsagt vare på dette sitatet til sesongen er ferdig, og regner med at du fortsatt står for det dersom det viser seg å være feil? :D

 

United, jeg tror enda ikke helt på at united har vunnet alle 3 åpningskampene. Har jo ikke skjedd på flere år (...).

6787594[/snapback]

Voldsomt så glemsomme United-supportere er da ... Man Utd vant de tre første kampene også i fjor.

Lenke til kommentar
Liverpool. Vel som vanlig kjøper LFC "spennende" spillere, som ender med og bli solgt neste sesong for en slikk og ingenting. Er kun lagmoralen og Gerrard som redder dem.

6787594[/snapback]

Tar selvsagt vare på dette sitatet til sesongen er ferdig, og regner med at du fortsatt står for det dersom det viser seg å være feil? :D

 

United, jeg tror enda ikke helt på at united har vunnet alle 3 åpningskampene. Har jo ikke skjedd på flere år (...).

6787594[/snapback]

Voldsomt så glemsomme United-supportere er da ... Man Utd vant de tre første kampene også i fjor.

6788024[/snapback]

Nå er det ikke så mye verdi i det sitatet, men du må gjerne ta vare på andre der jeg har dømt Liverpool nord og ned.

 

hmm, når jeg tenker etter stemmer jo det. Slo jo Bla Newcastle. Å så fulgte de opp med ræva fotball og skader. La oss håpe at det ikke skjer igjen.

Lenke til kommentar

Så lenge innvestoren er Chelsea så gir vel ikke dem spillerne til West Ham! Det er en ting Roman har peiling på og det er penger (ikke fotball!), derfor så lenge de to spillerne eies av han er dette ikke til West Hams beste. Men, for Romans beste og for Chelseas beste helt klart. Det som er saken her er at jeg selv ikke forstår hvordan Roman kan tjene penger her, hvis det er dette som er klasuen: At tilbud over 35 millioner euro så blir de solgt umidelbart.

Ja, jeg forstår at han da får de 35 millionene, men ingen gir vel 35 millioner euro for Tevez?

Lenke til kommentar

Penger betyr jo ikke nødvendigvis seriegull.

 

Tottenham har brukt mer penger enn Chelsea i sommer, uten at de kommer til å vinne noen trofeer av den grunn.

 

For min del så kan Chelsea bare fortsette å vinne hvert år. Det er ingen som tar pokalene deres på alvor uansett.

Det blir nesten som en 60 år gammel kar som aldri har hatt sex. Så drar han til Amsterdam å kjøper hore. Han kan skryte så mya han vil av at han har fått seg, ingen blir imponert.

Lenke til kommentar
Penger betyr jo ikke nødvendigvis seriegull.

 

Tottenham har brukt mer penger enn Chelsea i sommer, uten at de kommer til å vinne noen trofeer av den grunn.

 

For min del så kan Chelsea bare fortsette å vinne hvert år. Det er ingen som tar pokalene deres på alvor uansett.

Det blir nesten som en 60 år gammel kar som aldri har hatt sex. Så drar han til Amsterdam å kjøper hore. Han kan skryte så mya han vil av at han har fått seg, ingen blir imponert.

6791175[/snapback]

 

tror Chelsea har brukt mer penger en spurs(ballack og sheva).. dessuten tar man pokalene dems seriøst når de har vunnet 2 år på rad

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...