Gå til innhold

TEST: Intel Core 2

Anbefalte innlegg

Eneste problemet nå er vel om det kommer nok cpu'er i butikken.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Vårt varenr.: 322633 / BX805576600

Tilgjengelighet: Ikke på lager. Ubekreftet 84 stk 2006-08-12

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare å bøye seg i støvet for geniene fra Judea.

6490832[/snapback]

Mmm var det noe fornærmende myntet på meg? høhø det betyr vel ikke at jeg er en idiot vel? :dontgetit: Bare lurte for jeg skjønte den ikke helt (tydeligvis ja jeg vet)

Jeg tror han snakker om Intels israeliske utviklingsteam som står bak både Pentium Pro og Pentium M som Core 2 igjen er en evolusjon av.

Lenke til kommentar
Bare å bøye seg i støvet for geniene fra Judea.

6490832[/snapback]

Mmm var det noe fornærmende myntet på meg? høhø det betyr vel ikke at jeg er en idiot vel? :dontgetit: Bare lurte for jeg skjønte den ikke helt (tydeligvis ja jeg vet)

Jeg tror han snakker om Intels israeliske utviklingsteam som står bak både Pentium Pro og Pentium M som Core 2 igjen er en evolusjon av.

6490965[/snapback]

Nei, jeg prøvde ikke å fornærme deg All cooler :p

Og ja, viste til forskerne bak brikken.

Lenke til kommentar

:whistle: ahhhh :!: hehe

israel er jo bare konge de da, men det er et kapittel for seg selv.

Hmmmm det jeg lurer litt på er på side 3 er det et søyldiagram som viser ytelsen til core2, hvorfor har det seg at e6600 er så mye bedre enn e6400, men x6800 er langt i fra så mye bedre enn e6600 igjen. e6600 er jo bare 300mhz mer enn e6400 og gir en tydelig forbedret ytelse men x6800 er jo 500mhz mer en e6600?

Har fått ett inntrykk at core2 ikke får levd ut sitt potensiale på høyere frekvenser,

her er en test som viser til en oc core2 til 3.7 og jeg mener og huske at den påpeker akkurat d:http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=465

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Savner en pris/ytelse sammenligning.... med tanke på hvor mye prosessorene har dalt i pris i det siste.

6489326[/snapback]

Jeg også, men gjerne som en egen artikkel siden ytelsetestene er aktuelle i lang tid mens pris og dermed pris/ytelse tester bare har kort relevanse (en måned eller 2-3)

Artikkelen Intel Pentium og Netburst-arkitekturen, som vi har kjent i de siste 13 årene, er på vei ut - Core er på vei inn.
Dagens! :lol:

6489357[/snapback]

Forvirrende setning, men tror artikkelforfatteren mener Pentium, den ble lansert i '93, og er dermed 13 år gammel, og ikke Netburst :)

6489413[/snapback]

Evt "Merkenavnet Pentium som vi har kjent de siste 13 årene og netburst som er på vei ut til fordel for core".

Kan dere teste Conroe i 64 bit også?

6489545[/snapback]

Det hadde vært interressant ja. Gjerne mer som en test av 32bit vs 64bit Windows XP vs Vista og 32bit vs 64bit programvare. Helst med de tre ulike prosessorer (Pentium D, Core 2 Duo og Athlon64 X2).
Lenke til kommentar
Er det gjort en test med programvaren lansert av AMD for "Reverse Hyperthreading" på en AMD-prosessor imot Conroe?

6491411[/snapback]

Var ikke det bare en patch for å fikse affinity for dobbeltkjerner? (Enkelte spill har visstnok hatt endel problemer med time-sync når de kjøres på dobbeltkjerner).

Tror ikke det er noe som heter RHT...

Lenke til kommentar
Skjermkortet var nesten det eneste av betydning for nye spill. Dette vil selvfølgelig forandre seg med neste generasjons skjermkort.

6489805[/snapback]

Hvorfor vil det forandre seg med neste generasjon skjermkort?

Da får vi ønske de velkommen etter. Andre norske nettbutikker har hatt de i sortementet i ukesvis allerede.

Morsomt å se at core 2 knuser amd på minne latency når den innebygde på amd skulle være så mye raskere enn når minne kontrolleren er på NB.

6489551[/snapback]

Det er fordi Conroe har ein Enorm cache 4MB Den deler på denne cachen mellom 2 kjerner. So alt som kan kjøre innom 4mb får ein god boost som blant annet Superpi er ein demostrasjon på.

6489562[/snapback]

Netburst prosessorer hadde ogsa en enorm cache pa 4MB, men minne latency var mye verre...

6490909[/snapback]

Netburst kommer ikke med 4MiB dynamisk delt L2. Kun statisk 2 MiB på hver kjerne. Det er en betydelig forskjell.

Lenke til kommentar
23 Juni

6491565[/snapback]

Det er en liten forskjell på det at AMD lanserer en programvare og at hw.no rapporterer uoffisielle rykter som mange mener ikke er realistisk i det hele tatt.

Det er ikke lansert noe "reverse HT" programvare fra AMD.

6491580[/snapback]

Så du mener det innlegget er et falsk rykte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...