AnaXyd Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hah! Lol! Hvorfor skulle du få advarsel for den egentlig? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ca 4000 for E6600 og HK er jo ikke avskrekkende, men åssen minnefrekvens må en ha for å leve godt med disse. Regner ikke med at 533MHz holder ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Et par skrivefeiler i artikkelen på side 2: - Under bildet av X6800 står det "X6700" - I tabellen over hilke CPUer som er testet har dere glemt å føre opp begge Core 2 Duo-prosessorene. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra test! Men venter spent på en test som sammenligner cpu'er på det prisnivået folk flest kjøper. Si 1500 til 3000 kr, og da med en samenligning med tilsvarende prisa AM2 cpu'er. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) stakkars oss AMD fanboys og vi som nettop har kjøpt am2 oppsett EDIT: et bra alternativ til hovedkort: http://us.dfi.com.tw/Press/press_header_co...423.jsp&SITE=US Endret 14. juli 2006 av DukeCoke Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Er det bare meg eller er idle og load tempen på fx 62 litt feil? 13 grader idle og 74 under load? Bra test foresten Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvilken sokkel bruker Intel Core 2? Da dropper jeg den AM2-maskinen som jeg har satt opp. Jeg går for Intel Core 2. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Må vi vente en hel måned før disse er på lager? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 ''Conroe'' bruker sokkel LGA775. Fant det ut nå. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Virker solid det her. Eneste som virkelig skuffer er effektforbruket som fortsatt er for høyt. Her har Intel noe å jobbe med... 4.350,- hos Komplett for E6700. Faktisk ikke så enormt dyrt i starten... Men tipper vi vil se et kraftig prisfall på AMD X2 utover sommeren. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg blir ikke helt klok av hvilket brikkesett jeg skal velge. La oss si at jeg vil kjøre to skjermkort fra Nvidia. Er jeg nødt da til å ta Nforce SLi-brikkesettet da? Jeg ser at brikkene Intel 9xxX er de som er high-end fra Intel sin side. Så ser jeg at Asus P5WD2 Premium har to PCI Express-porter. Hva kan jeg koble på denne da? Både SLi og CrossFire? Utrolig forvirrende. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Skulle ikke hl2 også være med i testen. Men det som jeg fikk lytt bekymring for og lurte på er at det stå at man kunne ikke oc de vanlige E6xxx , var det bare på det er spesifike hk de brukte i denne testen? Må bare vite det helt sikkert. Hadde nemlig tenkt å kjøpe en E6400 og oc til X6800 ytelse ihvertfall, Hk jeg har sett på er P5W DH Deluxe eller et med RD600 fra ati. Neste Xtreme core2duo sakl vist være på 3.3ghz har jeg hørt, burde være nok til crysis d Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bare å bøye seg i støvet for geniene fra Judea. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg blir ikke helt klok av hvilket brikkesett jeg skal velge. La oss si at jeg vil kjøre to skjermkort fra Nvidia. Er jeg nødt da til å ta Nforce SLi-brikkesettet da? Jeg ser at brikkene Intel 9xxX er de som er high-end fra Intel sin side. Så ser jeg at Asus P5WD2 Premium har to PCI Express-porter. Hva kan jeg koble på denne da? Både SLi og CrossFire? Utrolig forvirrende. 6490808[/snapback] 2 pci-ekspress porter er til enten 2 nvidia kort i sli eller 2 ati kort i crossfire. Ang chipsett er jeg ikke helt sikker for jeg skal nemlig ha ati kort sjøl. btw d nye chipsettet fra ati rd600 om ikke jeg tar feil her skal vist ha 3 pci ekspress slots: 2 til crossfire og 1 til fysikk, altså 3 skjermkort til sammen. Er det jeg har hørt bare så du vet om d. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Vi tester gjerne en billigere Conroe, men det var disse vi fikk fra Intel i første omgang. Så når vi fikk sjansen til å teste disse før lansering slik at vi hadde test klar til publisering var ikke valget vanskelig. Ang. forslag om Quake 4, absolutt notert. Blir litt pes å oppdatere resultatbasen, men det lar seg gjøre. Med litt flaks får jeg litt mer tid når sommeren er over. 6489463[/snapback] Dette ser jeg virkelig frem til! Litt av poenget med Core 2 Duo vil i mine øyne være en rimelig billig CPU som banker motstand i samme prisklasse. 4000 kroner + er ikke billig mine øyne. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Meget bra For min del som nå spiller i 1600x1200 og vurderer 1920x1200 på en 24" LCD til høsten så blir pris en viktig vurdering. Skal bli spennende om AMD4x4 også har noe for seg. Egentlig er det på tide at intel slår amd da og det skulle bare mangle om de ikke slo de litt grundig også med tanke på hvor lenge de har ligget etter. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) AllColer: Det der er veldig frustrerende. For å klarere tankene litt, så tenker jeg slik: - Siden jeg skal ha to skjermkort fra Nvidia i fremtiden, velger jeg brikkesettet Nforce SLi. - Hvis jeg vil ha kun et skjermkort, går jeg for en av Intel 9xxX-brikkene. Endret 14. juli 2006 av onyX Lenke til kommentar
camxer Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Morsomt å se at core 2 knuser amd på minne latency når den innebygde på amd skulle være så mye raskere enn når minne kontrolleren er på NB. 6489551[/snapback] Det er fordi Conroe har ein Enorm cache 4MB Den deler på denne cachen mellom 2 kjerner. So alt som kan kjøre innom 4mb får ein god boost som blant annet Superpi er ein demostrasjon på. 6489562[/snapback] Netburst prosessorer hadde ogsa en enorm cache pa 4MB, men minne latency var mye verre... Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bare å bøye seg i støvet for geniene fra Judea. 6490832[/snapback] Mmm var det noe fornærmende myntet på meg? høhø det betyr vel ikke at jeg er en idiot vel? Bare lurte for jeg skjønte den ikke helt (tydeligvis ja jeg vet) Ellers vil jeg bare benytte muligheten til å si: jeg var en amd fanbxx iiikkkkk FØR, men nå er jeg fri og skal gå rigth too the core, 2 core mens jeg koser meg med en duo yoghort! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Morsomt å se at core 2 knuser amd på minne latency når den innebygde på amd skulle være så mye raskere enn når minne kontrolleren er på NB. Det er fordi Conroe har ein Enorm cache 4MB Den deler på denne cachen mellom 2 kjerner. So alt som kan kjøre innom 4mb får ein god boost som blant annet Superpi er ein demostrasjon på. Netburst prosessorer hadde ogsa en enorm cache pa 4MB, men minne latency var mye verre... Den nye teknologien tillater bedre resultater av cache og gir bedre resultater enn Netburst. Edit: For en setning! Endret 14. juli 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå