RBW Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Prosessorene som en hel dataverden har ventet på er endelig lansert. Vi har testet de to råeste utgavene. Les mer Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jepp, blir nok en Core 2 Duo E6700 på meg i august... Må bare finne meg et bra hovedkort først... Lenke til kommentar
jaco Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ser her ja, endelig noe som røsker fra intel igjen. Gleder meg til jeg selv får et nytt conroe basert system i hus. Men det blir nok en liten stund til enda Fin test var det også. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er fortsatt skuffet over at dere ikke har testet den nye AM2 sokkelen enda. Mott Lenke til kommentar
RBW Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er fortsatt skuffet over at dere ikke har testet den nye AM2 sokkelen enda. Mott 6489292[/snapback] Javel? Du er klar over testen av FX-62 med AM2? http://www.hardware.no/tester/prosessor/at...um_ee_965/26643 Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Unreal Tournament 2004 har lenge vært dominert av prosessorer fra AMD. Nå ser vi at situasjonen har snudd. Intel Core 2 gjør rent bort. Flott artikkel, blir nok en slik en på meg også. Prescotten trenger en lang, lang pause. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Flott test, og ikke akkuratt overasketnde at intel totalt dominerte denne testen. Det blir nok ett mørkt år for AMD-fanboys nå, men dette er bare det beste for oss forbrukere. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Savner en pris/ytelse sammenligning.... med tanke på hvor mye prosessorene har dalt i pris i det siste. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra test! Blir nok en slik prosessor på meg. Men ikke hvis prisen er så høy. Hvis du sammenligner med AMD sine priser nå for tida. Men disse prosessorene er da noe helt sykt da i forhold. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra test Prøvde dere å overklokker begge CPUene, og hvis dere gjorde var det noen forskjell? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Fin test, og resultater som forventet! Håper vi får se billigere utgaver i aksjon snart Artikkelen Latency-testen i Sciencemark 2.0 synes å få noen underlige resultater. Riktignok har vi passe store forventninger til Conroe, men dette tar helt av. Vi regner med at dette skyldes en feil i Sciencemark 2.0. Det kan vel være at den aggressive prefetchingen treffer blink? Jeg har ihvertfall sett lignende resultater før... Artikkelen Intel Pentium og Netburst-arkitekturen, som vi har kjent i de siste 13 årene, er på vei ut - Core er på vei inn. Dagens! Endret 14. juli 2006 av Quintero Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 lover bra dette her, skal bli spennende å se om amd har noe på lur. men det blir vel en stund fremover de kun kan konkurere på pris/ytelse Lenke til kommentar
ormebol Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra test Prøvde dere å overklokker begge CPUene, og hvis dere gjorde var det noen forskjell? 6489342[/snapback] Noen andre har overklokket: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795 og det til gangs..... Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Bra test. Var veldig imponerende resultater må jeg si.. Håper dere kommer tilbake med en ren overklokkings test av prosessorene. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Eg synes det er håplaust å teste dobbel kjerne cpuer på spel som Unreal Tournament og Battlefield 2. Kva med å prøve Quake 4 som er optimalisert for dobbelkjerne? Og gjerne i 640 oppløsninga. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Flott med en test av dise to prosessorene, men jeg savner en test av de mer lommebokvennlige versjonene. En test av E6600 vs AM2 alternativene ville vært kjekt, spesiellt med tanke på pris/ytelse etter prisreduksjonen til AMD i slutten av måneden. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Artikkelen Intel Pentium og Netburst-arkitekturen, som vi har kjent i de siste 13 årene, er på vei ut - Core er på vei inn. Dagens! 6489357[/snapback] Forvirrende setning, men tror artikkelforfatteren mener Pentium, den ble lansert i '93, og er dermed 13 år gammel, og ikke Netburst Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Flott med en test av dise to prosessorene, men jeg savner en test av de mer lommebokvennlige versjonene. En test av E6600 vs AM2 alternativene ville vært kjekt, spesiellt med tanke på pris/ytelse etter prisreduksjonen til AMD i slutten av måneden. 6489412[/snapback] Ja dette er jeg enig i, for hvor mange av oss kommer til og kjøpe en cpu til 8000kr? En annen ting jeg savner her, er en mer utvidet ram test. Test flere typer brikker/hastigheter. Denne testen er jo utført med et ram sett til 4500kr. De koster jo skjorta :/ Hva blir best ram og parre en E6600 med f.eks? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Conroe ser veldig bra ut ja, men ikke få suveren som den var på tidligere tester. :!: Som forventet slår toppmodellene FX-62 i de fleste tilfeller, så nå må AMD skjerpe seg. Som jeg tenkte meg ble det ikke snakk om knusing av FX-62 som enkelte har hevdet, bortsett fra i encoding da, der Intel ofte har vært best. AMD må dumpe prisene sine og komme med noe nytt om de skal sloss om ytelsetronen. FX-64 vil nok kunne konkurrére bedre, men det er ikke sikkert at den vil slå Conroe, men kanskje i spill. Jeg tror nok at det er med K8L som kommer over nyttår at AMD kan overta tronen igjen. Kort sagt det er bra at Intel gir AMD god konkurranse igjen. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Vi tester gjerne en billigere Conroe, men det var disse vi fikk fra Intel i første omgang. Så når vi fikk sjansen til å teste disse før lansering slik at vi hadde test klar til publisering var ikke valget vanskelig. Ang. forslag om Quake 4, absolutt notert. Blir litt pes å oppdatere resultatbasen, men det lar seg gjøre. Med litt flaks får jeg litt mer tid når sommeren er over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå