Leaf Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei! Jeg har akkurat formatert hele pcn min.. Alt er som det skal, bortsett fra at jeg ikke får aktivert Windows. Det står jeg må aktivere innen 30 dager, og jeg prøver med en ekte key.. Men det fungerer ikke.. Noen som vet hva jeg skal gjøre ? Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ring til Microsoft. Har du en gyldig lisens, vil de gi deg en ny autentiseringsnøkkel slik at du kan aktivere XP. Lenke til kommentar
gica Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hadde samme problem her forleden. Du for f.eks ikke aktivert key'en hvis du har ett lokalt nettverk med flere maskiner kjørende på samme key. Prøver du for mange ganger, registreres det på databasen og da vil du ialfall ikke få den aktivert. Veit at man må vente ca 24 timer eller no, før du evt kan prøve å aktivere windows igjen, men da må du ikke ha noen maskiner koblet mot nettet innen denne perioden, som altså har samma key som maskinen din. Hvis det evt er en OEM key, og du bruker den på en bygd / ny maskin, vil dette ikke gå, grunnet microsoft sjekker maskinvaren på maskinen din. Da må du evt ha en "kjøpt" key, som ikke kommer fra produsenter av datamaskiner, evt få tak i en Xp corporate for å slippe unna dette problemet. Forsetter problemet, så kan du gjøre som etcreature sa, ringe microsoft evt sende mail til supporten deres. gica Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Okei! Jeg har en OEM key på en ny maskin tror jeg.. :/ Xp Corporate? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ingen grunn til å gjøre dette mer komplisert enn det er. Som etcreature sa er det bare å ringe Microsoft, nummeret kommer opp i det samme vinduet som det står at du ikke kan aktivere over nettet. Har du ekte nøkkel er ikke dette noe problem. Den Corporate-greia han snakker om er en utbredt piratversjon, noe som ikke kan diskuteres her på dette forumet. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 For et makkverk. Prøver å aktivere windows på nytt nå men står at CDkeyen er brukt for mange ganger eller noe i den duren. Jeg fikk Windows i posten for 2 dager siden og installerte på den nye pcen jeg satt sammen. Jeg aktiverte like etter installasjonen og la inn drivere etc. etter det. Mener på det stod noe om at jeg hadde gjort for mange endringer så jeg måtte aktivere på nytt. Selvfølgelig er kontoret deres stengt etter kl 22:00. Telefon aktiveringen fungerte så klart nesten like dårlig som andre aktiveringen. Er jo lettere å bruke en piratkopi. Begynner å angre på at jeg brukte 1200kr på dette skrapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå