guardianpegasus Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Er det noen som vet om tallene for araberstatene er troverdige? Ganske sansyneligvis ikke. Selvmord er en KJEMPESYND i islam. En av de største du kan begå. Vel... så lenge du ikke dreper jøder eller amerikanere i samme slengen da. Da får du ha deg meg en masse jomfruer i himmelen mens gud ser på og runker eller noe slikt, skjønner ikke helt den delen der. Men du kan jo tenke deg... at selv om noen begikk selvmord, så vil familien osv. gjøre alt de kan for å dekke det opp. Politiet er også uvillige til å ta fatt i det. Det samme er leger og de som eventuelt skal foreta obduksjoner. Som stort sett heller aldri skjer fordi det er imot islam å kutte i lik. Lage lik, det kan de. Skjære i folk mens de er levende er også svært populært. Gjerne med slaktermetoder. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Beviser vel at penger er ikke = lykke Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Beviser vel at penger er ikke = lykke 6493210[/snapback] For å øke lykken på forumet, kan jeg kan ta på meg den tunge oppgaven og overta alle pengene deres. PM for kontonummer. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Beviser vel at penger er ikke = lykke 6493210[/snapback] For å øke lykken på forumet, kan jeg kan ta på meg den tunge oppgaven og overta alle pengene deres. PM for kontonummer. 6493257[/snapback] Hehe... Stiller meg i den samme kategorien som deg. Me need money. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 En Sopranos episode har nesten svaret på dette. Vi har de pengene vi trenger. Blir vi syk, så får vi hjelp. Fleste av oss har de basic tingen som vi trenger for å overleve. Og da tenker ikke oss mennesker på slike helt livsnødvendige ting. Nå sitter vi bare å tenker på oss selv. Alle gjør det, selv om de kanskje ikke vil innrømme det, men alle gjør det. Og da sier det seg selv at mental helsa blir mere avslørt og dekkende i det hele tatt. Undersøkelsen viser bare til at vi har en nasjon som er ok faktisk...vi tenker bare på andre ting en å overleve. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Så på nyhetene her i går at selvmord blandt kvinner øker her i Norge og forsto det slik at flere kvinner enn menn nå tok sitt eget liv. Tror nok det har sammenheng med økende krav om å lykkes, eller at det føles av mennesker at ett slikt krav finnes enten de er reelle eller ikke. Det er meget mulig at nå i dagens samfunn føles slike krav, om de er reelle eller ikke sterkest av kvinner. De skal ha familie, jobb, delta i sosiale sammenhenger osv og tiden, helsa og følelseslivet holder ikke med. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Det er ingen selvfølge at vi skal være blandt de lykkeligste i verden fordi vi har mye penger (som ikke brukes). Endret 16. juli 2006 av Vestlivegen Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Irritasjonstopic: 41sider Gledestopic: 4sider :!: Vi er ihvertfall flinnke til å klage her i landet Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Dette var en utrolig fjollete måte å måle "lykke" på. Skjønner egentlig ikke hva de prøver på. 6489820[/snapback] Det er ganske enkelt en antimaterialistisk agenda der de ønsker å "bevise" at materielet forbruk ikke skaper lykke. Og det gjør de ganske enekelt ved å lage en indeks der de deler på forbruk i definisjonen av lykke. Det er idiotisk, men tabloidmediene kjøper sånt piss ukritisk. 6490741[/snapback] Er enig med deg i at det var en fjollete undersokelse. Paa den andre siden er det et viktig og ubestridelig fakta at det er umulig aa gi alle vaar velstand. Jeg er kanskje enig med dem om ideologien, men liker ikke slik propaganda allikevel. Undersokelsen er i beste fall unyansert, i verste fall lognaktig. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Så på nyhetene her i går at selvmord blandt kvinner øker her i Norge og forsto det slik at flere kvinner enn menn nå tok sitt eget liv. Menn begår gjerne selvmord ved samlivsbrudd, økonomiske problemer, jobbproblemer osv. kvinner ofte av mer komplekse, sammensatte og emosjonelle grunner. Samfunnet slik det er nå setter også en del urimelige krav til kvinner. Og dessverre tar de dette hardt innover seg. Til forskjell fra menn som har lettere for å slå fra seg ting. Kvinner nå til dags skal ha alt... den perfekte ektemannen, det perfekte sexliv, barn, karriere, en flott kropp osv. osv. slike samfunnskrav finnes jo på mannen også, men som sagt... vi gir mer blaffen. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Vi ser glasset som halvtomt og ikke halvfult. Vi fokuserer på det negative og klager og syter. Vi har fått foret inn siden oppveksten at penger+god jobb+dame= ett lykkelig liv. Bland gjerne inn ett godt hus, bil og hytteturer på landet med ungene. Da er vel livet perfekt..? eller? Nei. Kapitalismens idealbilde av ett lykkelig liv funker ikke. Du trenger ikke en overflod av penger for å leve lykkelig. Du trenger ikke aksjer, fancy bil eller direktørjobben i storebrand. Personlig har eg aldri vært så lykkelig som den tiden eg bodde utenfor Norge. Kan ikke sette ord på det, men det er ett eller annet med kulteren eller måten folk oppfører seg på som eg ikke liker. Anbefaler alle her på forumet å komme seg litt vekk. Gjerne til sør-amerika eller andre steder der folk vet hvordan å leve livet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vi ser glasset som halvtomt og ikke halvfult. Vi fokuserer på det negative og klager og syter. Vi har fått foret inn siden oppveksten at penger+god jobb+dame= ett lykkelig liv. Bland gjerne inn ett godt hus, bil og hytteturer på landet med ungene. Da er vel livet perfekt..? eller? Nei. Kapitalismens idealbilde av ett lykkelig liv funker ikke. Du trenger ikke en overflod av penger for å leve lykkelig. Du trenger ikke aksjer, fancy bil eller direktørjobben i storebrand. Personlig har eg aldri vært så lykkelig som den tiden eg bodde utenfor Norge. Kan ikke sette ord på det, men det er ett eller annet med kulteren eller måten folk oppfører seg på som eg ikke liker. Anbefaler alle her på forumet å komme seg litt vekk. Gjerne til sør-amerika eller andre steder der folk vet hvordan å leve livet. 6509246[/snapback] Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Du kommer ingen vei med aa skylde paa kapitalisme i hytt og pine. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vi ser glasset som halvtomt og ikke halvfult. Vi fokuserer på det negative og klager og syter. Vi har fått foret inn siden oppveksten at penger+god jobb+dame= ett lykkelig liv. Bland gjerne inn ett godt hus, bil og hytteturer på landet med ungene. Da er vel livet perfekt..? eller? Nei. Kapitalismens idealbilde av ett lykkelig liv funker ikke. Du trenger ikke en overflod av penger for å leve lykkelig. Du trenger ikke aksjer, fancy bil eller direktørjobben i storebrand. Personlig har eg aldri vært så lykkelig som den tiden eg bodde utenfor Norge. Kan ikke sette ord på det, men det er ett eller annet med kulteren eller måten folk oppfører seg på som eg ikke liker. Anbefaler alle her på forumet å komme seg litt vekk. Gjerne til sør-amerika eller andre steder der folk vet hvordan å leve livet. 6509246[/snapback] Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Du kommer ingen vei med aa skylde paa kapitalisme i hytt og pine. 6510741[/snapback] I Norge har vi en blandingsokonomi. Det vil si kapitalisme med endel statlig regulering. Altsaa blir det helt feil aa si at vi ikke har hatt og har kapitalisme i Norge. Forovrig ville jeg personlig byttet ut hans kapitalisme med markedsokonomi/nyjappetid/reklamebehovstreberi. Og vaert noksaa enig. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg synes jeg har det topp, å klager aldri over livet mitt. Det er såklart en del jeg kunne gjort på andre måter, men jeg gjorde ikke det. Jeg er ikke ulykkelig av den grunn. Det jeg tror er at mange nordmenn er så bortskjemre (Ja, for vi er jævla bortskjemt, hele gjengen) at de faktisk ikke gidder å gjøre noe. Noen må ha andre til å finne på ting for dem, de eier ikke fantasi å klarer rett og slett ikke å finne på noe de kan gjøre. Folk sitter inne foran pcen og tven. Vi er mindre sosiale enn før og vi syter over hver minste ting. Grunnen til at det er flere post i irritasjons tråden har ikke noe med at vi nordmenn ikke er i dårligere humør en andre, men fordi slappe latsabbete snobber irriterer mange av oss. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Norge har da ikke vært styrt av noen sosialister før SV kom med i regjering? Endret 18. juli 2006 av Superior Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vi ser glasset som halvtomt og ikke halvfult. Vi fokuserer på det negative og klager og syter. Vi har fått foret inn siden oppveksten at penger+god jobb+dame= ett lykkelig liv. Bland gjerne inn ett godt hus, bil og hytteturer på landet med ungene. Da er vel livet perfekt..? eller? Nei. Kapitalismens idealbilde av ett lykkelig liv funker ikke. Du trenger ikke en overflod av penger for å leve lykkelig. 6509246[/snapback] Ja, det gjør du. Jeg kjenner meg ikke igjen. Lenke til kommentar
afable Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Lykkelig og tilfreds nordmann i utlandet, jeg. Og, etter min mening, nordmenn har bare en lei tendens til å glemme hvor bra de har det. Må komme seg litt ut i verden før de skjønner det. Etter ett år i fra moderlandet gleder jeg meg til å komme hjem neste år. Oppleve naturen. Møte venner. Slappe av. Slippe å jobbe seg i hjel hver eneste dag. Nyte norsk sommersol med lange, deilige og svale kvelder sammen med kjæresten. Det er bra å være nordmann. Hvertfall når en har glemt det en liten stund. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Norge har da ikke vært styrt av noen sosialister før SV kom med i regjering? 6511809[/snapback] Spoers aassen du ser paa det. Poenget med posten var uansett aa proeve aa faa folk til aa legge merke til en viss latterlig argumentasjon som gaar igjen i postene hvis person jeg siterte. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Norge har da ikke vært styrt av noen sosialister før SV kom med i regjering? 6511809[/snapback] Spoers aassen du ser paa det. Poenget med posten var uansett aa proeve aa faa folk til aa legge merke til en viss latterlig argumentasjon som gaar igjen i postene hvis person jeg siterte. 6514052[/snapback] Og hvilken latterlig argumentasjon er det? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hvordan kan du skylde paa kapitalismen for at nordmenn er ulykkelige naar sosialistene har styrt landet de siste 50 aara? Norge har da ikke vært styrt av noen sosialister før SV kom med i regjering? 6511809[/snapback] Spoers aassen du ser paa det. Poenget med posten var uansett aa proeve aa faa folk til aa legge merke til en viss latterlig argumentasjon som gaar igjen i postene hvis person jeg siterte. 6514052[/snapback] Og hvilken latterlig argumentasjon er det? 6516150[/snapback] Du skylder paa kapitalismen og kapitalistene for alt du ikke liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå