Gå til innhold

Launch titles ps3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan vel her nevne, at Starbreeze har uttalt (om The Darkness that is) at de er i tvil om de kommer til å få plass til alt som trengs på 1 blu-ray disk... Og det er uten bonusmateriale :D

6558002[/snapback]

Men de får plass til alt på 1 DVD9 til 360? Mulig dem skal bruke fleire discer da.De skal jo i tilleg vere litt bedre textures på 360 versjonen,grunnet minnet i PS3.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror ikke dere trenger bekymre dere over prisen på spillene som så langt er annonsert, ser noen opererte med hundrevis av korner i forskjell.. :-/

Multikonsoll-spill vil koste det samme uansett konsoll, ihvertfall i.flg ebgames o.l.

Prisen på å trykke en DVD er minimal, og ikke engang en hundredel av spill-prisen, og det samme vil også gjelde for Bluray.

Så samme argumentering før HD-DVD-film, og Bluray-film, angående priser..

Men på best-buy, så ligger liste-prisen på bluray-filmer flere dollar lavere enn HD-DVD-filmer, med noen få untak.

Det er heller ikke slik at spillprisene har rast siden PS2 kom med DVD etterhvert som produksjons-kapasiteten økte og kostnandene synkte (Noe den har gjort veldig, siden dengang)..

De spillene som kommer til å koste mere, vil være veldig svære tunge økonomiske prosjekter, håper jeg. :-/

Sony har tradisjonelt vært veldig flink å prissette spill før.

Og så har dem jo noen godbiter som de fleste sikkert kjenner til som f.eks. Platinum-satsingen på PS2.

Den liker jeg veldig godt som jeg tror de fleste andre forbrukere gjør. :)

Ser dem starter med noe lignende på PSP nå (Greatest hits), de titlene som selger best går til 19.99$ i pris, etter et hvis antall månder, de første Greatest hits er forøvrig; Wipeout Pure, Twisted Metal: Head On, Ape Escape: On the Loose, ATV Offroad Fury: Blazin' Trails, og Hot Shots Golf: Open Tee.

Senere i år kommer 3rd party titlene; Lumines, Untold Legends: Brotherhood of the Blade, Tony Hawk's Underground 2 Remix, Midnight Club 3: DUB Edition, og Star Wars Battlefront II.

Tipper dem vil koste 199,- i norge, det gjør Platinum-titlene ihvertfall.

Håper og tror dem også kjører igang noe lignende på PS3. :)

Også håper jeg det er noe lignende MS skal satse på med sin 'Gaming for Windows-satsing' selv om jeg har litt vanskligere for å tro det, av en eller annen grunn... :-/

Men her kunne godt MS og Nintendo kopiert litt.. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Tror ikke dere trenger bekymre dere over prisen på spillene som så langt er annonsert, ser noen opererte med hundrevis av korner i forskjell.. :-/

Multikonsoll-spill vil koste det samme uansett konsoll, ihvertfall i.flg ebgames o.l.

Prisen på å trykke en DVD er minimal, og ikke engang en hundredel av spill-prisen, og det samme vil også gjelde for Bluray.

...

De spillene som kommer til å koste mere, vil være veldig svære tunge økonomiske prosjekter, håper jeg. :-/

Det håper jeg også, men er ikke like optimistisk som deg - fordi:

A) Spillprisene har ligget på samme nivå i en del år nå, mens inflasjonen har gjort at vi reellt betaler mindre for dem enn før = utgiverne får smalere marginer. Tror nok mange av utgiverne sikler etter å få til et prishopp nå.

B) Sony kommer til å selge PS3 med stort tap, den høye prislappen i butikken til tross.

Skal ikke se bort fra at de kompenserer for dette med å ta høyere royalties for hvert solgte spill, en ekstrakostnad som utgiverne på sin side kommer til å gi videre til oss forbrukere (se punktet over).

Jeg tolker Sonys nylig utsagn om at "spillene kan koste litt mer enn dagens pris" som en måte å softe opp kundene sine slik at det ikke blir en brå overraskelse når spillene kommer ut med høynet prislapp. (dvs over den magiske 60-dollar-grensen i statene).

D) Pr idag koster multiplatform-spill helt riktig det samme på alle konsoller, men dette kan jo endre seg. PC-versjonene av de samme spillene er allerede forskjellig, og kundene har akseptert dette... Wii-spill kan for den sakens skyld komme til å bli billigere enn dagens nivå.

C) (Denne er noe mer subjektiv og derfor et svakere argument) Sony ligger omtrent på arroganse-nivået som Nintendo hadde på tidlig 90-tall. "Vi kan selge varene våre til enhver pris, og på enhver måte, og likevel være på toppen." Vi husker jo hvordan det gikk for Nintendo da Playstation kom på banen på 90-tallet?

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
blabla

Også håper jeg det er noe lignende MS skal satse på med sin 'Gaming for Windows-satsing' selv om jeg har litt vanskligere for å tro det, av en eller annen grunn... :-/

6565614[/snapback]

Hva snakker du om? Har ikke Nintendo en slik satsning? Player's Choice-serien til Gamecube koster vel ca halvparten av retail price, noen ganger også mindre. Kommer en lignende satsning på DS også etterhvert, i følge det Nintendo sa under E3.

Så vidt jeg vet har vel Xbox også en slik "billigserie"?

Lenke til kommentar
blabla

6565614[/snapback]

Hva snakker du om? Har ikke Nintendo en slik satsning? Player's Choice-serien til Gamecube koster vel ca halvparten av retail price, noen ganger også mindre. Kommer en lignende satsning på DS også etterhvert, i følge det Nintendo sa under E3.

Så vidt jeg vet har vel Xbox også en slik "billigserie"?

6566108[/snapback]

Alle platformene har slike billig/budsjett/klassiker-produktlinjer.

Lenke til kommentar

Sony har fra PS1 leverte solide titler til bra pris :) Slå til på ein rekke titler da ja! Irriterte meg grønn under N64 eraen :!: Var ikkje alltid billige spill å få der i gården. kom vel noe Players Choice styr der også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...