Uxzuigal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Joda, jeg er enig i at endel folk her sitter i andre enden av pinnen og påstår minst like dumme ting som de som tror du blir verdensmester av å ha høy FPS. At 25fps holder til alle spill er helt på jordet. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Typiske FPS horer.. Du ser ikke forskjell på 30 og 60fps.. Helt ærlig! Spill litt mer FPS krevende spill enn CS også kan dere komme å si noe annet. CS er det barnemat når det gjelder FPS.. jeg spiller Flightsim 2004 låst på 30FPS, hvorfor? fordi man trenger ikke mer. 100fps? nei takk.. hvorfor slite ut maskina enda mer når 30fps er mer enn nok? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Typiske FPS horer.. Du ser ikke forskjell på 30 og 60fps.. Helt ærlig! Spill litt mer FPS krevende spill enn CS også kan dere komme å si noe annet. CS er det barnemat når det gjelder FPS.. jeg spiller Flightsim 2004 låst på 30FPS, hvorfor? fordi man trenger ikke mer. 100fps? nei takk.. hvorfor slite ut maskina enda mer når 30fps er mer enn nok? 6538844[/snapback] Jeg sier på forhånd beklager til moderatorer som kommer til å gi meg warning for dette. Har du drukket? Eller gikk du så langt ut på jordet at du ikke ser jordet lenger? LES HELE FUCKINGS TRÅDEN OG PRØV Å SPILLE COUNTER-STRIKE 1.6 MED 30 FPS. Hvis du ikke har gjort dette kan du og flight simulator faen meg bare gå og legge dere. Folk som deg kaller jeg dumme/ignorante/bastante/idioter. Endret 22. juli 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hmm... Hvis FPS'en er låst til, la oss si 30, og den holder seg der konstant... Da er det vel ikke så stor forskjell opp til 60? Jeg, for min del merker ikke noe forskjell Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kan vedde 83000kr på at du enten ikke spiller fps spill, spesielt CS 1.6 eller et Q3-basert spill. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Hei alle blindstokker, sjekk ut http://www.tweakguides.com/files/FPSCompare_v05_beta.zip og pliiiis fortell meg om dere ikke ser forskjellen på 30FPS og 60FPS. Endret 22. juli 2006 av JonTj Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hei, Jeg vil bare komme med en forklaring på hvorfor TV - PAL/NTSC sender i 25/30 bilder i sekundet. Dette har ingenting med hva øyet vårt klarer å se, det gjelder tekniske kompromiss man gjorde tidlig i TV'ens begynnelse for å utnytte kringkastnings båndbredden best mulig. Siden strømmen kommer inn i huset i bølgeform (AC) på 50Hz i Europa og 60Hz i USA, så brukte de den til å regulere den vertikale opptegningen av bildet. Videre så senket de kravene til båndbredde enda mer da de splittet hvert bilde opp i to deler og sendte en halvdel av gangen. Med PAL (50Hz), så tegner TV'en 50 halvdeler i sekunder, altså 25 hele bilder i sekundet. Øyet vårt opplever ikke verden i form av "bilder per sekund", det er oppbygget av "staver" og "tapper" som reagerer kemisk på lys. Denne reaksjonen er veldig kjapp, men er også en gradvis oppbygning og utladning. Har du opplevd å sitte i kinosalen og ikke helt få med deg handlingen i raske actionscener der kameraet panner frem og tilbake i kjapt tempo? Dette skjer fordi 24 bilder i sekundet oppleves som 24 kjappe lysglimt av øyet, og ikke et helt bilde. Ehm.. håper noen forstår noe av dette her.. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Hei alle blindstokker, sjekk ut http://www.tweakguides.com/files/FPSCompare_v05_beta.zip og pliiiis fortell meg om dere ikke ser forskjellen på 30FPS og 60FPS. 6539026[/snapback] Ja, dette burde virkelig anders-j ta en titt på for å si det sånn. Makan til bastante påstander i den siste posten hans - dette programmet viser at det er en tydelig visuell forskjell på 30 og 60 fps. Forøvrig er Counter-strike et av de mest krevende spillene på markedet med tanke på hvor høy framerate man bør ha optimalt sett, siden spillet inneholder mye raske bevegelser (som følge av at man snur seg rimelig kjapt til stadighet og slikt), det samme kan ikke sies om Flightsim 2004. Dermed vil "hakkingen" som følge av lav framerate synes bedre i CS enn i Flightsim 2004, samt at det vil også vil utgjøre en større ulempe for spilleren siden det er mer kritisk for gameplayet. Endret 22. juli 2006 av Juke Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Forøvrig er Counter-strike et av de mest krevende spillene på markedet med tanke på hvor høy framerate man bør ha optimalt sett, siden spillet inneholder mye raske bevegelser (som følge av at man snur seg rimelig kjapt til stadighet og slikt), det samme kan ikke sies om Flightsim 2004. Takk for at du orket svare han på en konstruktiv måte, noe jeg ikke er i stand til akkurat nå pga jeg har forklart det ca 10 ganger i denne tråden og minst 10x så manage ganger ellers. Forøvrig er Q3 baserte spill det som krever høyest optimal framerate hvor 125, 333 eller 666 er de optimale for fysikken. For det visuelle vil jeg tro alle krevende FPS spill burde ha minst 100fps for å kunne spille på høyeste nivå. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 jeg spiller Flightsim 2004 låst på 30FPS, hvorfor? fordi man trenger ikke mer. 6538844[/snapback] min er låst på 20 fps :S hvordan får jeg vekk "låsen"? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jaok, er ikke ofte jeg spiller fps spill lengre... Men når jeg spiller fps, så er det mer som Swat 4 og Raven-Shield... Med andre ord, ikke fartsfylte pangdol spill. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Auda.... Var ikke meningen å skape noen krangel her Det kan godt hende at man burde ha eller må ha mer fps på et action spill enn en "simulator", hvis vi kan kalle FS det Nå er det lenge siden jeg har sjekka FPSen min i CS, men jeg har iallefall ingen problemer med den. Og hvis jeg ikke tar helt feil hadde tv 25-26 FPS før i tiden, derfor får du alt til å gå så fort. Dere har kanskje hørt de artige stemmene? Nå fortiden bruker de 24FPS som er nevnt tidligere. Kimmag: Gå på settings -> Display -> Hardware : Ikke still denne til Unlimited, da maskina jobber alt for mye med å skape mer FPS enn du kan ha, og derfor blir all Eyecandy ødelagt Heller ikke ta den over 40.. Edit: Hva slags Screen refresh rate(hertz) er best? 60, 70, 72 eller 75? Endret 23. juli 2006 av anders-j Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Edit: Hva slags Screen refresh rate(hertz) er best?60, 70, 72 eller 75? 6542138[/snapback] Bruker 75 jeg... Fin fint ^^ Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Sliter med at tekst ogsånt blir uklar.. Så derfor bruker jeg 60 Hertz Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Sliter med at tekst ogsånt blir uklar..Så derfor bruker jeg 60 Hertz 6542427[/snapback] På tide å skaffe seg ny skjerm kanskje... 100Hz er akkurat passe på CRT-skjerm Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 75+ mener jeg burde vært minimum, helst 100-120. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Auda....Var ikke meningen å skape noen krangel her Det kan godt hende at man burde ha eller må ha mer fps på et action spill enn en "simulator", hvis vi kan kalle FS det Nå er det lenge siden jeg har sjekka FPSen min i CS, men jeg har iallefall ingen problemer med den. Og hvis jeg ikke tar helt feil hadde tv 25-26 FPS før i tiden, derfor får du alt til å gå så fort. Dere har kanskje hørt de artige stemmene? Nå fortiden bruker de 24FPS som er nevnt tidligere. Kimmag: Gå på settings -> Display -> Hardware : Ikke still denne til Unlimited, da maskina jobber alt for mye med å skape mer FPS enn du kan ha, og derfor blir all Eyecandy ødelagt Heller ikke ta den over 40.. Edit: Hva slags Screen refresh rate(hertz) er best? 60, 70, 72 eller 75? 6542138[/snapback] Håper du forstår at TV og liknende teknologi bruker den lave oppfrisknings hastigheten pga. tekniske begrensninger og bestemmelser, ikke pga. at øyet vår ikke klarer mer. Lenke til kommentar
spamkua Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Sliter med at tekst ogsånt blir uklar..Så derfor bruker jeg 60 Hertz 6542427[/snapback] Ta en kikk på jmdata.as og skaff deg en ny skjerm! 120hz går det på hos meg! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Dere som bruker så høy refreshrate bør vite at jo høyere rate jo mer uklart blir bildet. På min 959nf ser jeg klar forskjell på 85 Hz (som jeg bruker) og 100/120 Hz. 85 Hz er klart skarpere enn høyere. Ta en test på din skjerm med tekst og se om det samme gjelder for den. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Min er så klar som jeg overhodet kunne tenkt meg i alle refreshrates, ser ikke forskjell. Samsung Syncmaster 957MB kan mildt sagt anbefales, tror det er den råeste semi-proffe 19' CRT skjermen man får. Endret 23. juli 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå