Gå til innhold

er 100 fps maks?


Anbefalte innlegg

Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen.

 

CS (altså ikke cs:source, men 1.6) baseres på HL1 motoren og KAN IKKE VISE MER ENN 100FPS!! No matter what! Uansett om man tar developer 1 og fps_max 9999 eller developer 0 fps_max 100 så vises ikke mer enn 100 fps uansett hvor mange det står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og ikke kom med tull som at øye kan se maks ditt og maks datt...

norsk film (pal) går på 25 FPS, amerikansk film (ntsc) går på 29 FPS.

 

29.97 FPS faktisk, var 30 opprinnelig da de kun sendte sort/hvitt ;)

 

Men ja, denne diskusjonen har vært oppe før og diskutert fra ende til annen... Jagerpiloter har i tester vist at det er mulig å identifisere noe som vises i bare 1 / 250 sekund, så øyet kan trenes til det meste. Men at "vanlige" mennesker stort sett ikke trenger noe mer enn 60FPS til det aller meste, er nok en grei teori.

 

Det ER mulig å se forskjell på 100 og 120FPS, selv om JEG ikke gjør det, da jeg aldri har trent mine øyne til slikt. Holder meg til roligere spill som FM, Fifa, Civilization, Fifa og slikt, og da trenger man ikke akkurat mye FPS.

 

Og for å kommentere utsagnet at det ikke går an å spille CS 1.6 under 100FPS, joda - det går helt fint det... Da jeg spilte det litt for flere år siden hadde jeg ikke noe særlig god maskin, og lå på rundt 40-50 fps for det meste... Likevel lå jeg omtrent bestandig midt på treet på serverne jeg spilla på, og jeg skylder alldeles ikke på lav FPS; men heller at jeg rett og slett ikke var god nok, og spilla CS da veldig casual.

Lenke til kommentar
Fysikken i grafikkmotoren oppfører seg forskjellig ettersom hvor mange FPS du har ja.

6491455[/snapback]

 

Ja og da er det per definisjon en bug! ... Point made!

 

-C-

6508817[/snapback]

Jeg er uenig og du kan godt oppgi hvilken definisjon du bruker.

IMO er det ikke en bug men en design flaw. Programererne er sikkert bevist på at FPS påvirker grafikkmotoren og da vil jeg si at det ikke er en bug.

Lenke til kommentar

Definisjoner:

 

Wikipedia:

A software bug is an error, flaw, mistake, failure, or fault in a computer program that prevents it from working as intended, or produces an incorrect result.

 

DigitalGuard:

An unwanted and unintended property of a program or piece of hardware, especially one that causes it to malfunction.

 

OraFAQ:

A mistake, or unexpected occurrence, in a piece of software or hardware.

 

www.home-built-pc.com:

a programming error that causes a program to behave in an unexpected way.

 

InfoSec.gov.hk:

An error in the design or implementation of a program that causes it to do something that neither the user nor the program author had intended to do.

 

Vil dere ha flere?

 

Så sålenge utvikleren satt å sa mens han programmerte at "nå skal jeg gi en uventet fordel til de som spiller med nøyaktig 66, 133, 166 eller 234,135 FPS" så er det pr definisjon en bug.

 

-C-

Lenke til kommentar
Definisjoner:

 

Wikipedia:

A software bug is an error, flaw, mistake, failure, or fault in a computer program that prevents it from working as intended, or produces an incorrect result.

 

DigitalGuard:

An unwanted and unintended property of a program or piece of hardware, especially one that causes it to malfunction.

 

OraFAQ:

A mistake, or unexpected occurrence, in a piece of software or hardware.

 

www.home-built-pc.com:

a programming error that causes a program to behave in an unexpected way.

 

InfoSec.gov.hk:

An error in the design or implementation of a program that causes it to do something that neither the user nor the program author had intended to do.

 

Når de etter all mulig sannsynlighet var 100% klare over dette da de lanserte spillet, ikke fikset det verken da de lagde det eller i en patch, uansett om folk klagde over det eller ikke og faktisk gjorde det til et naturlig aspekt av spillet kan jeg ikke skjønne hvordan du klarer å få til at det blir en bug/error/disfunction/unexpected occourence/mistake/unwanted or unintended error.

Lenke til kommentar

Er ikke forskjellig hva FPS må være fra spill til spill for at det skal gå optimalt?

 

Og til dette hva det mennsklige øyet ser, mennesker ser 24 bilder i sekundet. Derfor går tv sendiger på 25(PAL) og 29(NTSC). Og et normalt menneske bruker ca. 1/10 oppfatte og identifisere et objekt. (i følge Discovery)

Lenke til kommentar
Er ikke forskjellig hva FPS må være fra spill til spill for at det skal gå optimalt?

 

Og til dette hva det mennsklige øyet ser, mennesker ser 24 bilder i sekundet. Derfor går tv sendiger på 25(PAL) og 29(NTSC). Og et normalt menneske bruker ca. 1/10 oppfatte og identifisere et objekt. (i følge Discovery)

6514452[/snapback]

 

LES TRÅDEN, LES MRLEES GUIDE OG LÆR DEG NOE.

 

F()#%" så mange vranglærte folk det finnes innenfor dette. Nei, det er ikke derfor tv sendes i 25-30fps.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å være frekk mot nye brukere, men Petrus89, hvorfor ikke lese gjennom tråden du poster i? At det mennesklige øyet ser 24 bilder i sekundet er feil på mange måter og hva jeg vil kalle en bastant og feilaktig påstand.

 

Det er umulig å sette et tall på "hvor mange bilder i sekundet øyet ser", men det som hvertfall er sikkert er at øyet kan oppdage lysendringer på et par tusendels sekund og trolig raskere. En rask måte å drepe 24 bilder i sekundet teorien er å se på en CRT-TV med periferisynet hvor du kan se blafringen som går på 50 Hz.

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen å være frekk mot nye brukere, men Petrus89, hvorfor ikke lese gjennom tråden du poster i? At det mennesklige øyet ser 24 bilder i sekundet er feil på mange måter og hva jeg vil kalle en bastant og feilaktig påstand.

 

Det er umulig å sette et tall på "hvor mange bilder i sekundet øyet ser", men det som hvertfall er sikkert er at øyet kan oppdage lysendringer på et par tusendels sekund og trolig raskere. En rask måte å drepe 24 bilder i sekundet teorien er å se på en CRT-TV med periferisynet hvor du kan se blafringen som går på 50 Hz.

6514514[/snapback]

 

Beklager, men jeg har lest tråden, men blir litt forvirret av at folk skriver forskjellig.

 

Lyset har jo med at det går så raskt, prøv med en lommelykt, det tar ikke tid før lyset er på veggen, det er der med det samme lyset skrus på.

Lenke til kommentar
Tjanei. Vi kan godt si at det er der med det samme og at det blir drevet av magi, men lyset beveger seg med omtrent 30cm pr nanosekund så teknisk sett er det ikke der med en gang. Men lysets hastighet er uansett urelevant i denne situasjonen så lenge sender og mottaker har statisk avstand fra hverandre.

6514901[/snapback]

 

Ja du har nok rett der. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...