E.Everett Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 uhh uhh ;D glemte mæ faktisk av ^^ modern bruka åsså crt =) mene. er det ikje litt uklårt med crt når skriftstørrelsen kommer under 8 ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke ulovlig for de av oss som bruker CRT å sette på AA av fonter på samme måte som LCD. ( Selv liker jeg ikke hvordan det ser ut så jeg kjører uten ) Lenke til kommentar
Slu Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg brukte Fraps på Call of Duty 4, og mens den ladet mappet, så nådde jeg opp til 700 FPS. Vet jo selvfølgelig ikke om det teller, men uansett... Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) kan man ha mer enn 100FPS i et spill? kan man ha som 300-500fps? CSS er vel 350 standar... om jeg ikke tar feil... Endret 2. desember 2007 av NarilS Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Om du har 300 fps i CS Source så hjelper det fint lite når motoren er begrenset til 100. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 For mye FPS leder vel til hodepine. Ikke det at du merker noe, men hjernen vil bli kraftig forvirret etter det jeg har hørt Cowai, og du mener at du klarer å reagere på et hundredels sekund? Stå på Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er vel helst lav fps som kan gi hodepine og da helst i desktopen. Er i alle fall bare der jeg har opplevd det selv. Han reagerer nok ikke på en fps nei. Men han reagerer kanskje på 200ms (20fps) som er ganske bra. Når han har 100 fps så er det god mulighet for at han kan tjene noen ms over en som har 30 fps og får en liten (ja liten) fordel. 1000ms/100fps=10ms 1000ms/30fps=33.3 ms. Men så har du jo den tingen at ting flyter bedre med høyere fps i høyhastighetspill. Alle som tviler på at 100 fps er bedre enn 30 kan jo gå inn i ett spill som tillater en å stille max fps selv, prøv 30 og deretter 100(60). Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) For mye FPS leder vel til hodepine.Ikke det at du merker noe, men hjernen vil bli kraftig forvirret etter det jeg har hørt ja, er vel heller omvendt, du blir mye mer sliten av og spille et spill med lite ftp enn høy. og fps er ikke som mat, hvis du får for mye av det har du ikke vondt av det, jo mer jo bedre Endret 2. desember 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Husker før når jeg spilte CS 1.5 på en gammel P3 550MHz Katmai, med 256 mb ram og et Voodoo 3000-kort Med 20 fps spilte jeg i ca. et år helt til 1.6 Steam kom ut hvor den da gikk ned til 18-17 og det hakka for mye for å kunne være spillbart Så kjøpte jeg meg en ny PC og 60 fps var vanlig. Kan ikke si jeg merka sånn alt for stor forskjell egentlig fra 20 til 60. Største forskjellen var vel egentlig at det gikk ann å se på smoke-nades uten at man havna ned i 2 fps Er det bare jeg som er lite observang eller no? Har lest igjennom tråden om dere lurer Lenke til kommentar
CCola Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva er poenge med mer en 100 fps ? <{POST_SNAPBACK}> DING DING DING!! Vi har en vinner Du traff spikere på hode Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen. Over 60fps er ikke nødvendig. Når man kan spille fint på 30. Hehe.. "CS-proffene" spiller med mer enn 100fps fordi hvis du har auto-sikte, blir siktet mye fortere "scalet" ned til small size igjen. Så ja, fps har masse å si i CS. Du ser godt forskjellen på 60 fps og 100 fps Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 haha.. jeg har 999 FPS i loadinga til crysis da.. WOOHOO!!!! åssen fungerer det i wow da?.. i sw (med riktig instillinger av vsync osv) så hadde jeg faktisk 160 FPS (rett ned til 80 når det kom mange folk og magic abuse) er det bedre å ha over 100 fps der ?.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Husker før når jeg spilte CS 1.5 på en gammel P3 550MHz Katmai, med 256 mb ram og et Voodoo 3000-kort Med 20 fps spilte jeg i ca. et år helt til 1.6 Steam kom ut hvor den da gikk ned til 18-17 og det hakka for mye for å kunne være spillbart Så kjøpte jeg meg en ny PC og 60 fps var vanlig. Kan ikke si jeg merka sånn alt for stor forskjell egentlig fra 20 til 60. Største forskjellen var vel egentlig at det gikk ann å se på smoke-nades uten at man havna ned i 2 fps Er det bare jeg som er lite observang eller no? Har lest igjennom tråden om dere lurer Du er nok bare lite observang, eller hjernen din er ikke like følsom for FPS som andre. det er forskjellig fra person til person hvor bra du merker det. Men en ting kan jeg si, ikke alt når det gjelder FPS count er det visuelle. FØLELSEN i spillet, og da mener jeg reaksjonstid/måte på mus og slikt er helt annerledes også. Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg får noenganger tusenvis av fps i menyer osv med 8800 GTXen min, Da skriker GTXen høyt, ikke særlig pent å høre på. EDIT: Nei jeg tuller ikke, den SKRIKER virkelig. min skriker også ved 999 fps. i menyen til crysis etc. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 er oppe i mange hundre fps på farcry og sånn, men det er ikke vits å booste på no mer en skjermen har av hz Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hva fader skal mann med 100FPS + i CS når skjermen ikke klarer å vise mer enn 60 bilder i sekundet? Blir som å ha den "beste" Blu-Ray spilleren, med helt topp bildekvalitet osv.. Også koblet du den på en gammal svart-hvit reise-TV, da hjalp det ikke stort at Blu-Ray spilleren innehar de spesifikasjonene og mulighetene den gjør, når TV-en din ikke klarer å utnytte en brøkdel av dem. Blir jo mye det samme om du skal på død og liv ha over 100FPS+ i spill, også sitter du med en LCD-skjerm, som på grunn av DVI-interface ikke kjører på mer enn 60HZ. Det er rett og slett sløsing av maskinkraft om du skal ha høyere FPS enn HZ-frekvens på skjermen. Blir som med eksemplet mitt ovenfor, hva skal du med full-HD og topp bilde kvalitet på spilleren, når skjermen din ikke takler slike oppløsninger og ikke engang har farger? Så hva skal du med over 100 bilder i sekundet i spillet, når skjermen din bare takler å vise 60? Jeg syntes utrolig synd for de som ikke overlever med lavere enn 100FPS, eller enda høyere. Må være grusomt med slike behov, da du må skru ned en haug av innstillinger og oppløsning i en rekke spill for å klare å oppnå dette, og du må da skaffet nytt skjermkort hele tida om du ikke skal bli nødt til å spille nyere spill med absolutt alle innstillinger på bånn. Jeg for min del setter heller på mest mulig effekter og "eye candy" og overlever med 20-30FPS, enn å ødelegge grafikken og opplevelsen totalt med å skru av alt for å få 100FPS++ Helt ønsker jeg å oppnå 40-60FPS, da jeg finner det mer behagelig. Men jeg har ikke noen store problemer med 30FPS, velger heller 30FPS og alt på maks og riktig oppløsning, enn å skru av mye av "godsakene" for å få mer FPS. Men vi er da alle forskjellige Men det å ha mer enn 60FPS på LCD-skjermer er totalt meningsløst! Ikke kom her å si at du ser forskjellen på 60FPS og 100FPS+ på en LCD-skjerm, da det i følge spesifikasjonene på DVI-interface'et skal være umulig! Har du en CRT-skjerm er situasjonen litt annerledes, da du kan oppnå høyere HZ-frekvens på skjermen enn 60HZ. Dog kjører de fleste av oss på 60-85HZ vil jeg tro om vi har CRT, eller kanskje ikke. For de fleste av oss som ikke tenker på HZ vil vell antagelig gått over til LCD. Selv sitter jeg med 1600x1200@100Hz på min 21" CRT. Og jeg merker hvert fall ikke forskjell på 60HZ og 100HZ i noen spill. Det kan være fordi skjermkortet mitt har kun DVI-utganger, så jeg må bruke en DVI-VGA adapter, og når du gjør det blir du vell "kappet" på 60HZ. vSync kapper meg hvert fall på 60HZ, selv om jeg har satt på at skjermen skal kjøre på 100HZ. Så det tyder vell på at om du benytter en DVI-utgang på skjermkortet så blir du kappet på 60HZ på grunn av DVI-interface'et. Om det er tilfelle, så er det jo faktisk slik at alle med nyere skjermkort er kappet på 60Hz på skjermen, og da er hvert fall totalt meningsløst for nesten samtlige som spiller (for da har du vell et litt nyere skjermkort med bare DVI-utganger + kanskje HDMI (som jeg ikke er sikker på hva takler av HZ-frekvens)) å ha mer enn 100FPS i spill. Det skal da hvert fall være teoretisk umulig å oppnå høyere HZ-frekvens på en skjerm via DVI, og nesten alle av oss benytter vell DVI. Så da kan ingen av skjermene våres vise mer enn toppen 60 bilder per sekund. Så hvordan folk hevder de kan se forskjellen på 60 og 100FPS++ blir for meg en gåte. Det skal jo da være teknisk umulig? Men undre har visst skjedd før Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Er litt vanskelig å gi en forklaring av forskjellen mellom 60 og 100hz over internett, men kan jo prøve. Poenget med 100fps i cs16 er at selv om skjermen kun kjører 60hz vil responstiden til musebevegelser, opplevd rekyl og selve siktet være optimal ved 100fps. Et spill er ikke kun visuelt, det er også basert på inputs fra deg. Målet da er jo selvfølgelig å få inputs til å tilsvare det som vises på skjermen så nøyaktig som mulig. I tilfellet med cs16 så "stemmer" musebevegelser best ved 100fps. Det virker som dette er litt spesielt for akkurat cs16, siden musebevegelser i nyere spill som f.eks CSS ikke har samme tendensene til "sirupsfølelse" selv om du ikke har 100fps. I tråder som dette så er det alltid noen som argumenterer for at kino har 24fps og det hakker jo ikke. Det er to store forskjeller mellom kino og spill. For det første så styrer du ikke en film, responstid er viktig i spill, kan strengt tatt ikke si det samme for film. For det andre så har filmer uklare bilder når bildet er i bevegelse, dette gjør at du ikke merker den lave fpsen like godt (motionblur). Siden spill kjører (vanligvis) uten motionblur så vil hver eneste frame være helt skarp og hjernen oppfatter dette som hakking hvis fpsen blir for lav. Da altså som en serie med statiske bilder istedenfor en jevn bevegelse. Denne grensen på hvor hjernen oppfatter en serie med bilder som bevegelse vil jeg anta er individuell og er sikkert påvirket av vane også. (Sikkert derfor denne evige diskusjonen enda er i live). Over til mer praktiske ting; du kan få mer enn 60hz når du bruker DVI->VGA-adapter. Greit nok at det digitale signalet har begrensning på 60hz, men det er i tillegg en analog del i porten du bruker, denne har ikke denne begrensningen. Du må antakeligvis bruke "Refresh override" funksjonen i skjermkortdriveren din, eller bruke et program som Refresh Force for å få 100hz i 3D-applikasjoner. Sjekk med skjermens meny om du faktisk har 100hz når du har gått inn i spillet. Etter du har fått til det, test ut cs16 med både 60fps og 100fps. Tro meg, du vil merke forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå