Gå til innhold

er 100 fps maks?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenge med mer en 100 fps ?

6489460[/snapback]

DING DING DING!!

Vi har en vinner

Du traff spikere på hode :D

Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen.

Over 60fps er ikke nødvendig. Når man kan spille fint på 30.

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar

jeg kan få 300-400fps i quake3 :p

vel, visse spill hjelper det med mer fps. f.eks Wolfenstein Enemy Territory så går du og hopper bittelitegrann fortere ved 125fps (virker også ved 76 og333fps. Gjelder også i q3, da det er en bug i q3-engine).

Men som regel holder det med 60fps for at alt skal virker smud. Pleier som regel å ha på v-sync vis jeg får tearing.

Lenke til kommentar

Det er noe rart med q3 og cs. Man burde ikke trenge mer enn 60fps men det er vist merkbar forskjell fra 60-100 (eller q3 hvor man kan få 500+fps:P)

Kanskje jeg tar feil da, men prøver meg ikke frem med vsync og uten i spill, slår som regel det rett av.

Lenke til kommentar
Hva er poenge med mer en 100 fps ?

6489460[/snapback]

DING DING DING!!

Vi har en vinner

Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen.

6489480[/snapback]

Snakk når du har litt mer peiling, 100 fps er absolutt nødvendig i CS 1.6 på høyt nivå. Du merker enorm forskjell fra en skjerm på 99fps og 99hz mot en skjerm med 60hz og 60fps.

For det første: Mindre FPS enn HZ på skjermen er ikke bra i raske spill.

For det andre: Fysikken i mange spill er forskjellig avhengig av fps. I quake 3 baserte spill er det optimalt å ha 125, 333 eller 666 fps. Ved de verdiene hopper du lengst. Med 100 fps eller 150 fps hopper du kort, med 125 hopper du langt.

Sånn er det og i 80% av spillene jeg spiller må jeg ha 100fps + for å gjøre det bra. Vil du vite hva jeg mener med bra, gi meg en pm.

Lenke til kommentar

Selv om FPS viser 300 fps så har du egentlig ikke mer enn 100 fps uansett. Det er ingen spillmotor overhodet som greier å vise det, for det er totalt ulogisk å lage en spillmotor oppimot så rask oppdateringsfrekvens.

I framtiden vil nok fps holde seg fast på 60 siden folk har vel LCD og har du LCD så er DVI tingen å kjøre og den tillater aldri mer enn 60hz. Og igjen så SKAL du spille med vsync ON og da får du aldri mer enn 60fps. På CRT kan du sikkert se forskjell mellom 60 og 100 men ikke på LCD.

De som skryter over 100fps + kan du klaske til med flathånda og le av.

Lenke til kommentar
DING DING DING!!

Vi har en vinner

6489480[/snapback]

Oisann, her har du bomma fælt. Har du prøvd å spille for eksempel Counter Strike: Source på 30 fps? Prøv det, og så kommer du og sier det du sa på nytt.

Lenke til kommentar

Man kan flott spille enkelte spill med 30fps. Men cs går det ikke :S

Hitman, Fear, Splinter Cell osv. Slike spill er det ikke så merkbart med så mye høyere enn 30 (Men spillene beveger seg relativt treigt også da)

Men dette er singelplayerspill. Altså, hvis man har 500fps i cs(?) så blir vel det som speedhack nermest?

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

Grensen gaar bare paa hvor mange fps som skjermen din kan vise. Det er faa som klarer mye mer enn 100 Hz (som=100 oppdateringer i sekundet/100fps). Har spilt med 120Hz skjerm og 120 fps, i 600x800 en stund, det er kos.

For aa faa skjermen din over 60Hz, maa du ofte ha skjermdriverne fra produsenten. Ofte maa du deretter tweake den opp pa opplosningen spillet bruker, enten via driversoftware eller andre refreshfixere.

Ikke skru av vsync, for det skrur av synkroniseringen mellom hvor mange bilder som sendes og hvor mange skjermen kan vise. Med andre ord, du brenner av masse maskinkraft uten at skjermen viser det.

Ja det er ekstrem forskjell paa det og f.eks. 30 fps. Dette har vaert diskutert opp og ned og i mente foer. Blant annet var det en som postet et genialt lite program, med to vinduer som viste forskjellig fps. Det var klar forskjell paa 30 og 100 fps. 30 fps hakket som bare og dette overbeviste selv de storste skeptikerne.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
For det andre: Fysikken i mange spill er forskjellig avhengig av fps. I quake 3 baserte spill er det optimalt å ha 125, 333 eller 666 fps. Ved de verdiene hopper du lengst. Med 100 fps eller 150 fps hopper du kort, med 125 hopper du langt.

LOL! Det kalles en bug... En stor sådan!

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...