Zapking Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har hatt mus på kjøkkenet i 4 dager nå... Den hoppet ut av søplebøtta og pilte under komfyren. Der har den blitt siden, og jeg har satt fram felle med ost i... Men musa er smart, den spiser osten uten å utløse fella :!: Jeg har prøvd to forskjellige feller... Vanlig musefelle og giljotinmusefelle som skal knekke nakken på dyret... Vanlig musefelle rører den ikke, mens giljotinmusefella kryper den inn i og spiser osten fra og kryper ut igjen uten å løse ut fella... Det er utrolig irriterende! Jeg nekter å bruke masse penger på skadedyrkontroll for å bli kvitt 1 mus! Og nei, jeg har ikke katt :!: Men kanskje jeg kan låne katten til foreldrene mine Er det noen andre som har noen forslag å komme med? Lenke til kommentar
afable Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Du kan ta over den framtidige hannkatten til Mad Wolf etter at den har gjort jobben sin med de to hunnkattene som ikke vil sove om natten !! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Det står det godt forklart i retningslinjene hvordan du skal få vekk musa. Les der... Endret 14. juli 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Kan ikke finne noe om musfjerning i retningslinjene. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 T-Solberg: Eid! Men... lag ei felle som minner om ei minkefelle. Da går den inn og kommer ikke ut igjen. Du finner sikkert tegninger på nettet Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Peanøttsmør er visstnok mer effektivt enn ost, kanskje den blir mer uforsiktig om det er et bedre måltid foran den og rusler rett i døden. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) T-Solberg: Eid! Men... lag ei felle som minner om ei minkefelle. Da går den inn og kommer ikke ut igjen. Du finner sikkert tegninger på nettet 6489447[/snapback] hehe, jeg er nok ikke eid. Dere skjønner det at trådstarter hadde en enorm animert avatar i signaturen sin. Derfor skrev jeg at det sto i retningslinjene. Bevis; Bare kikk i signaturen hans nå... T-solberg: IKKE EID! Endret 14. juli 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 T-solberg: IKKE EID! 6489886[/snapback] Nei, det var veldig über. Wtfpwned trådstarteren. On topic: Hva med å legge en godbit ute på verandaen eller utfor inngangsdøren? Bare vær på vakt bak en stol og få med deg magien som utfolder seg. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 T-Solberg: Eid! Men... lag ei felle som minner om ei minkefelle. Da går den inn og kommer ikke ut igjen. Du finner sikkert tegninger på nettet 6489447[/snapback] hehe, jeg er nok ikke eid. Dere skjønner det at trådstarter hadde en enorm animert avatar i signaturen sin. Derfor skrev jeg at det sto i retningslinjene. Bevis; Bare kikk i signaturen hans nå... T-solberg: IKKE EID! 6489886[/snapback] Åja! Beklager misforståelsen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Fanga engang en mus i en nesten tom potetgull-puse med salt. bare å plukke opp posen når den kommer inni og bære den ut. Musen like fin, og ute av huset. Verdt et forsøk i værtfall Endret 14. juli 2006 av mushi Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Hvorfor vil du IKKE ha mus? Du er vel ikke homoseksuell? Ikke vondt ment.. ;D Lenke til kommentar
trøls Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Dette er dyreplaging. Pass dere før moderator kommer og stenger emnet. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har noen greier som jeg har i stikkontakten som lager en lyd som skremmer vekk musen, og den funker faktisk. Lyden er ikke noe vi mennesker hører, men kun musen. Før hadde vi en del mus, men den er vekke nå. Så, de 149.90'ene var verdt Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Vi var plaget med mus på kjøkkenet og rundt om stue området i fjor høst, vanlige musefeller tok dem ikke, det samme med rotte giften. Så vi gikk til innkjøp av rottefeler og da smalt det støtt og stadig med alle musene døde Brukte ost og salami som "agn". Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Sett ut vann med gift i ^^ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 Du har to alternativer; enten gidt eller felle. legger du ut feller må du bære den ut selv. hvis du bruker gidt er Temus et bra alternativ. den inneholder en gift som gjør at blodet koaligerer. derfor vil den søke ut for å drikke.. og den vil derfor dø utenfor hjemmet ditt... Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Vi gjorde noe tøfft her hjemme en gang, fikk mus i kjelleren.. Bestefar'min sa vi skulle fulle opp en bøtte med vann, åsså sånn som man spiser sammen med melk om morgenen - kommer ikke på hva det heter.. men tror vi brukte sånne sjokolade-kuler ene gangen.. jaffal, gjør slik: Full bøtta halvfull, full sjokoladekulene oppi, legg en plank som skal ligge å flyte nedi der , legg gjerne noen kuler på den også.. legg en litt lang planke utforbi bøtta så den kommer seg oppi ! Er musa smart hopper den på planken som flyter og spiser litt, til slutt bøyer den seg mot vannet til resten av maten og tryner uti :!: FUNKER konge bra !! Så har du drokna mus i hus ! Endret 14. juli 2006 av Bartman2k Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Feller har jeg ikke sansen for, og å drukne musen er jo bare stygt. Bedre å lure den vekk på et vis. Kanskje ikke så enkelt som å drepe den, men musen vet jo ikke at den er uønsket. Den er der bare fordi det er mat og husly. Ikke noen grunn til å drepe et annet levende vesen for det. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 hm...prøv salami istedenfor ost..d funka greit med musa vår... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg tror det faktisk hjelper med ei hagle.. (for de som har spilt Theme Hospital < Konge spill btw) Må bare gjøre rent etterpå da, ellers er det vel ganske effektivt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå