Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc - Videoredigering, musikk +++

Anbefalte innlegg

[Er postet i "Bærbare datamaskiner" også, men fant det mer riktig å poste den her.]

Har tenkt å kanskje kjøpe en bærbar til videoredigering, bilderedigering, musikk, filmer ++. Spesielt videoredigeringa med Adobe PP er veldig tungt, så trenger en nokså kraftig maskin.

MEN

Først vil jeg gjerne ha svar på dette:

1. Burde jeg egentlig kjøpe en stasjonær framfor en bærbar, eller er de bærbare blitt såpass bra idag at det går bra?

Vil gjerne finne ut om bærbar er det riktige for meg før jeg begynner med specs osv.

Selv om jeg har bærbar har jeg tenkt å bruke ekstern skjerm, mus, tastatur og alt det der. Men at jeg selvfølgelig kan ta med PCen når jeg skal bort osv.

Så altså, hva er fordeler/ulemper med en bærbar i forhold til en stasjonær?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en stasjoner hvis du ikke tar med deg pc'n overalt ....

Eller bruk 22000-30000,- på en bærebar, da kan man ha en bra bærebar ..

Hva videoredigering krever vet jeg ikke, men jeg ville ikke gått under 22000,- på en bærebar ..............

6489129[/snapback]

Ville du ikke ? Kommer selvfølgelig på hvilken redigering han tenker på også da , om programmet/programmene han bruker krever mye elr ikke. Du kan få en grei bærbar til 10-15k synes jeg vertfall.. Ser han bruker adope, det krever sitt ja , men trenger ikke en bærbar til over 20k for å takle det programmet :p

Endret av Jokka
Lenke til kommentar
nope det ville jeg ikke da jeg ikke trenger bærbar og hvis jeg først skal ha en bærebar så skal det kunne gå ann å spille på high med 1600*1200 da kan jeg godt kjøpe meg en bærebar men det har jeg ikke penger til  :thumbdown:

6489654[/snapback]

Du er kanskje vant til å ha det beste da :p ?

Synes http://psdata.no/ps.asp?it=129052er grei

koster ikke sykt mye , du kan selvsagt få 2gig ram isteden for 1gig ram..

Endret av Jokka
Lenke til kommentar
Hvis du ser i spec. min så ser du at jeg ikke er vant til det ...

Er bare det at for 15k for du like bra stasjoner som en bærebar il 30000,- er ...

Skal dog snart kjøpe nytt det er derfor det er så dårlig nå (solgte det jeg hadde)

6489673[/snapback]

Sant det , får mye mer for pengene av å kjøpe en stasjonær , en en bærbar ... ville vært fint å vite om han skal bruke den innen skolearbeid , ha pcen med seg , elr om han skal ha pcen et sted...

Lenke til kommentar

Kan kanskje være den skal brukes til skolebruk etterhvert også, ja.

Skjønner nå at jeg gjerne må betale dobbelt så mye for en bærbar pc tilsvarende en like bra stasjonær, men har så lyst på bærbar! :!: Tar den sikkert med når jeg er å reiser og sånn ja, derfor jeg vil ha en bærbar. Men når jeg er hjemme vil jeg ha en ekstern skjerm, mus, tastatur osv.

Har sett litt på Dell XPS M1710, men det blir fort en 25.000 med de specsa jeg gjerne ville hatt.

Huff, så vanskelig.

Lenke til kommentar

Bump...

Flere meninger?

Sikler forresten litt etter Dell XPS M1710, men med de specsa jeg kunne tenkt meg blir det fort en 25.000 kr.

Hva er forskjellen på

Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

og

Intel ® Core™ Duo Processor T2600 (2.16 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)?

Den på 2.16 GHz koster 3.100 kr. mer.

Lenke til kommentar

Ingen stor forskjell tror jeg ...

Du velger selfølgelig T2500

Gå for den XPS du bare ta litt dårligere spec. så for du ned til 20k

Eks. litt dårligere skjerm holder lenge med maks støttende oppløsning på 1600*1200 eller 1680*1050

Det er mye biligere og kjøpe med så lite ram som mulig å kjøpe 2gb på en nettbutikk og sette dem inn selv ...

Har konfigurert en data hos dell før og da var det rå dyrt med litt ekstra ram !

Lenke til kommentar

Kjøper jeg så lite RAM som mulig som er 1024MB, får jeg med 2 512MB-brikker. XPS har bare to minneplasser. Så da må jeg i tilfelle ut med de jeg har kjøpt hvis jeg skal kjøpe nye da. Og det synes jeg er litt dumt.

Eller hur?

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

7200 Rpm (100Gb)

og

5400 Rpm (120Gb)

Den ene hardisken er kjappere en den ene...

Jeg ville ha gådt for 100 Gb 7200Rpm.

Edit:

Skal du bruke 25K på Laptop.

så ville jeg ha sjekka Alienware

Dell kjøpte foresten opp alienware for en stund siden !

Endret av Beer£and
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...