Gå til innhold

Panasonic NV GS300

Anbefalte innlegg

Etter endel frem og tilbake tror jeg at jeg skal kjøpe meg NV-GS300.

Lurte lenge på NV-GS180, men oppdaget at dette ikke har optisk bildestabilisator eller DV inn.

Men, noen som vet om dette kameraet har analog inngang, slik at jeg kan digitalisere de gamle HI8 opptakene mine? Det står ingenting om dette på Panasonic's hjemmeside...

Og en annen ting... er det mulig å overføre film for redigering via USB? Jeg har ikke firewire på maskinen min..... :-)

Takker for svar!

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, så vidt jeg vet har ingen av Panasonic-kameraene analog inngang.

Det var derfor jeg valgte Sony HC96 istedet.

Kvaliteten på analog til digital er fremragende og langt bedre enn resultatene

jeg fikk med Ati All in Wonder-kortet mitt og andre slike løsninger.

Sony HC96 har heller ikke optisk bildestabilisator, men elektronisk.

Dette kameraet er utmerket som familiekamera og jeg angrer absolutt ikke

på at jeg kjøpte det.

Pinnacle har kort m/firewire og software til ca 750.- dersom du mangler firewire.

mvh Laagen

Lenke til kommentar

USB egner seg stort sett ikke til videooverføring, da bildekvaliteten blir noe redusert. Men jeg har hørt rykter om at disse Panasonic kameraene, som de første, overfører fullkvalitetsvideo over USB. Du kan selvsagt bruke firewire/dv også, som er en mer støttet standard i redigeringsprogrammer.

Vil du digitalisere gamle analoge opptak, har ikke disse Panasonic kameraene støtte for det. Det finnes enkle, billige og gode løsninger for dette i form av små bokser som kobles til USB på datamaskinen eller PCI kort (f.eks TV-kort). Så om du vil ha et meget godt kamera med 3CCD, og samtidig vil digitalisere dine analoge opptak, er ikke alt tapt :) Disse koster alt fra noen få hundrelapper og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...