Gå til innhold

Tapte rettigheter til Disker...

klure

Anbefalte innlegg

Ser at en del folk på forumet her sier at folk må holde seg unne NTFS, for hvis operativ systemet ryket så får man ikke tilgang til data'n lenger... Jeg tror derimot at det er såpass enkelt som å gå inn som administrator etter at man har reinstallert og rett og slett ta over rettighetene. (Dette er på valget security) (Take ownership på engelsk)

Dette gjelder vel bare hvis man har satt rettigheter på mappene og filene. Det er anbefalt å partisjonere slik at man har bare operativsystem på den første disken, slik at det ikke har så mye å si om man formaterer den.

Er jeg riv ruskende gal? Har jeg alvorlige mentale problemer? Correct me if im wrong...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok rett.

Take ownership tar over alle rettigheter på disken og gir deg rett over disken selv om alle kataloger og filer har blitt spesifisert andre eiere.

etter den operasjonen har blitt gjennomført så har man full lese og skrive rettigheter. etter det kan man gå igjennom disken og erstatte de gamle brukere (normal kalt {54326-6522764-7234531} eller no sånt) med dem brukerene du vil ha på disken, f.eks Administrator, Guest, Everyone eller noen andre konto'er.

går man inn på rettigheter på selve disken (D: E: osv) og setter opp bruker og velger 'propognate subfolders' (eller noe lign) så blir alle filer og kataloger på disken oppdatert med nye brukere lik den som blir satt på selve disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...