iMono Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Zack var en rapper, ikke er en sanger. 6527753[/snapback] Du har helt rett, men er mer fornøyd med Audioslave som band enn RATM. Er det galt av meg å foretrekke synging (en beherskelse som jeg vil påstå er vanskeligere enn det Zack gjør for RATM) fremfor rapping? I tillegg har Cornell en stemme som går an å høre på i mer enn 5 minutter av gangen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Håper at Audioslave kommer tilbake til "røttene" sine, leverer høypotent komp kombinert med musikalsk vokalt "vræling", det var en "upper" for petit moi. Minte meg gans so glyklics om Led Zepp ... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 jeg er ihvertfall mer fornøyd med første skiva. man kan jo håpe Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Zack var en rapper, ikke er en sanger. 6527753[/snapback] Du har helt rett, men er mer fornøyd med Audioslave som band enn RATM. Er det galt av meg å foretrekke synging (en beherskelse som jeg vil påstå er vanskeligere enn det Zack gjør for RATM) fremfor rapping? I tillegg har Cornell en stemme som går an å høre på i mer enn 5 minutter av gangen. 6527811[/snapback] Ikke noe galt å foretrekke sang. Men å påstå at han er bedre fordi han synging er mer teknisk er helt latterlig. Selv om jeg liker godt Cornell så synes jeg Zack passet mye bedre til bandet og den typen musikk. Energien hans, lyrikken og i det hele tatt var perfekt. Purt, ekte politisk sinne. Det blir som å si at en fotograf en dårligere enn en maler fordi maling er vanskeligere. Idiotisk sammenligning. Har forøvrig ikke hørte nye platen selv, synes 2'rn var skuff så har ikke så høye forhåpninger. Endret 21. juli 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Aah, endelig en tråd for meg. Første plata syns jeg er genial! (Cochise, Getaway Car, What You Are annyone?) Andre ble litt kjedlig og daff, syns det ble litt for mye Soundgarden egentlig. Revelations håper jeg inderlig at de kan klare å få tilbake litt av det de hadde i 1'ern, men frykter det værste. "Original Fire", er lagt ut for salg for de av dere som syns det er verdt penga. Når det gjelder hvem som er "best" av Zack og Chris, så blir det som å velge mellom pupper eller rumpe.. both please. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) jeg må si meg enig med TLZ og kai her. ratm hadde noe særegent ved seg, rapvokalen ga et tydelig og interessant særpreg. ratm har aldri vært mitt favorittband, men jeg likte dem mye bedre enn audioslave, som i mine øyne bare er enda et kjedelig postgrunge-band...de trenger vi strengt tatt ikke flere av. Endret 23. juli 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Har hørt gjennom skiva nå, virker svært kurant Skal høre litt mer på den i morgen.. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 I tråd med det Steffy sier, kan jeg legge til at det er langt fra heller ikke noen "Be Yourself" på det nye albumet. Men det er min menig. 6768124[/snapback] Ikke noen "Be Yourself"? Be Yourself som i en god eller dårlig låt? Håper du mente sistnevnte. Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har hørt igjennom albumet nå.. bare en gjennomlytning vel og merke. Og første inntrykket er "litt" skuffende. Debut albumet var noe for seg selv, min favoritt. Endel av OOE likte jeg heller ikke til å begynne med. Forhåpentligvis vil Revelations vokse mer på meg etter flere gjennomlytninger. Tom Morello har gjort sine ting bra sånn sett, men det virer som om han er tom for ideer. Mange av riffene er farlig lik den foregående plata. Nesten som om han gjenvinner riffer for å redde planeten. Vet ikke helt hva som er favoritt sangen enda. "Revelations" er en ganske sterk kandidat. "Somedays" er også ganske tøff.. den er litt Soundgarden aktig. "Shape of things to come" og "Wide Awake" er også to andre gode låter (begge var forøvrig med i filmen Miami Vice der jeg første gang hørte dem). "Original Fire" er rett og slett bare tragisk... Det er den sangen jeg liker minst på albumet, den andre sangen er ""Broken City". Sistnevnte er så ufattelig plagsom synes jeg. Refrenget går i ett og man får lyst til å denge hodet i veggen. Cornell er som vanlig genial og gjør sine ting bra. All in all så er dette et greit album, men som sagt har jeg bare hørt igjennom den engang. Men følte at debut albumet "satt" mer når jeg hørte den for første gang. Jeg vil si at dette albumet er bedre enn OOE så jeg rangerer den som #2 av de tre albumene. Gir Revelations 7.0/10 for now. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg har hørt gjennom albummet to ganger. Det platen virkelig mangler er fengene låter, og slik sett er Original Fire faktisk en av de bedre. (den er kjedelig, ja, monoton, definitift, men den fenger) Ellers er det en helt grei plate, som begynner bra og avslutter bra. Det som virkelig irriterer meg med platen, er at samtlige sanger er nettopp ensidig og kjedelige. Den virker med andre ord utrolig lite gjennomført. Jeg får det innntrykket av at de har hatt noen kule riff, og prøver alt de kan for å trekke det ut til en sang. Kan være jeg liker det bedre etter noen gjennomhøringer, men for øyeblikket er dette det svakeste Audioslave-albummet. Ble litt for mye "funk-grunge" for meg. Edit: Min favoritt på platen er den siste sangen, Moth Endret 31. august 2006 av HenHau Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 "Moth", "Revelations" & "Shape of things to come" (denne likte jeg ikke så særlig de første gangene jeg hørte på plata, men har grodd litt på meg, nå syntes jeg den er sjefs ). Syntes denne plata er langt sterkere enn andre albumet, men første albumet er fortsatt det overlegent beste. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg har hørt gjennom albummet to ganger. Det platen virkelig mangler er fengene låter, og slik sett er Original Fire faktisk en av de bedre. (den er kjedelig, ja, monoton, definitift, men den fenger) Ellers er det en helt grei plate, som begynner bra og avslutter bra. Det som virkelig irriterer meg med platen, er at samtlige sanger er nettopp ensidig og kjedelige. Den virker med andre ord utrolig lite gjennomført. Jeg får det innntrykket av at de har hatt noen kule riff, og prøver alt de kan for å trekke det ut til en sang. Kan være jeg liker det bedre etter noen gjennomhøringer, men for øyeblikket er dette det svakeste Audioslave-albummet. Ble litt for mye "funk-grunge" for meg. Edit: Min favoritt på platen er den siste sangen, Moth 6776345[/snapback] Disse førsteintrykkene gir meg litt håp om at denne utgivelsen kanskje har potensial. De beste, og mest "varig" hørbare platene jeg har, måtte jeg spille gjennom mange ganger før de ble "modnet" ferdig, men sannsynligvis er håpet større enn realitetene, fordi førsteplata var umiddelbar unikt hardtslående med en miks av neddempet RATM-komp, og "heroinsutrende" vræling fra Morello. Endret 31. august 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nye singelen var ikke spesielt å skryte av. Foretrekker heller å dra fram noe RATM. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Den imponerte ikke så særlig. Audioslave er et veldig monotont band, som aldri kan måle seg med RATM (Soundgarden har jeg ikke hørt noe av). 6490999[/snapback] Det er stikk motsatt. Audioslave er mange ganger bedre enn RATM, først og fremst fordi man blir fort lei RATM-sanger. Ja, jeg har hørt alt av dem, og danner meg ikke en mening om noe jeg ikke har peiling på. RATM er dørgende kjedelig, Audioslave er et band med folk som har vokst opp. ...latterlig...Idiotisk... 6533832[/snapback] Det er ikke alle som setter pris på slik ordbruk. Dog jeg er helt enig i det du sier der, synes jeg det bør være andre måter å stadfeste synspunktet på overbevisende vis, enn å si at personen har latterlige og idiotiske uttaleser. Edit: En ting til. Trådstarer, hvordan kan man "syntes" noe om noe som er nytt? Jeg syntes Alice Cooper var bra i sin tid, og synes Audioslave er bra. Fatter ikke hvorfor så mange skriver "syntes"... Det er preteritumsform, altså i fortid. Nå må dere slutte å skrive så graderende feil. Det er grenseløst irriterende. Endret 1. september 2006 av neitakk Lenke til kommentar
turbofranz Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har nå hørt gjennom albumet en gang og må få lov til å si at dette var skuffende.. Audioslave's første album er meget bra etter min mening, og selv om jeg ikke mislikte "Out Of Exile", mislikte jeg retningen jeg følte de var på vei til å gå mot, og mine bekymringer ble bekreftet ved første gjennomlytting av "Revelations". Men nå nok høre gjennom albumet et par ganger til, før jeg bestemmer meg for å kjøpe det eller ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har nå hørt gjennom albumet en gang og må få lov til å si at dette var skuffende.. Audioslave's første album er meget bra etter min mening, og selv om jeg ikke mislikte "Out Of Exile", mislikte jeg retningen jeg følte de var på vei til å gå mot, og mine bekymringer ble bekreftet ved første gjennomlytting av "Revelations". Men nå nok høre gjennom albumet et par ganger til, før jeg bestemmer meg for å kjøpe det eller ikke.. 6791278[/snapback] Dette høres ikke bra ut ...hadde håpet på noe så knæsj som førstealbumet, selv om det kanskje er for mye å forvente. Håper though at albumet er "obskurt", og vokser ved enda flere gjennomlyttinger. Lenke til kommentar
turbofranz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Litt mer positiv nå enn sist.. Somedays, Rvelations og Sound Of A Gun er OK+ låter.. Men rekker ikke førstealbumet til knærne en gang.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) RATM er dørgende kjedelig, Audioslave er et band med folk som har vokst opp. Det er voksne som ofte har en tendens til å være kjedelige. Yngre folk BRENNER for ting, yngre folk er idealister, yngre folk er sinte som faen på staten og er helt sykelig energiske ang. å få dette budksapet ut til folk. Voksne er balanserte, tilpasset, rundet i kantene(deres særegne spisser er borte), "daffe", ikke så voldsomt engasjerte i meningne sine lenger, mindre sinte... generelt kjedelige. (Gjelder i hvertfall i denne sammenligningen. ) Ikke misforstå, Audioslave er forsatt en av bandene jeg liker godt... men de hadde ikke gnisten som RATM hadde. ...latterlig...Idiotisk... Det er ikke alle som setter pris på slik ordbruk. Jeg bruker de ordene som beskriver, jeg synes faktisk det ER idiotisk og latterlig å sammenligne hvor flinke noen er i helt 2 forskjellige ting. Jeg brukte det ikke for å såre og jeg tror folk skjønner det. (Noe annet ville vært latterlig. ) Endret 5. september 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hørt igjennom en gang. Kjedelige greier. http://www.dagbladet.no/kultur/2006/09/05/475817.html Lenke til kommentar
ratm Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Hmmm..... Vg gir 4'r. Dagblad 2'r.... Kan vel si meg enig med Vg. Mener Dagbladet er helt på tryne! Har lyttet til albumet i en 2 ukers tid. Kan vel kort konkludere med at dette albumet er litt mer funky & poppa. (Tror faktisk at jeg kommer til å høre flere av sangene fra dette albumet på vorspiel hos veninnene til dama). Virker som at Chris Cornell har hatt mer å si i skriveprosessen. Tom Morello kunne laget soloen i "sound of a gun" litt lengre! Endret 5. september 2006 av ratm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå