Gå til innhold

1 2 3 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ananasbrusen er bedre -- vi har begge i bodø også, forresten =)

6499554[/snapback]

Oh. De finnes i Bodø?

Da må jeg hamstre når jeg skal oppover om et par uker.

Noen som vet om denne er mulig å få tak i Oslo?

6499750[/snapback]

De hadde den i matbutikken på på Bryn senteret i fjor. Er vel Ultra som er matbutikken der.
Lenke til kommentar
Navn: Ukjent (har det dog på tunga)

Beskrivelse: Grønn tyggis med to hvite striper. Formet som Bug, bare flatere. Veldig sterk smak av pepermynte eller noe lignende.

Sist sett: Tidlig 1990-tallet

Navn: "Tiøringssjokolade"

Beskrivelse: Små og runde sjokolader som ble solgt via disk på godtebutikker. En stk. kostet 10 øre.

Sist sett: Tidlig 1990-tallet

6488287[/snapback]

Tyggis: den het "Digg". Var god og billig, men ble fort hard etter litt tygging. Kom i flere farger, min favoritt var svart. Den var flat på midten, med litt høyere kanter. Kostet 25 øre/stk, ca 1990.

Sjokolade: den husker jeg godt. Formet som en halv ball, med et hakk på toppen (som mokkabønner-hakket). Skikkelig god. Navnet kan jeg ikke huske dog..

Navn: Ukjent (brus)

Beskrivelse: Fantastisk god brus med pæresmak! Husker verken navn på brusen eller produsent, men det var ikke en av de vanlige produsentene (Coca Cola, Hansa, Ringnes, etc). Husker de kun ble solgt på et hagesenter (av alle ting) i nærheten. Hadde også endel andre smaker i sortimentet: Champagne, cola, sitron og denslags.

Sist sett: Ca. første halvdel/midten av 90-tallet.

6488817[/snapback]

Er det ikke Tromi bryggerier du tenker på? De produserte en pærebrus som minner veldig mye på den du beskriver.

6488950[/snapback]

Tror det var "Panda". God brus, men den hadde en tendens til å ha litt grønt bunnfall.

Jeg savner

Navn: Yum

Beskrivelse: Melkedrikk (fra Meieriet?), ala Litago, men litt tykkere. Kom på 2dl-kartonger i smakene jordbær, sjokolade og tropisk.

Sist sett: 1990?

Navn: Banan-Litago

Beskrivelse: Litago med banansmak

Sist sett: 2004/5 tenker jeg.

Navn: "Mål"/"Tips" eller noe sånt

Beskrivelse: Drops, orange og svarte, i eske med fotball-motiv

Sist sett: 1992?

Flere kommer nok..

Lenke til kommentar
Oh. De finnes i Bodø?

Noen som vet om denne er mulig å få tak i  Oslo?

6499750[/snapback]

:ohmy:  Hvor i bodø?

6500347[/snapback]

Emilie Jensens etf. (servicemat) ved brannstasjonen er så vidt jeg vet eneste sted.

Liten butikk, god brus. =)

Lenke til kommentar
Nei, det var Diplom Is som produserte den, navnet var "Tyggis".

6499487[/snapback]

Bilde av den på en av de første sidene, på en isplakat fra 1987.

Det jeg savner mest her, må være Salte Bjørner og Disneysjokolade, samt selvfølgelig Soho, som faktisk har sin egen tråd. BigOne Mexican også, for den saks skyld.

Mirann; de brusene der er bare herlige! Bruker alltid å kjøpe sånne når jeg er i Romsdalen!

Lenke til kommentar
Det jeg savner mest her, må være Salte Bjørner og Disneysjokolade, samt selvfølgelig Soho, som faktisk har sin egen tråd. BigOne Mexican også, for den saks skyld.

Mirann; de brusene der er bare herlige! Bruker alltid å kjøpe sånne når jeg er i Romsdalen!

6500397[/snapback]

Skjønner ikke at alle maser om de Salte bjørnene.. Her oppe selges de i alle fall enda :) I stort sett alle kiosker! :D Ikke at de er spesielt goda da :ermm:

Lenke til kommentar
Oh. De finnes i Bodø?

Noen som vet om denne er mulig å få tak i  Oslo?

6499750[/snapback]

:ohmy:  Hvor i bodø?

6500347[/snapback]

Emilie Jensens etf. (servicemat) ved brannstasjonen er så vidt jeg vet eneste sted.

Liten butikk, god brus. =)

6500379[/snapback]

Ahh... Takker og bukker. :) Rett dit fra jobb i morra med andre ord!

Lenke til kommentar

Hmm, saver en brus som var laget av blodappelsin elns. Var kjempesterk rødfarge, og jeg kalte den for blodbrus

Så savner jeg de disneysjokoladene. De var i en rød pakning tror jeg, så var det en figur(f.eks: donald) i hvit sjokolade på den brune sjokoladen. Den var helt himmelsk ^^

Lenke til kommentar

Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

6488590[/snapback]

Lakrisen finnes her hos meg :D

Endret av minialeks
Lenke til kommentar

Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

6488590[/snapback]

Lakrisen finnes her hos meg :D

6500536[/snapback]

Den lakrisen finner man overalt (nesten hvertfall)

Lenke til kommentar

6500397[/snapback]

Skjønner ikke at alle maser om de Salte bjørnene.. Her oppe selges de i alle fall enda :) I stort sett alle kiosker! :D Ikke at de er spesielt goda da :ermm:

6500419[/snapback]

selges i kantina på skolen :p

Lenke til kommentar
Salte bjørner har jo aldri vært borte vel ? hvertfall ikke etter jeg ble født.

6500577[/snapback]

Det produseres nå to forskjellige typerav salte bjørner av to forskjellige produsenter. Originalen er dødsgod, men vanskelig å finne. Den nye er altfor salt, og har vond ettersmak. Den nye varianten er på god vei til å skyve ut originalen. Tror dette er mest pga. ny fancy innpakning og større markedsandel.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk
Hmm, saver en brus som var laget av blodappelsin elns. Var kjempesterk rødfarge, og jeg kalte den for blodbrus

6500485[/snapback]

Tror dette er brusen "jaffa", som er nevnt tidligere i tråden. Kom med flere smaker, bl.a. blodappelsin. Så den på smartclub for et år siden, skulle ikke forundre meg om de har den fremdeles. Konge-brus :thumbup:

Lenke til kommentar

6500485[/snapback]

Tror dette er brusen "jaffa", som er nevnt tidligere i tråden. Kom med flere smaker, bl.a. blodappelsin. Så den på smartclub for et år siden, skulle ikke forundre meg om de har den fremdeles. Konge-brus :thumbup:

6501259[/snapback]

Nope, ikke jaffa.. Dette er en brus som ble laget av ''Stordalens'', Det er et bryggeri som ligger i kongsberg. De lager fortsatt brus, men ikke akkuratt den

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...