Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Navn: Solo Pluss

Beskrivelse: Sukkerfri og smakfull (ja, det er tydeligvis mulig) versjon av Solo. Mørkeblå etiketter og ditto kork

Sist sett: For et par år siden? Ser for meg at denne forsvant da Solo Pasjon gjenoppstod.

7934215[/snapback]

 

tror disse ble trukket av markedet pågrunn av for høyt koffein innhold elns, å d sto at de var sukkerfrie mn d var de så absolut ikke(har sukkersyke/diabetes) fikk sjekka de, de hadde like høyt sukkerinnhold som vanlig brus...

Lenke til kommentar
Savnet: SoHo

 

Beskrivelse: Sjokolade fra Nidar som var fylt med crispkuler og en slags yoghurtkonsistens. Sjokoladen ble en flopp fordi produsenten ikke hadde tenkt på at yoghurt er en kjølevare og sjokoladen ble derfor sur da den lå i sjokoladehyllen over tid.

 

Sist sett: slutten av 90- tallet.

 

 

edit: han over meg kom først :(

6488667[/snapback]

 

 

!! jeg også!

Lenke til kommentar
Navn: Ukjent (har det dog på tunga)

Beskrivelse: Grønn tyggis med to hvite striper. Formet som Bug, bare flatere. Veldig sterk smak av pepermynte eller noe lignende.

Sist sett: Tidlig 1990-tallet

 

 

 

Spiste sånne når jeg var rundt 8, dvs 1998.

7934902[/snapback]

boomer?

7934916[/snapback]

 

 

mulig

Lenke til kommentar
Navn: Salte bjørner

Beskrivelse: trenger de svarte bjørneformede pastillene i saltlakris egentlig noen introduksjon?

Sist sett: De forsvant i det stille så dette har jeg ikke noe tall på.

6491735[/snapback]

Disse har skiftet til en sort og hvit pakke. Er å finne i flere butikker i Bodø. Er som så mye anna ikke samme produktet lengre. Husker blant anna før at vi varma dem i hendene for at de skulle smake ENDA mer salt, nå er hele den effekten borte da de bare smaker lakris uansett.

 

Navn: Mr-freeze, 4-kroners.

Beskrivelse: Jeg savner virkelig de originale 4-kroners mr-freezene. Vet det er mulig å få kjøpt slike små poser man selv legger i frysern, men det blir liksom ikke det samme.

Sist sett: 5-6 år siden tror jeg.

6491735[/snapback]

Selges ennå. Flere butikker i Bodø som har den :)

 

 

Navn: Husker ikke

Beskrivelse: Kjeks i blå poser, med noen dyr/skapniker på. Kjeksen var ballformet og hadde sjokolade kjerne. Av en eller annen rar grunn forbinder jeg disse med en delfin med solbriller (hvis det hjelper)

Sist sett: Slutten av 1990-tallet - begynelsen av 2000 - tallet (ombord i et Widerøe fly, det var forøvrig i denne perioden de sluttet å vise seg på lande jorden også)

6493654[/snapback]

Navn: Cartoonies

Finnes i de fleste butikkene her i Bodø.

 

 

Navn: Lakrisfudge(?)

Beskrivelse: Løsgodis, store firkantede "klosser", fås nå bare i karamellutgaven, i alle fall der hvor jeg har lett her i Trondheim.

Sist sett: Aner ikke.

6552660[/snapback]

Den der er jeg på utkikk etter, har en i NordNorsk Engros som prøver å finne ut av det der. Flere som savner den ;)

 

 

Navn: Skittles

Beskrivelse: "Frukt"snop fra England

6585346[/snapback]

Har hørt det selges i flere par butikker i oslo. Også har en kiosk i Bodø dem. (nevner ikke navn pga selvreklamering)

 

 

Jeg savner

 

Navn: stratos-noe sikkert

Beskrivelse: de posene med små bite-size stratos! De var perfekte i størrelse og smak og, og, snufs :(

Sist sett: Foran TV'n med Biker Mice from Mars. Usikkert når, +/- '95?

 

Ellers kan jeg bekrefte at den lakris-snøre-greia som selges nå har printa "søt lakris" bak på pakken.

 

Og jeg savner bugg :( Kunne de bare tatt bugg tilbake igjen kunne jeg glemt alt anna ondskapfullt de som velger planogrammer og sånt gjør.

 

 

Savner du noe som du tror eller håper skal finnes? Bor du i Bodø? Da kan jeg kanskje skaffe :D (driver en mix kiosk). Ting som har blitt dratt fram i tråden som varer som ikke produseres lengre finnes det dessverre ikke håp for.

Lenke til kommentar
Navn:Ukjent

Beskrivelse:Akuratt som Smash sjokoladen bare at det var uten sjokolade rundt.

Sist sett:1995-2000 eller noe

7935461[/snapback]

 

 

Sombreros? Har sett at de selger det på Deli de Luca (oslo), men under et annet navn. (er sinnsykt godt forresten)

 

Navn: Skittles

Beskrivelse: "Frukt"snop fra England

*

 

Selges også hos Deli de Luca (oslo)

 

 

Allermest savner jeg SOHO......gråter litt inni meg når jeg tenker over at de ikke lenger er i blant oss :cry:

Lenke til kommentar

Det var førstesidestoff i TV-programmet Typisk Norsk, med Petter Schjærven.

Han fikk faktisk Ingrid Espelid, den kjente TV-kokken, til å bake bokstavkjeks.

Alt håp er ikke borte, man kan jo bare lage dem selv :-)

 

Og som noen nevnte et annet sted i tråden: Europris og andre billigbutikker har dem sikkert. Med Esstsett i stedet for ÆØÅ, kanskje .-)

Lenke til kommentar
Bokstavkjeksen er tilbake!  :)

Fant den på Kiwi her om dagen.

7924300[/snapback]

 

 

Navn: Bokstavkjeks

Beskrivelse: Kjeks formet som bokstaver

Sist sett: usikker

6488353[/snapback]

Ja, hvor i alle dager ble det av den?

6488356[/snapback]

 

Sæthre's bokstavkjeksfabrikk valgte å legge ned. :)

7937452[/snapback]

 

Men nå er den altså tilbake! Sitter her med fem esker *namnam*

Lenke til kommentar

Original Chips med biff&løk smak er ikke noe likt maaruds (vanlige) potetgull med biff&løk smak. Original chips er først og fremst ekstra sprøtt(a'la sørlandschips), og har betydelig sterkere smak.

 

Knorrs pastasaus med chilli er forsåvidt å finne på butikkhyllene her.(ålesund)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...