Gå til innhold

Naboer som ikke klipper gress / måker snø.

Anbefalte innlegg

Okai, dette emne er for det meste rettet mot de som bor i et hus med flere boliger som f.eks. en blokk.

Så klart kan de i eneboliger langt ut på vidda klage over at naboen 100m unna ikke måket fortauet.

Vel, de fleste som bor i et hus med flere boliger har gjerne en avtale eller noe a la en norm om at alle skal ta del i å vedlikeholde fellesarealet. Det vil si klippe plenen, måke snø osv. Alltid er det en sløkkis familie til stedet.

Personlig bor jeg i en firemannsbolig, dette gjør det jo rimelig enkelt, de to familiene på ene siden tar seg av den siden og de to andre tar seg av den gjenværende siden. Grett nok.

Men selvfølgelig ender det med at en familie gjør alt arbiedet. 16 av mitt 17 år lange liv har min familie vært den eneste som måket snø på vår side. Dette endret seg i fjor da familien over (hvorhav far i huset er mekaniker) fikk en bigmothafucking gul ting som kan måke snø, også kjent som gravemaskin.

I 17 av mitt 17 år lange liv er det min familie som har tatt seg av hagestellet selv om at den andre familien har en unge som også bruker plenen.

Jeg kan vel ikke si at jeg har hatt store problemer med dette bortsett fra ekstremt sinne og uttallige døgn kastet bort før i dag.

Allow me to fill you in:

Det er en familie i nabohuset som min familie er blitt ganske gode venner med, dette resulterer i at vi så klart hjelper hverandre her og der. I fjor hjalp de oss med hagen (ikke faen om de som bor over oss vil hjelpe, God forbid). Nå er de på ferie og de har samme problemet som oss, nemlig en faens så lat familie som bor over dem som ikke gidder å gjøre en jævla drit. Hva resulterer dette i? Jo, en regnskog på størrelse med - ja en regnskog.

I og med at de har samme problemet som oss gidder ikke familien gjøre noe med denne stadig voksende truende grønne saken. Så vi bestemmer oss for å gjøre dem en tjeneste, rettere sagt min mor beordrer meg til å gjøre dem en tjeneste. Hva kan jeg gjøre? Hun kontrollerer min stefar som igjen kontrollerer min tilgang til internet.

Uansett, jeg slet ræva av meg i flere timer i dag i en hage som ikke er min, uten lønn for strevet pga forbanna late naboer.

Er det flere slike hendelser rundt omkring i landet eller er det bare fokusert her oppe i Nord?

Diskuter, skjell ut naboer, kom med urettferdige anklagelser mot sidemannen din - alt aksepteres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til det problemet der. Forrige stedet vi bodde måkte naboen ALRDI snø unntatt en tynn tynn stripe som de kunne liste seg mellom. Vi måkte hele gårdsplassen (bodde i tomannsbolig). Dog, vi tok det igjen ved at de alltid klippet gresset. Mohaha. Men det var ikke vår feil at de alltid var først ute med klipperen. Har en følelse av at de likte bedre å klippe gress uten i deilig sommervær, enn å hutre seg ut i iskald snø. Montro hvorfor?

Nå har vi heldigvis flyttet til et borettslag med betalt gartner og måking. Hurra.

Lenke til kommentar
Hva kan jeg gjøre? Hun kontrollerer min stefar som igjen kontrollerer min tilgang til internet.

6488151[/snapback]

Hehe. Den er velkjent. Men hvis de også bruker hagen, hva med å bare la det gro til de skjønner at gresset ikke kutter seg selv, med mindre det er emo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...