Coeuz Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Om dette er i feil kategori, beklager. Jeg har en ny laptop (IBM) som jeg bruker på reiser. Jeg sjekket i går inn på et hotell, og fikk brukernavn/passord til nettverket deres. Koblet opp, og ble sent til en login-side i nettleseren (ip 1.1.1.1). Det funket fint, og jeg surfet rundt så lenge koden var aktiv. Da jeg skulle koble opp dagen etter, ville ingenting laste. Jeg får ikke engang opp login-siden. Nettverket er koblet til, men bare 50 bytes er "lastet" ned, Nettverket fungerer helt fint på andre sine maskiner. Jeg har sett på konfigurasjonen, og jeg er tildelt ip-adresse og oppsettet ser helt normalt ut, likevel klarer ikke maskinen å laste noe som helst. Brannmur er slått av under testing, og ingen konfigurasjon er forandret siden det funket. Noen tanker om hvorfor det bare sluttet å virke over natten? Endret 18. juli 2006 av Coeuz Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Sikker på at du har lagt inn riktig kode? Lenke til kommentar
Coeuz Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Ja, som sagt fungerte det helt fint når jeg la inn koden første dagen. Morgenen etter blir jeg ikke engang spurt om kode, jeg klarer heller ikke å pinge 1.1.1.1 som er gateway'en. Andre nettverk fungerer fortsatt som normalt. Er det noen måte å flushe ut alle innstillinger som er knyttet opp med denne koblingen, og starte på nytt igjen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du er sikker på at de ikke skifter kode hver dag? I know it's a long shot.. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sitter på ein maskin med engelsk XP no, men eg skal prøve å forklare. Start knappen, velg kontroll panel Velg nettverk og internett Velg Nettverk tilkoblinger? (Network Connections) Der skal du finne det trådlause nettverket ditt. Høgreklikk på det og velg egenskaper. Då har du 2 faner, Generelt og Støtte. Velg støtte og der skal det være ein knapp som det står reparer på. Der skal det og stå den IP adressen du er blitt tildelt. Meinar på at det skal stå signalstyrke og, men er ikkje sikker. Dersom det ikkje verkar kan det være ein ide og slette alle cookies og midlertidige internett filer. Det gjer du i internett explorer, dersom det er den du brukar, under verktøy og alternativer. Dersom dette ikkje verkar må eg tenke litt til. Lenke til kommentar
Coeuz Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Takk for forslaget, men jeg har nok tatt den repair'en ett par ganger allerede. Skal prøve å tømme cookies og slikt, men jeg har prøvd med forskjellige browsere, så jeg tror ikke det er problemet. Første gang jeg koblet opp, måtte jeg velge nettverk manuelt, men etterpå kobles jeg til automatisk. Er det noen måte å gå tilbake til å velge nett manuelt, kanskje det er cluet? Lenke til kommentar
Coeuz Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Fant løsningen. Måtte installere nye drivere fra Cisco (nettverkskortet mitt), og da funket det plutselig. Jeg hadde bare benyttet driverne til Win XP, men det var vist ikke bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå