Gå til innhold

raid 0 -problemer......hjelp!!!!!

SAGE

Anbefalte innlegg

Har koblet hd1(ntfs) på ide3 og hd2(fat32) på ide4(som er masselagringskontrollere) og begge er satt til master. Starter opp og får inn i raid-bios og setter opp raid0 og alt virker fint....(men hd1 står på udma4 og hd2 går ikke lenger enn til udma2?)

Hd1 står som hdd0 og hd2 står som hidden...

Går ut og fortsetter på win2000-plata og trykker febrilsk F6, plata bare fortsetter en stund til og spør så etter diskett for masselagringsenheter. Smører inn disketten med driverne, men den vil ikke godta dem...jeg har raid-bios v.2.0.1024

Hva er det som er galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de er av samme type og størrelse. IDE-kablene er de samme om har vært i bruk til nå.

Håper jeg har de rette driverne selv om jeg bare finner 2.0.1024-drivere til HPT374, mens jeg har HPT370/372...er det bare å prøve med forskjellige?

Hva med innstillinger ellers, noe som mangler?

Virker noe rart i fremgangsmåten?

Lenke til kommentar

det er igrunn litt rart fordi når jeg flasha biosen, så stod det i readme-fila at raid-bios skulle bli v.1.0.3b1, men det ble v.2.0.1024....

Under siste bios for BX133-raid så står det at det skal bli v.2.0.1024, også denne biosen heter ber72(samme som på be6-IIv2.0), men jeg vet jeg lastet ned og flashet med rette bios..(for be6-IIv2.0)

Men hvor finner jeg drivere til HPT370/372-raid som er i versjon 2.0.1024?

Jeg har prøvd med en som skulle passe til HPT374, men det gikk ikke...

Lenke til kommentar

vel, eneste jeg finner er biosen till hovedkortet og en eller anna "hotrod HPT37x"....er det denne som er riktig?

Noen som har forklaring på hvorfor eine hd går til udma4 og den andre bare til udma2?mistanke om filsystemet, men er ikke sikker....

Lenke til kommentar

hallo!!!"¤"#¤%€%

spør du meg?

partisjonering og formatering kommer jo før innstallasjonen av win2000....booter på cd'n.

Så begge ender som ntfs tilslutt..regner med dette går bra.(?)

MEN, skal hdd stå på lik udma-innstilling i raid-bios for at raid skal virke og kan jeg forandre på dette seinere??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 12:26, skrev Kjetil Lura:

Udma 2 er ata33. Er det eg bruker på min pc, Har ikke flyttet over diskene mine enda. Du har riktig kabel på den som er dmma2. Eg bruker kun 40leder kablene på mine disker, Skal du ha udma4 må du bruke 80leders ide kablene. Det står HotRod100 Pro / HPT37X. Det ser ut som det er samme driveren.

Det var ingen forskjell med den driveren...

Satan for et *******s problem alt skal utvikle seg til, uansett hvor enkelt det virker!

Begriper ikke hva som er problemet. Bør jeg starte opp på en bootdisk og formatere harddiskene før jeg setter opp noesomhelst??

Er det noe spesielt å huske på i bios?

Selv om det står en diskett i under oppstart så booter den på cd'n....selv om first boot device er floppy....?!

Skal noe skje umiddelbart når jeg trykker F6?

takker for all hjelp med dette jævelskapet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...