Gå til innhold

Enda-et-nytt-skjermkort-spørsmål hilsen lat

latle

Anbefalte innlegg

Har ramla helt av dette skjermkortkjøret så trenger noen ekspertutalelser.

Vet ikke hva som er hot or not lengre,skjønner ikke hva tallene og bokstavene betyr :)

Jeg har et Ati Radeon 9800 pro 128mb. Er det noe vits i for meg å bruke 1000-1500kr på et nytt skjermkort? Får jeg igjen valutta for pengene? Skulle prøve litt Counter Strike Source og syns d gikk litt vel tregt :) Noen forslag til kort? Ja,jeg er lat,men det er derfor jeg har dere ikke sant? :) Takker og bukker!

Eller er mine andre specs sånn ca:

AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz

1gb ram

Ei vifte som bråker

Og et par disker som d aldri er plass på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som er hot or not lengre,skjønner ikke hva tallene og bokstavene betyr :)

Jeg har et Ati Radeon 9800 pro 128mb. Er det noe vits i for meg å bruke 1000-1500kr på et nytt skjermkort? Får jeg igjen valutta for pengene? Skulle prøve litt Counter Strike Source og syns d gikk litt vel tregt :) Noen forslag til kort? Ja,jeg er lat,men det er derfor jeg har dere ikke sant? :) Takker og bukker!

1gb ram

Ei vifte som bråker

6487940[/snapback]

Hvis du skal bruke penger på en oppgradering, så ville jeg ventet på Nvidia 7600GT AGP versjon.

Dette kortet vil koste ca. 1500 kr, og vil nok være vesentlig raskere enn 9800pro. Det yter 75% bedre enn et 6600GT (sånn ca.) som igjen yter bedre enn 9800pro.

Evt. kjøpte et kort fra nvidia 6800 serien brukt.

Lenke til kommentar

1gb ram

Ei vifte som bråker

6487940[/snapback]

9800Pro skal kunne drive CS:Source uten problem med mindre du er helt avhenging av uforholdsmessig mye "eye-candy". Skal du ha en ny billigmodell, så er GeForce 7600Gt noe som kan være verdt å snuse på.

Lenke til kommentar
Prøv litt Battlefield 2 med en god mic også blir du inspirert til å oppgraderere til Conroe med minst 4MB cache og et PCIe DirectX10 skjermkort.

6488327[/snapback]

Fett nok å oppgradere til DX10 kompatibelt kort når tiden er inne. DX10 er eksklusivt for Windows Vista som blir tilgjengelig for deg og meg i 2007. Det er derfor liten vits i å oppgradere nå. Jeg ville heller ha smurt meg med tålmodighet og ventet med en stor oppgradering til den tid. Ta heller å kjøp et ok kort til 1500,- nå og spar til kjempeoppgradering på nyåret..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...