Gå til innhold

Rose i hagen


Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg fikk mitt objektiv Nikon 18-70 forrige uke og kunne endelig begynne å bruke D70-en min. Jeg hoppet rett ut i hagen og knipset løs. De fleste bildene ble ganske kjedelige, men denne rosen syntes jeg ble litt fin. Hev den inn i GIMP via UFRAW og fikset litt på farger og kontraster o.l. Her er resultatet. Vil gjerne ha konstruktiv kritikk, vil jo lære meg å ta gode bilder nå som jeg har så fint kamera.

post-11579-1152837712_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg synes bakgrunnen var ganske fin, passelig ute av fokus. Desverre er også andre ting ute av fokus. Ikke spennende, nei, men et sted å starte. Man kan lære en del av å gå i detalj i starten (ikke makro). Selv startet jeg med en Micro-Nikkor 55mm, og følte at jeg lærte en del komposisjon på den måten.

Diablito: Hvordan får du til å kaste terning på estetiske preferanser, eller er det bare teknikk du forholder deg til? Jeg vet at det er vanlig med terningkast ved anmeldelse av musikk, men billedkunst har hittil sluppet den tvangstrøyen. Det er fordi musikk er forbrukerprodukter, og folk ønsker av en eller annen grunn en "presis" kjøpsveiledning. Du må bare fortsette med det, hvis du føler at det er riktig for deg. Selv nektet jeg å bruke den tvangstrøyen da jeg anmeldte musikk i sin tid, og fortsetter den politikken med billedkunst også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...