Mister Awesome Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) hei. jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan gjøre men Commandbuttons usynlige, men at det likevel er mulighet for å trykke på dem? takker for svar edit: helst i vb.net Endret 14. juli 2006 av stolmann Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvis det ikke er veldig viktig at det er knapper, kan du vel bruke picturebox eller panel eller noe istedet. Ellers vil du hindre den i å tegne seg opp på nytt, kanskje i override OnPaint, Paint event eller override ProcessMessage. Kanskje sette bakgrundsfarge og tekstfarge til Color.Transparent? Har ikke forsøkt selv. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 hva med dette: -Du har en kommando-knapp som heter "cmdExit" eller noe. Så i form koden setter du bare inn cmdExit.Visible = False Eks: Private Sub Form_Load() cmdExit.Visible = False Exit Sub Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er jo det enkleste,ja, men da kan man ikke trykke på den. Du kan derimot skjule en "knapp", som Geir sa, ved å bruke Panel eller picturebox i stedet for button. Degeim Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Javel, det hviste jeg ikke... Nyttig å vite Edit : Kan man gjøre hele formen usynlig da? Endret 14. juli 2006 av Hayer Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Form.Visible=false? Det finnes også koder for å gjøre formen usynlig, men ikke alle kontrollene på den. Søk på "transparent form" på www.planetsourcecode.com. Degeim Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 fant d ut, men hvordan gjør jeg den nesten usynlig, sånn gjennomsiktig? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 I .Net tror jeg du kan gjøre det vha formens .Opacity (feks 50%, dvs .Opacity=50) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sett form tranc "noe-propertie" til fargen til formen, da blir formen gjennomsiktig. Dette funker også på knapper, bare velg bakgrunn på knappen til Web, transperent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå