hubzorb Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Når jeg sitter i ventrilo hører de andre denne suselyden når jeg prater.. Samme når jeg skal recorde noe får jeg denne lyden. Har innstallert alle drivere til lydkortet osv.. En kompis sa at det kanskje hadde noe med jording å gjøre eller noe.. Har vedlagt lyden her... Noen som har en idé om hva jeg skal gjøre? mikrofonlyd.mp3 Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har du prøvet en anden mic om du får suselyden da å?? Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 er som regel mic'en som lager støy. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mic'en lager stort sett ikke støy av betydning. Det som har mye større betydning er forsterkerkretsen på mic-inngangen. Det finne veldig mange dårlige (les problemer med støy) mic-innganger på lydkort/hovedkort. Grunnen til dette er at mic-forsterkeren må forsterke opp signalet fra mic-en veldig mye, og eletronisk støy (fra andre komponenter i PC'n) slipper da ofte inn i forsterkerkretsen på mange billige lydkort. Har selv laget en ekstern micforsterker fo å bli kvitt dette problemet. Jeg foreslår at du enten skrur ned volumet noe på micen noe slik at det ikke blir så plagsomt, eller kjøper deg et nytt bedre/dyrere lydkort så du slipper problemet helt. Trenger ikke bli veldig dyrt. De billigste Soundblaster modellene har mer enn godkjent kvalitet på micingangen. (alle jeg har hørt i alle fall.) space Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå