skyhawk Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Har fått med meg at det blir et kraftig priskutt på AMD prosessorer denne måneden, og tenkte å kanskje gå for invistering i en X2 3800+, om det er vits. Sitter som sagt med en 3200+ fra før av, og lurte på om det ville vært noe merkbar forskjell hvis jeg oppgraderte? Kan jeg forvente noe mer FPS i spill for eksempel? Spiller for det meste Oblivion og Battlefield 2, men kanskje denne oppgraderingen kan gjøre godt for eventuelle mer krevende spill som kommer framover også. Sitter forresten med Valueram på 1GB og Radeon X1600Pro, som jeg ikke ikke har tenkt å oppgradere, men jeg regner med at det ikke ville vært en flaskehals uansett. Noen meinger? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Oblivion? kanskje, det sies at Obilvion tar i bruk DC ,men i hvilken stor grad vet jeg ikke Battlefield 2? - minimalt som bare kommer av at bakgrunnsprosessene i windows får en hel CPU å boltre seg på mens du bruker den andre til spilling. Det gjelder vel de fleste spill i disse dager. En x2 3800 er jo lik en 3200+ bare at det er to av den. Alt ette rhva du driver med om det er vits å oppgradere egentlig. selv er jeg kjempefornøyd med min, selv om DCen mest brukes til litt Photoshop og Folding@home for det meste. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er i samme situasjon som deg Skyhawk. Har også en 3200+ og vurderer nytt. Det er nesten litt tragisk at utviklingen i CPU'er er gått så sakte de siste årene. Maskinen min er eldgammel nå. Snart 3 år gammel. Lurer på om jeg ikke bare skal investere i et nytt skjermkort istedet. Har en Radeon 9800 PRO. Det er fremdeles ytterst få programmer som bruker dualcore, og det er flust av problemer... jeg spiller riktignok Battlefield 2 og World of Warcraft men har ingen problemer der med ytelse. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 hvis du ser etter ytelseshopp, ta en titt på Core 2 Duo =) Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er i samme situasjon som deg Skyhawk. Har også en 3200+ og vurderer nytt. Det er nesten litt tragisk at utviklingen i CPU'er er gått så sakte de siste årene. Maskinen min er eldgammel nå. Snart 3 år gammel. Lurer på om jeg ikke bare skal investere i et nytt skjermkort istedet. Har en Radeon 9800 PRO. Det er fremdeles ytterst få programmer som bruker dualcore, og det er flust av problemer... jeg spiller riktignok Battlefield 2 og World of Warcraft men har ingen problemer der med ytelse. 6488969[/snapback] Før dette skjermkortet hadde jeg også Radeon 9800Pro sammen med denne prosessoren. Fikk vel akkurat kjørt Battlefield 2 så vidt det var på Medium og noe på low. Når jeg kjøpte meg nytt skjermkort (Radeon X1600Pro) kunne jeg kjøre alt på fullt og høyeste oppløsning i ca 35-40fps. Jeg kan også spille Oblivion på High, samt litt diverse på høyt, men det jeg da lurer på er om jeg i det hele tatt hadde tjent noen fps på det. For hadde jeg gjort det, så kunne det kanskje vært smart å kjøpt en prosessor nå som prisene syker veldig snart (sparer 1000kr på X2 3800+) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Det er skjermkortet ditt som er flaskehalsen, du kan mest sannsynlig dobble antal fps i de fleste spill med et 7900gt/x1900xt. Hvis du spiller i 1280x1024 så vil du ikke merke liten (kanskje 5-10%) forskjell om du oppgraderer prosessoren. Du kan teste dette selv ved å sjekke hvor mange fps du har i et av spillene du spiller i den vanlige oppløsningen, og så teste i 640x480. Er det stor forskjell i fps så er du skjermkort begrenset. Hvis det er tilnærmet null i forskjell så er du enten cpu eller cpu OG skjermkortbegrenset. Endret 16. juli 2006 av blackbrrd Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Fant dette... Vet ikke om det er til hjelp eller korrekt men det er kanskje vært å ta en titt på det...: http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2747 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå