Jokka Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei ! Begynner på Media og Kommunikasjon etter ferien, og tenkte med det at en bærbar ville vært kjekt å ha, til skolebruk og hjemmebruk. Pcen skal hovedsaklig brukes til : - Bilde/videoredigering - vanlig hjemmebruk - Litt spill ( Ikke mye ) Krav: - Skal kunne brukes til Bilde/videoredigering - Ikke koste mer en 12.000 - Skal kunne bruke denne pcen gjennom mine 3år på Media og Kommunikasjon Disse anbefalingene har jeg fått så langt: 1 - http://psdata.no/ps.asp?it=125383 2- https://prisguiden.no/product.php?productId=41500 Takk for alle svar og annbefaliner Vil være sikker på å få en god pc for pengene .... Endret 14. juli 2006 av Jokka Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Først vil jeg gjerne vite hvilken prisklasse du tenker på. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Først vil jeg gjerne vite hvilken prisklasse du tenker på. Hilsen, efikkan. 6487178[/snapback] Rundt 10k... helst ikke mye mer .. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Denne her er god: Asus A6Kt 10677 kr. Batteritiden er på 4 timer, og ytelsen er god. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Så grei ut den , noen andre : ? Kom med anbefalinger plz :) Endret 14. juli 2006 av Jokka Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Flere anbefalinger takk Endret 14. juli 2006 av Jokka Lenke til kommentar
Caleh Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 For å være helt ærlig så er det litt waste å kjøpe en laptop for "skolebruke" for GK Media og Kommunikasjon, ettersom de fleste Media og Kommunikasjons klasser har tilgang på egen PC. Ville heller venta til etter jeg hadde starta for å se hvor stort behovet for en egen laptop er. Det er iallefall min erfaring fra Media og Kommunikasjon. Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) For å være helt ærlig så er det litt waste å kjøpe en laptop for "skolebruke" for GK Media og Kommunikasjon, ettersom de fleste Media og Kommunikasjons klasser har tilgang på egen PC. Ville heller venta til etter jeg hadde starta for å se hvor stort behovet for en egen laptop er. Det er iallefall min erfaring fra Media og Kommunikasjon. 6494763[/snapback] Har et godt poeng der , men ettersom min stasjonære pc er 4 år gammel , og ikke vært oppgradert siden, så tenkte jeg på en laptop isteden, "ja" vet de også har bærbar pc tilgang på media nesten hele tiden. Så denne bærbare skal også bli brukt som min hovedpc også.. Endret 16. juli 2006 av Jokka Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Filmer en del , så skal sitte å redigere hjemme også , så kjekt med en pc allikavell Endret 16. juli 2006 av Jokka Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har et ord til deg. MacBook. Lenke til kommentar
............... Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har et ord til deg. MacBook. 6500037[/snapback] På mk bruker man vel endel Photoshop o.l. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har et ord til deg. MacBook. 6500037[/snapback] På mk bruker man vel endel Photoshop o.l. 6500057[/snapback] Ja? Jeg ser ikke hvor du vil hen med det innlegget? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Stemmer det beneiro. Men anbefaler deg å sjekke forholda som andre sier her. Jeg har gått GK nå og begynner i 1. Har aldri følt at jeg kunne fåått bruk for en laptop. Lenke til kommentar
............... Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) eit ord til: bootcamp 6500069[/snapback] Syns det virker så tungvindt! Hvorfor ikke da bare kjøpe en maskin som er lagd til windows? Når han må ha alle filformater som windows bruker. Syns ikke macbook er noe bra valg når man skal bruke det til ting som krever windows. Kjøp mac på skoler som har det, eller til eget hjembruk. For der er det glimrende btw, er det lett og installere bootcamp? bruke osv? Ja? Jeg ser ikke hvor du vil hen med det innlegget? Har du sett en mac bruke photoshop uten bootcamp? Endret 16. juli 2006 av beneiro Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 eit ord til: bootcamp 6500069[/snapback] Syns det virker så tungvindt! Hvorfor ikke da bare kjøpe en maskin som er lagd til windows? Når han må ha alle filformater som windows bruker. Syns ikke macbook er noe bra valg når man skal bruke det til ting som krever windows. Kjøp mac på skoler som har det, eller til eget hjembruk. For der er det glimrende btw, er det lett og installere bootcamp? bruke osv? 6500082[/snapback] Ja, bootcamp er dritlett å bruke og installere... Men jeg spør videre: Hva mente du med det med photoshop? Tror du ikke photoshop finnes til Mac? Nei, når man skal drive med bilder og film er Macen det eneste fornuftige.. Der har du enkel bildeorganisering (i iPhoto - finn tilsvarende på PC så er du god), og du har den beste filmredigeringssuiten (Final Cut). Det siste kan de aller fleste klipperne i NRK backe meg på. Og de bruker PCer med Avid! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) eit ord til: bootcamp 6500069[/snapback] Syns det virker så tungvindt! Hvorfor ikke da bare kjøpe en maskin som er lagd til windows? Når han må ha alle filformater som windows bruker. Syns ikke macbook er noe bra valg når man skal bruke det til ting som krever windows. Kjøp mac på skoler som har det, eller til eget hjembruk. For der er det glimrende btw, er det lett og installere bootcamp? bruke osv? Ja? Jeg ser ikke hvor du vil hen med det innlegget? Har du sett en mac bruke photoshop uten bootcamp? 6500082[/snapback] Eh, ja! Jeg har brukt Photoshop på Mac daglig i alle år, så og si. Photoshop har vært et macprogram fra dag 1, så ikke kom her og snakk tull! I tillegg er min erfaring at Photoshop CS 2 funker mye bedre, og mye kjappere på en Mac enn en tilsvarende PC. Og jeg har begge deler! Endret 16. juli 2006 av Fidel_Castro Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 så dere annbefaler å kjøpe mac istedenfor ? Har aldri brukt mac før , så lett å lære seg å bruke den pc ? Ja kommer også til å bruke photoshop alot Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 så dere annbefaler å kjøpe mac istedenfor ? Har aldri brukt mac før , så lett å lære seg å bruke den pc ? Ja kommer også til å bruke photoshop alot 6500111[/snapback] Macen er ekstremt lett å bruke... På medielinja jeg har gått, har vi hatt mac, og når vi begynte på GK var det kun jeg som hadde brukt det før. Et halvt år seinere hadde 90% av klassen skiftet til Mac privat, og ingen har angra. De resterende 10% har bytta nå etter VK1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå