Eselgulp Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har et rar problem. Det virker som det bare er deler av rommet som jeg får bra signal styrke på. Der den stasjonære står er det ikke mulig å få et godt signal. Hva kan dette skyldes. Kan det være elektriske ledninger. Han som sover i rommet ved siden av har bra signalstyrke. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Det er mange faktorer som kan spille inn, uten at jeg gidder å gå i detalj på det. Kan være værd å låne seg en litt kratigere antenne å montere på enten pc eller routerm eller helst begge deler. En standard- antenne som sitter på en vanlig wlan- router bruker å være på 4DBi. Dem er rimelig søppel i forhold til mange andre varianter. Edit: Litt detalj likevel, jordkabler ol., vil nok ha innvirkning... Du finner tabeller på nett med ca verdier på signaltap på forskjellige materialer. En annen faktor er støy, finnes utallige støykilder for 2,4GHz nett. Endret 13. juli 2006 av okidoki Lenke til kommentar
Eselgulp Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Takk for svar. Regner med det må bli en antenne men skjønner ikke helt hvorfor kompisen min får godt signal når han er lenger unna ruteren. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kanskje han ikke har så mye "støy" i rommet sitt, eventuelt så har han et nettverkskort som er mer kompatibelt enn ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå